תיעוד: התחזה לאיש מקצוע וגנב מקשישים כסף

חזק על חלשים: תושב הצפון, 50, נאשם כי במשך תקופה ארוכה הגיע לבתי קשישים, הזדהה כנותן שירות ושכנע אותם להכניסו לביתם, אז גנב מהם כסף ותכשיטים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

בן 50 נאשם כי הגיע לבתי קשישים בת"א, התחזה כטכנאי וגנב מהם כסף ותכשיטים. משטרת ישראל לכדה אותו והגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. מצלמות האבטחה תיעדו את המיוחס לו.

משטרת ישראל פתחה בחקירה סמויה עם קבלת דיווחים מאזרחים קשישים על חשד לגניבות ופריצות בתחבולה שבוצעו בחודשים האחרונים ע"י אלמוני. מהתלונות עלה כי החשוד נהג להגיע לבתי קשישים בעיר, ובאמתלות שקריות שונות כמו התחזות לאיש מקצוע בתחום הגז, או התחזות לאינסטלטור. על פי החשד, החשוד הציג מצג שווא של ליקויי בטיחות חמורים ואז דרש מהקשישים להיכנס באופן דחוף לבדוק את דירתם כאשר בחלק מהמקרים בהם נענה בשלילה היה נכנס בכוח תוך תקיפת הקשישים בדירתם.

בשיטה זו, הצליח הנאשם להתגנב לבתי הקשישים, לחטט בחפציהם בחדרים עד שהיה מאתר את מבוקשו ולגנוב כסף מזומן בשווי כולל של אלפי שקלים, ארנקים וחפצים אישיים יקרי ערך. במסגרת החקירה התבצעה פעילות מבצעית במהלכה חשפו שוטרי תחנת השכונות בשבוע שעבר ב"שעת מעשה" את זהותו של החשוד בזמן שיצא מדירת קשישה נוספת אשר ממנה גנב עפ"י החשד באותה השיטה סכום כסף גבוה במזומן שנתפס ברשותו.

החשוד, תושב הצפון בשנות ה-50 לחייו, נעצר לחקירה בתחנה בסיומה נכלא ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט עד היום. בתום מיצוי החקירה כנגד החשוד, הגישה הבוקר התביעה המשטרתית כתב אישום חמור ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בגין עבירות של התפרצות לדירה, גניבה ותקיפה לשם גניבה בחמישה אירועים שונים בחודשים האחרונים.

עוד בפלילים: השוטרים תפסו את הפורץ מתחבא בארון

בתום פעילות מבצעית וחקירה ממוקדת במרחב שרון, הגישה היום (יום ה') התביעה המשטרתית כתב אישום נגד תושב כפר קאסם בחשד להתפרצות לדירות בפתח תקווה. הנאשם, תושב כפר קאסם בן 24 נתפס על ידי השוטרים בדירה אליה פרץ כשהוא מתחבא בארון.

הנאשם, תושב כפר קאסם בן 24, נתפס בתאריך ב-1 בדצמבר "על חם" בזמן שהסתתר בארון הבגדים של אחת הדיירות אליה פרץ ברחוב תל חי בפתח תקווה. בתוך כך, שוטרי תחנת פתח תקווה שהגיבו לדיווח אודות חשד לפורץ לבית מגורים, ערכו סריקה בכתובת המדוברת והפתיעו את הנאשם והצליחו להשתלט עליו ולהביאו למעצר.

נגד הנאשם, אשר בכלל אמור להימצא בתנאי מעצר בית בגין החלטה קודמת של בית המשפט, הוגש כתב האישום בגין ביצוע שתי התפרצויות לבתי מגורים בזמן שבעלי הדירה נמצאים בדירה תוך שהוא מצוייד בגז פלפל ואף עשה בו שימוש נגד כלב הבעלים.

בהתאם לממצאי החקירה הגישה יחידת התביעות של משטרת ישראל במחוז מרכז כתב אישום נגד הנאשם ובקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים.

____________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות