חשד: גנב שנאים במיליוני שקלים ומכרו אותם כברזל

תושבי הפזורה הבדואית בדרום חשודים בגניבה של 56 שנאים ובגרימת נזק של כ-5 מיליון שקלים בשל אי אספקת החשמל לתושבים ולשטחי החקלאות
דנה לווינסקי |
השנאים שנתפסו במהלך הפעילות המבצעית של המשטרה. צילום: משטרת ישראל

המשטרה עצרה בדרום הארץ, חברי חולייה שגנבה במהלך החודשים האחרונים שנאים של חברת החשמל בשווי של כ 5 מיליון שקלים, וגרמו להפסקות חשמל נרחבות לתושבים ומשקים חקלאיים. החשודים, תושבי פזורה הבדואית בדרום, בשנות ה-20 וה-30, יובאו במהלך היום (יום חמישי) לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע.

היחידה המרכזית של מרחב לכיש מנהלת מזה מספר שבועות חקירה סמויה בשיתוף עם יחידת הביטחון של חברת החשמל, נגד חולייה שגנבה בחודשים האחרונים באזור הדרום, 56 שנאים של חברת החשמל. אומדן הנזק עומד על כ-5 מיליון שקלים כשמעבר לגניבה, החוליה גרמה להפסקות חשמל לתושבים ושטחים חקלאיים, ולנזקים נוספים באספקת רשת החשמל.

נתפסו "על חם"

ימ"ר לכיש ביחד עם יחידת הביטחון של חברת החשמל, אספו ממצאים בשטח שהובילו לפעילות המבצעית שנערכה הלילה באזור מרחב לכיש בהובלת ימ"ר לכיש יחד עם יחידות משטרה נוספות, בהן יס"מ לכיש, יחידת מגן, יחידת יואב, יחידת רקיע והיחידה האווירית. במהלך הפעילות נעצרו 'על חם' שניים מחברי החולייה לאחר שגנבו שני שנאים מעמוד חשמל, פירקו מהם את סלילי הנחושת וניסו להימלט עם השלל ברכב שטח ייעודי עמו הגיעו. לאחר מרדף רכוב ורגלי בשטח ע"י כוחות המשטרה, הם נתפסו ונעצרו.

מהחקירה עולה החשד, כי השנאים נגנבו לצרכי שימוש בברזל או לחלופין מכירת השנאים או חלקים מהם בעבור עשרות אלפי שקלים. החשודים תושבי הפזורה הבדואית בדרום, בשנות ה-20 וה-30, הועברו לחקירה בימ"ר לכיש והם יובאו לדיון בבימ"ש השלום בבאר שבע, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

כתב האישום חושף: כך (תנסה) להבריח סמים לכלא

אתמול (יום ד') פורסם כי לבית המשפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד יוסף גואנגיל (19) מנתניה, בגין החזקת סם שלא לצריכה עצמית. הנאשם בלע שמונה עשרה שקיות המכילות סמים בין היתר מסוג MDMA, LSD, חשיש וקוקאין ולאחר מכן דיווח על עצמו למשטרה דיווח שווא בגין עבירת רכוש, על מנת להביא למעצרו מתוך כוונה לפלוט את הסמים בבית המעצר ולהפיצם לעצורים אחרים. המדינה מבקשת להאריך את מעצרו של הנאשם. בבקשת המעצר צוין כי "המשיב בלע והכניס לגופו כמות גדולה של סמים מסוכנים ונשא אותם בגופו תוך סיכון ממשי לחייו שאף הצריך את אשפוזו וניתוח להוצאת שקית חומר מגופו".

מכתב האישום, עולה כי במהלך חודש נובמבר, בלע הנאשם שמונה-עשרה שקיות המכילות כמויות שונות של סמים מסוג קוקאין,MDMA, LSD, בופרנורפין וחשיש מתוך כוונה לפלוט אותן בבית המעצר "אבו כביר" ולהפיצן לעצורים.

לאחר שבלע את הסמים המסוכנים, כך לפי האישום, וכדי להוציא את תכניתו אל הפועל, הטמין בכיסו שקית ובה אבקה הנחזית לסם מסוכן.

"סכנה לעצמו ולציבור"

בהמשך לכך, נטען עוד, התקשר הנאשם או מי מטעמו למשטרה ומסר דיווח על אדם המנסה כביכול לפרוץ לרכב בתל אביב, כשהתיאור הנלווה תואם לתיאורו החיצוני של הנאשם, וזאת במטרה להיעצר כדי שיוכל להחדיר את הסמים המסוכנים לבית המעצר ולהפיצם.

בעקבות הדיווח הגיע סיור של משטרת ישראל למקום, זיהה את הנאשם, ערך חיפוש על גופו במסגרתו נתפס הסם המדומה, ועצר את הנאשם. בהמשך לכך, בבית המעצר, התגלו הסמים המסוכנים שהיה בגופו של הנאשם.

בבקשת הארכת המעצר צוין כי "המשיב בלע והכניס לגופו כמות גדולה של סמים מסוכנים ונשא אותם בגופו תוך סיכון ממשי לחייו שאף הצריך את אשפוזו וניתוח להוצאת שקית חומר מגופו".


עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות