35 שנים אחרי: בנימין זאבי נאשם ברצח הנער נסים שטרית

תחקיר עיתונאי הוביל להעמדתם לדין של מי שהיה חסידו של הרב ברלנד – בנו של השר המנוח רחבעם זאבי ז"ל ושל חבר קהילת שובו בנים ברוך שרביט מירושלים
אייל חן |
בנימין זאבי, הנאשם ברצח הנער נסים שטרית מובא לדיון בהארכת מעצרו, אוקטובור 2021. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

35 שנים אחרי: לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגשו ביום שישי, כתבי אישום נגד מי שהיו חסידו של הרב אליעזר ברלנד, ברוך שרביט, בן 76 מירושלים ונגד בנימין זאבי, בן 69, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל שהיה חסידו של הרב אך פרש מקהילת שובו בנים לפני שנים רבות. כתבי האישום מייחסים לשניים את רצח הנער נסים שטרית ז"ל לפני כשלושים וחמש שנים בירושלים. אף שהרב ברלנד נעצר ונחקר במסגרת הפרשה, בשלב זה הוא לא הועמד לדין ולא ברור אם הפרקליטות תצליח לגבש נגדו כתב אישום. זאבי, מכחיש את המיוחס לו. חקירת מקרה הרצח, שהתרחש לפני 3 עשורים, החלה בעקבות תחקיר של העיתונאית שני חזיזה, "רב הנסתר", שפורסם בתאגיד השידור כאן.

על פי כתבי האישום, הנאשמים שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, כחלק מפעילותן "משמרות הצניעות" מטעם קהילת "שובו בנים" בראשה עומד הרב אליעזר ברלנד. כתבי האישום מתארים כי שטרית ז"ל נחטף והותקף על ידי אנשי "משמרות הצניעות" מספר חודשים טרם מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים עם בחורות, דבר המנוגד לנורמות הדתיות בהן החזיקו אנשי הקהילה.

משמרות הצניעות של קהילת שובו בנים

בהמשך, נטען בכתב האישום, כדי לגרום לו לחדול ממפגשים עם בחורות, תכננו ברלנד ואנשי "משמרות הצניעות" להכותו ולאיים עליו פעם נוספת, וכך נעשה. בינואר 1986 לאחר שפותה להגיע לדירה, היכו אותו הנאשמים ואחרים. מהדירה הוא נחטף ליער באזור בית שמש, שם חברו הנאשמים לאנשים נוספים וכולם יחד היכו את המנוח במכות חזקות בגופו ובראשו. כעבור מספר דקות אחד התוקפים הכריז כי הוא מת, והנאשמים וחבריהם קברו אותו ביער.

הרב ברלנד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן, מטעם הפרקליטות אמרו כי "כתבי האישום שהוגשו מבטאים את המאבק הנחוש וחסר הפשרות של רשויות האכיפה למיצוי הדין עם עבריינים גם שנים רבות לאחר ביצוע העבירות".

עוד מסרו השתיים: "כתבי האישום מתארים את מסכת המעשים החמורים שביצעו הנאשמים ואחרים אשר היו שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, השתתפו בחטיפתו בתרמית ובכוח והכו אותו, ללא רחמים, עד שמצא את מותו. מדובר באירוע אכזרי במיוחד אשר נועד לכפות את דרך חייהם של הנאשמים על המנוח ועל הציבור".

"במהלך החקירה נחקרו חשודים רבים שהתגבשו נגדם ראיות לעבירות חמורות של חטיפה, סחיטה באיומים ותקיפה שאילולא חלפה תקופת ההתיישנות היו מוגשים נגדם כתבי אישום. אנו משתתפים בצער המשפחה ומקווים כי חשיפת האמת תביא למזור כלשהו לבני משפחתו של ניסים שטרית ז"ל אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער".

_________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות