שוחרר מהכלא וחזר לפשע: 40 חודשי מאסר לצעיר שירה על חנות

ביהמ"ש הרשיע את הנאשם בן ה-20 ב-2 מקרים של ירי באזור מגורים: "עברו הפלילי משקף מדרג של הסלמה ותומך במסקנה כי מדובר במי שבחר לאמץ אורח חיים עברייני"
רונן לוי |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר 40 חודשי מאסר וקנס בסך 2,000 שקלים על צעיר בן 20, שהורשע בשני מקרים של וירי בנשק חם באזור מגורים, היזק בזדון ואיומים, זאת לאחר שירה פעמיים לעבר ביתו של אדם, עימו היה לחברו סכסוך. בית המשפט הורה לנאשם לפצות את המתלונן ב-5,000 שקלים. "עברו הפלילי של הנאשם משקף מדרג של הסלמה והעדר הרתעה ותומך במסקנה לפיה מדובר במי שבחר לאמץ אורח חיים עברייני", כתב השופט שגיא בגזר הדין.

על-פי עובדות כתב האישום, בין הנאשם לאדם נוסף שנאשם עימו בתיק, אך טרם נגזר דינו ולחייל בצה"ל, קיימים קשרי חברות קרובים והם נהגו לבלות במשותף. באחד הבילויים פגשו במתלונן עימו לנאשם השני היה סכסוך עימו ובתגובה קשרו הנאשמים קשר ביחד עם החייל להטיל אימה על המתלונן על ידי כך שיבצעו ירי באמצעות הנשק לעבר ביתו.

השלושה נסעו לביתו של החייל כדי להצטייד בנשק ובמחסנית אותו מחזיק החייל ומשם יצאו לבית המתלונן שם לאחר סיור מקדים ירה הנאשם לכיוון הבית שמונה קליעים שעה שבני המשפחה שהו בתוכו. הקליעים פגעו בקיר חזית הבית וחלקם אף חדרו לבית ולאחר הירי נמלט הנאשם לעבר החניון, נכנס לרכבו של החייל והשניים ברחו מהמקום. שלושה ימים לאחר ההתרחשות הראשונה, הגיע הנאשם לחנות ירקות בתל אביב של המתלונן כשהוא מצויד בנשק וירה שני קליעים לעבר שמשת החנות, אולם מעצור בנשק מנע ממנו להמשיך ולירות ומשכך נמלט בריצה מהמקום.

תכנון מוקדם וקשירת קשר

התביעה ציינה כי עניינו של החייל שמסר את הנשק, הסתיים בבית הדין הצבאי בעונש של 32 חודשי מאסר והגישה גיליון הרשעות קודמות בעניינו של הנאשם, ממנו עולה כי לחובתו שתי הרשעות קודמות: האחת משנת 2016, אשר כללה מספר רב של תיקים שצורפו מבית המשפט לנוער בעבירות אלימות, רכוש והפרות הוראות חוקיות בגינן נדון הנאשם לצו מבחן, התחייבות להימנע מעבירה, פיצוי לנפגעי העבירה ופסילת רישיון נהיגה והשנייה משנת 2020 על ידי בית משפט השלום בעבירות אלימות כלפי בת זוג בגינן נדון ל-9 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי והתחייבות להימנע מעבירה.

כמו כן, לנאשם היה רישום נוסף ללא הרשעה משנת 2018 על ידי בית המשפט לנוער בעבירות אלימות, הפרת הוראות חוקיות והחזקת נשק קר, בגינן נדון להתחייבות להימנע מעבירה.

השופט שגיא ציין בגזר הדין כי בכל הנוגע לנסיבות ביצוע העבירה, אין חולק כי יש לראות בהן ככאלה המשקפות חומרה משמעותית הנובעת מהתכנון המוקדם וקשירת הקשר.

בחר בעבריינות

"העובדה", כתב השופט בגזר הדין, "שלנאשם לא היה כל סכסוך עם המתלונן, לא כל שכן היכרות כלשהי, סוג הנשק, עצם הובלתו ממקום למקום והקלות הבלתי נסבלת בשימוש שנעשה בו בהפרש של 3 ימים, חלקו המשמעותי והדומיננטי של הנאשם בביצוע העבירות, והירי שבוצע פעמיים בלב שכונת מגורים, בטבורה של עיר, כאשר באירוע הראשון בני המשפחה שהו בבית… מידת הפגיעה בערכים המוגנים במקרה דנא, משמעותית".

עוד הוסיף השופט שגיא: "לא נעלמו מעיני נסיבותיו האישיות המורכבות של הנאשם כפי שאלה פורטו על ידי הסנגור ועל ידי הנאשם עצמו. לצד נימוקים אלה אשר יש בהם למתן את העונש המתאים, ראיתי ליתן משקל לחומרה לעברו הפלילי של הנאשם, אשר חרף גילו הצעיר הספיק לבצע שורת עבירות ולרצות תקופת מאסר שאינה קצרה (9 חודשים), כאשר חודש בלבד לאחר שחרורו ביצע את העבירות הנוכחיות, ובשעה שמאסר על תנאי תלוי ועומד נגדו. נראה, כי עברו הפלילי של הנאשם משקף מדרג של הסלמה והעדר הרתעה ותומך במסקנה לפיה מדובר במי שבחר לאמץ אורח חיים עברייני".


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות