הורי ילדים נכים נגד הבל"ל: "שלמו את מלוא הקצבאות שאושרו להם"

אף שהתוספות אושרו ע"י הממשלה, העובדה שלא אושר תקציב במשך שנתיים מנע מהביטוח הלאומי להעבירן לזכאים וגם פניות בטרם הגשת התביעה נענו בסירוב
דניאל בן חמו |
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לבית הדין לעבודה, הוגשה תביעה נגד ביטוח לאומי, על ידי הורים לילדים נכים. ההורים טוענים כי הביטוח הלאומי לא שילם לילדים נכים את מלוא הקצבאות שאושרו להם, מאחר שבמשך שנתיים שלא היה תקציב מדינה התוספות למשפחות שבהן שני ילדים נכים או יותר לא שולמו.

התביעה הוגשה לאחר שהוסכם כי קצבאות הילדים הנכים יועלו מתחילת שנת 2020. בשל העובדה שלא אושר תקציב מדינה, במשך שנתיים התוספות לקצבת ילדים נכים, בוצעו באמצעות מענקים חד פעמיים של הביטוח הלאומי. החוק עצמו קובע כי במידה ובמשפחה יש שני ילדים או יותר שמקבלים גמלה ,התשלום עבור כל ילד יהיה גבוה ב-50% יותר. אולם בשנתיים הללו, שבהם שולמו המענקים החד פעמיים, ובניגוד להעלאות של קצבאות קודמות שבוצעו, לא שילם הביטוח הלאומי גמלה מוגדלת עבור המענקים, המוערכת בכ-70 מיליון שקלים.

17 אלף זכאים

בישראל כיום כ-17 אלף ילדים נכים שבמשפחתם יש יותר מילד נכה אחד. מתוכם 3,500 משפחות הם בדרגה המרבית של נכות נכון להיום (188%), כך שהביטוח לאומי היה צריך לשלם לילדים הנכים, ולא עשה זאת. ההורים לפני הגשת התביעה, פנו למוסד לביטוח לאומי בדרישה כי ישלימו להם את התוספת החוקית נתקלו בסירוב. במידה והתביעה תאושר יהיה על הביטוח הלאומי לשלם לכל ההורים באותו מעמד את התוספות שנגרעו מהם.

משפחה שלה שני ילדים בעלי צרכים מיוחדים שזכאים לקצבת נכות היא זאת שתובעת בבית הדין לעבודה את המוסד לביטוח לאומי שלטענתה במשך שנתיים שבהם לא היה תקציב מדינה, לא העביר למשפחה גמלה מוגדלת שהיא זכאית לקבל על פי חוק.

את התביעה הגיש הורה שפעיל בהתארגנות ההורים לי"ן- למען ילדים נכים, ארגון שנוסד לפני כשנה על ידי נציגות הורים לילדים נכים, בעקבות עקב העוול שנגרם לילדים הנכים וקיפוחם בנושא קצבאות הנכות. מהקמתו השיג הארגון הישגים רבים עבור הילדים הנכים, ובעיקר את העלאת קצבת הנכות של הילדים בצורה משמעותית.

_______________________________________________________

עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות