למה צוואה היא מחווה רומנטית של אהבה

הנתונים מראים שרק 1% מהאוכלוסייה עושים צוואהבמשרדי נתקלתי באנשים רבים שחששו לעשות צוואה, שמא זה יהווה זרז למותם ובכלל מי רוצה לדבר על המוות. אז ראשית תנו לי להרגיע אתכם לדעתי צוואה היא סגולה לאריכות ימים, בין אם היא אכן סגולה לאריכות ימים או שאינה קשורה כלל לתוחלת החיים של המצווה, כך או כך יש לנו את החובה המוסרית לדאוג לכך שרצוננו יקוים לאחר פטירתנו ושיהיה כמה שיותר ברור בכדי למנוע סכסוכים ומלחמות מיותרות.
עו"ד הילה נדב |
צוואה כמכתב אהבה

ככלל אני מאמינה שצוואה היא אקט של אהבה טהורה ומכתב אהבה שלנו אל צאצאינו ומאחר ואלו יהיו המילים האחרונות שנגיד לצאצאינו כאשר אני עורכת צוואה, אני דואגת להוסיף גם את הרגשות שלנו. צוואה היא מסמך משפטי וככזה הרבה פעמים היא כוללת תיאורים קרים הכוללים מי יקבל מה אבל לדעתי לצוואה נעשה עוול מיתוגי לאורך השנים והיא הרבה יותר רומנטית מסתם מסמך קר שמתאר העברת רכוש ולכן החלטתי שאני אוסיף בצוואות שאני עורכת משפטים שיהוו ערך רגשי למי שהם ממוענים אליו מאחר וצוואה לתפיסתי היא ממש מכתב אהבה.

הרעיון הזה הגיע אליי בעקבות החוויה האישית שלי כשאבי ז"ל נפטר לפני כשלוש שנים , ניסיתי להיאחז בכל משפט או מילה שלו כל כך שיוועתי לקרוא או לשמוע אותו פעם אחרונה. ולכן החלטתי שכאשר אערוך צוואות אוסיף את המשפטים הללו ואני מקפידה לשאול את לקוחותיי מה היו רוצים לומר לילדיהם.

כך לאחר שאנחנו כותבים את הנוסח המשפטי אנחנו מוסיפים שורות שמדברות על כמה אהבו את הילדים והחשיבות שלהם בחייהם או מה היו מאחלים להם , אותן המילים שלא הספקתי לשמוע מאבי ז"ל שנפטר בפתאומיות.

בנוסף אם יש חלוקה לא שוויונית אני מקפידה להסביר אותה . במשך שנים פגשתי יורשים שלא היו מרוצים מחלוקת הרכוש והרגישו שקופחו. חשוב לזכור כי הרגשות הללו עולים לאחר שההורים כבר לא נמצאים בכדי להסביר ולצערי הייתי עדה למקרים בהם כל המשפחה התפרקה בשל אותם רגשות. לכן ערכתי סקר קטן בקרב לקוחותיי  שחשו נבגדים בו שאלתי אם הם היו יודעים את השיקולים של ההורים, שלעיתים נובעים ממצב כלכלי של אחד הילדים האם הרגשתם הייתה משתנה ומרביתם ענו לי שהיו מבינים את הוריהם.

המשפט לדעתי צריך שתהיה לו נשמה יתרה שכן אנו מתעסקים בדיני נפשות ולא בדיני ממונות , ללא קשר לתחום המשפטי בו אנו עוסקים . התפקיד שלנו כהורים לא מסתיים עם מותנו ואם כבר בחרנו להשאיר לילדנו רכוש, אותו  במרבית המקרים צברנו כל חיינו ,עלינו לוודא כי באקט זה שמטרתו הייתה להגן על ילדינו לא עשינו את ההפך.

 width=
עו"ד הילה נדב כרמל

עו"ד הילה נדב כרמל עוסקת בדיני משפחה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות