ארגון בצלמו נגד דינה זילבר

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' פנה הבוקר ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלביט ולשר המשפטים אמיר אוחנה, בפנייה טען על התנהגות מפלה ופוליטית של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר בפרשת העיר מעלות והעיר רעננה
רונן חן |
"אין סמכות", היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט.

ראשית, סערת רעננה. לפני כשבועיים השתתף ד"ר קידר בהפגנת פעילי הליכוד בפתח תקווה בה נשא נאום מעורר זעם. בנאומו טען קידר, יגאל עמיר לא רצח את רבין, אלא אדם בשם י.ר. דברי הבל אלו, שמותרים להאמר על פי חוק, הביאו לביטול ההרצאה האמורה הייתה להתקיים בעיר רעננה וזאת על פי הוראת ראש העיר. סערת מעלות תרשיחא: סרט "לאה צמל עו"ד" מתוכנן להיות מוקרן בפסטיבל דוקו אביב בעיר. לאה צמל, אשר תמכה לא פעם במחבלים ואף ייצגה את משפחותם במספר הזדמנויות. נוסף לכך, שותפה של צמל הינו עו"ד טארק ברגותי שהורשע בנסיון רצח יהודים ממש תוך כדי הפצת אותו סרט. לאחר לחצים, החליט ראש העיר לבטל את הקרנתו, אך המשנה עו"ד זילבר הביעה דעתה ואמרה כי אין בסמכותו של ראש העיר לעשות כן. "אין מן הראוי לאפשר הקרנתו של סרט מאדיר הטרור זה, בשום מסגרת בישראל" מסרו ב'בצלמו'.

ארגון 'בצלמו' בפנייה ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלביט ולשר המשפטים אמיר אוחנה, מגולל בפנייתו את התרחשות הדברים מעוררי ההשתאות למולו. לאחר פניית הארגון למשנה ליועמ"ש דינה זילבר בעניין סערת רעננה בה כאמור החליט ראש העיר לבטל את הרצאתו של ד"ר קידר, נענתה בצורה לקונית ל'בצלמו' כאשר נטען בתשובה כי על הארגון לפנות לראש העיר כיוון שהוא ה"ריבון" ועליו לקבל את ההחלטה בעניין. פניית הארגון לעו"ד זילבר הועברה גם ללשכתו של ראש העיר רעננה שם כמובן לא נענו.

בנתיים, סערת מעלות תרשיחא שכאמור במסגרת פסטיבל דוקו אביב בעיר, עתיד להיות מוקרן הסרט מאדיר הטרור "לא צמל עו"ד", פונה ארגון 'בצלמו' לראש העיר ולשרת התרבות. וברקע הלחצים, מחליט ראש העיר לבטל את הקרנה. האגודה לזכויות האזרח פונה למשנה ליועמ"ש הגברת זילבר למען תתערב בהחלטת ראש העיר, ואכן, הגברת זילבר נענתה והתייחסה בצורה מכובדת ומנומקת לפניית האגודה ואף בעקבות כך הביעה דעתה בכך שאין בסמכותו של ראש העיר לעשות כן. נזכיר, בפניית 'בצלמו' למשנה בעניין רעננה, הפנו בלשכת המשנה לראש העיר בטענה שהמשנה לא מתערבת. אך כאן, לפתע מחליטה הגברת זילבר להתערב ולהביא לביטול החלטת ראש העיר שלא להקרין את אותו סרט.

בארגון בצלמו מציינים כי אין עומד על פרק שאלת המענה לארגון בצלמו, על הפרק ישנו דבר אחד: תפקיד המשנה ואמון הציבור כולו. לסיום מציין שי גליק במכתבו, כי על אף רעשי הרקע על הגברת זילבר מצדה הימני של המפה הפוליטית, תמיד כיבדו את המשנה, לעולם לא תקף או הטיל דופי. בכך מוכיחים בארגון כי מדובר בזעקה הזועקת לשמיים המוכיחה על אפלייה פוליטית פסולה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות