נסגר מחוסר אשמה תיק החקירה נגד שוטרי מג"ב שירו והרגו מחבל

פרקליט המדינה אימץ את המלצת מח"ש לסגור את התיק נגד שני הלוחמים שירו בשבוע שעבר במחבל שביצע פיגוע דקירה בשער שכם וקבע: פעלו מתוך הגנה עצמית
מעיין לביא |
שוטרי מג"ב בשער שכם בשבוע שעבר. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

פרקליט המדינה, עמית איסמן, אימץ את המלצת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, והחליט לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד שני לוחמי מג"ב, שירו במחבל שביצע פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים לפני כשבוע. במח"ש הגיעו למסקנה כי הסבר הלוחמים כי פעלו מתוך הגנה עצמית – עלה בקנה אחד עם יתר ממצאי החקירה ועל כן "יש לגנוז את התיק מחוסר אשמה".

כזכור, בשבוע שעבר הגיע המחבל לשער שכם בבירה, דקר עובר אורח ופצע אותו באורח בינוני-קשה. לאחר מכן ניסה לדקור לוחם ולוחמת מג"ב. בתגובה, ירה בו הלוחם מספר כדורים שהובילו לנפילתו ארצה. המחבל לא חדל וניסה להתרומם ממקומו, כאשר הסכין עימו. הלוחמת ביצעה ירי נוסף לעברו. המחבל התרומם מעט שוב והלוחמת ביצעה ירי נוסף לעברו והוא נהרג.

פעלו מהגנה עצמית

בהתאם להנחיה לפיה, ככלל, במקרי מוות שאירעו כתוצאה מירי במהלך פעילות משטרתית תיפתח חקירה, למעט מקרים חריגים בהם מובהק כי לא בוצעה עבירה, הוחלט על דעת פרקליט המדינה והמשנה לעניינים פליליים לפתוח בחקירה כדי לבחון האם כל מקטעי הירי בוצעו כדין.

חקירת התנהלות לוחמי מג"ב באירוע נוהלה ע"י מח"ש ביסודיות, במקצועיות וביעילות. המלצת מח"ש, אליה הצטרף המשנה לפרקליט המדינה, הובאו בפני פרקליט המדינה שהחליט לאמץ את עמדתם ולסגור את התיק מחוסר אשמה. "לאחר חקירה ובירור הדברים", כך לפי מח"ש, "נמצא, כי הסבריהם של לוחמי מג"ב לפיהם הם פעלו מתוך הגנה עצמית עלו בקנה אחד עם יתר ממצאי החקירה, לרבות סרטון אשר תיעד את האירוע במלואו".

בסיכום בחינת מכלול הנסיבות נמצא, כך על פי סיכום האירוע של מח"ש, כי "מדובר היה באירוע שנמשך שניות בודדות בלבד, בנסיבות בהן קמה סכנה ממשית ומוחשית לחיי הלוחמים והאזרחים במקום, ולנוכח זאת, לרבות נחישותו של המחבל להביא לפגיעה בנפש, נמצא כי היתה הצדקה חוקית לשימוש בנשק ולכן הוחלט, כאמור, כי יש לגנוז את התיק נגד הלוחמים מחוסר אשמה".

_________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות