סבלה מנזקי מים מדירת השכנה – תפוצה בעשרות אלפי שקלים

ביהמ"ש השלום בבת ים קיבל את עמדת ב"כ בעלת הנכס, עו"ד יעקב אברמוביץ, שטען כי השכנה לא תחזקה באופן נאות את מערכות המים והניקוז ובכך הפרה את חובתה
מעיין לביא |
נאלץ לישון מחוץ לבית. אילוסטרציה shutterstock
נזקי מים. אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט השלום בבת ים, יאיר חסדיאל, הורה לבעלת דירה לפצות בסכום של כ-43 אלף שקלים את בעלת הדירה מתחתיה לאחר שבשל נזילת מים נגרם לה בפעם השניה נזקים בדירה. השופט חסדיאל שהורה לנתבעת לשלם גם שכ"ט עורך דין בסך חמשת אלפים שקלים קיבל בין השאר את טענת בא כוח התובעים, עו"ד יעקב אברמוביץ, שהנתבעת הפרה את חובתו של בעל נכס לתחזק באופן נאות את מערכות המים והניקוז של דירתו על מנת שלא להזיק לקניין שכניו.

בשנת 2015, הגישה התובעים תביעה בגין נזקי רטיבות לדירת הקרקע שנטען שמקורם בדירת הנתבעת והסעד לו עתרה התובעים נסוב היה על נזקים כאמור אשר נגרמו לה עד אז. בפסק הדין הראשון נקבע כי הוכח שמקור הרטיבות אשר הביאה לאותם נזקים הוא בליקויים במערכת המים והניקוז של דירת הנתבעת. בפסק הדין הראשון ניתן משקל נכבד לסירובה של הנתבעת לאפשר תיקונים בדירתה או לשאת בעלותן, ובשל כך חויבה בתשלום של כ-35.5 אלף שקלים.

עורך דין יעקב אברמוביץ'
עו"ד יעקב אברמוביץ'

לאחר הגשת התביעה הראשונה התגלו רטיבויות נוספות בדירת הקרקע שמקורן בדירת הנתבעת, ואשר לטענת התובעים שהוגשה כאמור באמצעות עו"ד אברמוביץ, גרמו לה לנזקים נוספים בגין אובדן דמי שכירות, וזאת מששוכרי דירת הקרקע נמלטו לבסוף על נפשם מן המבול שהביאה עליהם הנתבעת ונבצר מלהשכירה שוב עד לתיקון הנזילות, וכן הוצאות שוטפות, עלויות תיקונים ופיקוח, הוצאות משפטית, ונזקים בלתי ממוניים.

מנגד, בכתב הגנתה ובסיכומי טענותיה, מצאה הנתבעת עיר מקלט בטענה כי הלכה למעשה יבשה עילת התביעה וזאת משלטעמה אותם נזקים הכלולים בתביעה החדשה נובעים מעילה זהה לזו שעמדה ביסוד פסק הדין הראשון, ומשהתגבשו הנזקים הללו טרם שהסתיים ההליך הראשון, ברם התובעים לא ביקשו לתקן את כתב התביעה שם על מנת לכלול בו את עניין הרטיבות החדשה שנתגלתה והנזקים הנובעים מכך, הם מושתקים מלהטריד את הנתבעת בתביעה נוספת לעניין זה. בנוסף, כפרה הנתבעת בנזקים הנטענים על ידי התובעים בהיותם, לטעמה, תלושים, מנופחים ומופרכים.

הפרת חובה של בעל הנכס

בסופו של דבר השופט חסדיאל דחה את טענות הנתבעת וקיבל את דברי עו"ד יעקב אברמוביץ. השופט קבע כי מצירוף העובדות שביסוד פסק הדין הראשון עם הראיות שנשמעו, כי במשך 11 שנים רצופות, חדלה הנתבעת מלתחזק באופן המתחייב את מערכות המים והניקוז של הדירה, ומלטפל באופן המתחייב בבקשותיהם החוזרות ונשנות של בעלי דירת הקרקע לביצוע בדיקה יסודית של מערכות דירת הנתבעת ולתיקונן על חשבונה.

"עיינתי גם בתמונות של תקרת דירת הקרקע שצולמו בחודש ספטמבר 2017", כתב השופט, "הללו לא מותירות ספק בכך שלא ניתן היה להמשיך ולהשכיר את הדירה שעה שמעל לראשי הנכנסים אליה תלויה כמין חביתה ענקית עבשה ומאוסה של רטיבות, כתמים בגווני חום-צהוב, ומורסות של טיח מתפורר ונושר".

השופט חסדיאל הוסיף: "אשמה של הנתבעת אינו נעוץ בביצוע רשלני של מערכות המים והניקוז של הדירה, אלא בהפרת חובתו של בעל נכס לתחזק באופן נאות את מערכות המים והניקוז של דירתו על מנת שלא להזיק לקניין שכניו ולרווחת חייהם, וככל שנתגלה במערכות האמורות ליקוי הגורם לנזק כאמור, להטות אוזן לשכן סובל ולתקן המפגע לאלתר. חובה זו אינה מידת חסידות היא אלא מיסוד ההגינות ומשורש השכנות התמימה".

תיק שהגיע למשרד עוה"ד יעקב אברמוביץ – נוסד בשנת 2011 ע"י עו"ד יעקב אברמוביץ שהינו מגשר ובוגר תואר שני מוסמך במשפטים LL.M מאת אוניברסיטת בר אילן. לאתר המשרד לחצו כאן.

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יאיר חסדיאל
_________________________________________________________

עו"ד יעקב אברמוביץ'

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות