האם נהיגה בפסילה מצדיקה מעצר עד תום ההליכים?

בתום דיון בביהמ"ש הצליח סנגורו של הנאשם, עו"ד מור עטיה, לשחררו למעצר בית – בניגוד לעמדת התביעה. השופטת: "בעניינו יש להימנע ממעצר מאחורי סורג ובריח"
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

למרות בקשה למעצר עד לתום ההליכים של גבר בן 74 שהוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירה של נהיגה בזמן פסילה ועבירה של נהיגה בהיותו בלתי מורשה לסוג על אף שרק לפני מספר חודשים הוא הורשע בעבירה זהה, בתום דיון בבית משפט הצליח עו"ד מור עטיה לשחרר את מרשו למעצר בית. "התרשמתי כי החלופה מסוגלת למנוע יציאתו של המשיב מהבית, הרי שניתן לאיין מסוכנותו כמצוות המחוקק וההלכה בעניין עבירות תעבורה, יש מקום לטעמי להימנע ממעצר מאחורי וסורג ובריח", כתבה השופטת בהחלטתה.

על פי כתב האישום, למרות שבחודש פברואר הוטלה עליו פסילה לצד מאסר מותנה בעבירות זהות הנאשם המשיך לנהוג בשלילה וכן לנהוג במונית בעוד רישיון נהיגתו הינו לדרגה B +1.

נציג תביעות התעבורה, שביקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, ציין כי הכלל בעולם התעבורתי הוא לא מעצר עד לתום ההליכים אלא חתירה למציאת חלופה וזה מובן, אולם נהיגה בזמן פסילה מהווה למעשה סוג של הוראה חוקית ולנאשם הרשעה אחת משנת 2021 של נהיגה בזמן פסילה וצווי בית משפט לא עושים רושם על הנאשם.

עו"ד מור עטיה

"מדובר בנהיגה בזמן פסילה באותה שנה, ונוסע ברכב שאין לו רישיון נהיגה מתאים לסוג זה, והוא נפסל גם פעמיים, בפתח תקווה ואשדוד. לשאלת ביהמ"ש, בנסיבות אלו, ובנסיבות העושה, אין מקום למצוא חלופה במצער לפני קבלת תסקיר מעצר, שילמד אותנו עליו קצת יותר", אמר נציג התביעה.

עו"ד מור עטיה: "יש חלופה למעצר"

מנגד, עו"ד עטיה ציין כי יש לשחרר את מרשו גם בשל העובדה שמדובר במשיב שהוא בן 74 ולא בקו בבריאות ונוכח העובדה שאין פגיעה כלשהי שיוחסה לו.

"יצוין", כך אמר עו"ד עטיה, "שהמשיב הודה במסגרת החקירה ומסר כי מדובר בעבירת מצוקה, הוא ביקש להרוויח את לחמו באמצעות נהיגה במונית ועוד בחקירה הצהיר שלא יחזור על כך וימצא עבודה חלופית אליה יתנייד באוטובוס".

עו"ד עטיה הוסיף: "נסכים לקיומה של עילת מעצר ועל פי ההלכות הידועות לפיהן לא עוצרים אדם שקיימת לו חלופה מידתית יותר וההלכה שמלמדת על מעצר שהוא חריג בעבירות תעבורה".

השופטת שני שטרן החליטה בסופו של דבר על שחרורו של הנאשם לחלופת מעצר וציינה כי יש בחלופה המוצעת יכולת לאיין מסוכנותו של המשיב הנובעת מנהיגה בלבד. "התרשמתי כי החלופה מסוגלת למנוע יציאתו של המשיב מהבית, הרי שניתן לאיין מסוכנותו כמצוות המחוקק וההלכה בעניין עבירות תעבורה, יש מקום לטעמי להימנע ממעצר מאחורי וסורג ובריח", כתבה בהחלטתה.

לאתר עו"ד מור עטיה לחצו כאן.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת שני שטרן


עו"ד מור עטיה – מור עטיה חברת עורכי דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות