הבעל המכה נידון למאסר על תנאי – הפרקליטות מערערת

בהודעת הערעור שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בב"ש נטען כי עונש "רזה" שכזה לאדם שהפך את אשתו ל"שק חבטות" מעביר מסר שגוי ומותיר את הנפגעת חשופה לאלימות
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוגשה הודעת ערעור על קולת עונשו של הנאשם, אשר חנק את אשתו בצווארה, תקף אותה במספר הזדמנויות וגרם לה לחבלות, ונידון לעונש של מאסר מותנה בלבד. לעמדת הפרקליטות בהודעת הערעור, יש להשית על הנאשם עונש מוחשי של מאסר בפועל ממושך, שכן עונש של מאסר מותנה בנסיבות בהן אדם הפך את אשתו ואם ילדיו ל"שק חבטות", עלול להעביר מסר שגוי כמתן הקלה ביחס להתנהגויות שכיחות מעין אלה. "הענישה ה'רזה' שהושתה על הנאשם, המתמצה ב- 3 חודשי מאסר מותנה, טומנת בחובה פוטנציאל למסר שגוי לנאשמים בפוטנציה כמתן הקלה במשתמע ביחס להתנהגויות שכיחות מעין אלה", לשון הערעור.

בהתאם לעובדות כתב האישום, בו הודה הנאשם, במהלך ויכוח שהתגלע על רקע סירובה של המתלוננת למסור לנאשם סכום כסף אותו היא הרוויחה מעבודתה, תקף אותה הנאשם בכך שהכה אותה במכות אגרוף, בעט בה ברגליו, וגרם לה לחבלות של ממש. בהמשך אותו יום, חנק הנאשם את המתלוננת בצווארה, הכה ושרט אותה. גם מספר חודשים לפני כן, סטר הנאשם למתלוננת והכה אותה במכות אגרוף.

עונש במחיר רצפה

בית משפט השלום בבאר שבע, הורשע הנאשם במסגרת ההסדר בשתי עבירות של תקיפת בת זוג הגורמת חבלה של ממש ותקיפה. שירות המבחן העריך שקיימת מסוכנות גבוהה להישנות עבירות בתחום אלימות במשפחה, זאת בין היתר לאור עברו הפלילי של הנאשם בעבירות התעללות בקטין, אלימות כלפי עובדי ציבור ועוד, אך המליץ על ההליך הטיפולי. בית המשפט קבע בעניינו של הנאשם מתחם עונש בין 3 חודשי מאסר מותנה לבין 8 חודשי מאסר בפועל, והשית עליו עונש מאסר מותנה של 3 חודשים והתחייבות בסך של 2,000 שקלים שלא לעבור עבירות כלפי בת זוגו.

במסגרת הערעור, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט המחוזי להתערב בהחלטת בית משפט השלום, ולהשית על הנאשם עונש מוחשי של מאסר בפועל ממושך. לעמדת הפרקליטות בהודעת הערעור, "בנסיבות בהן אדם הפך את אשתו ואם ילדיו ל'שק חבטות' באופן הפוגע באוטונומיה המלאה של על גופה, בזכותה לשלמות גופה, בזכותה לביטחון אישי, ובזכותה לכבודה".

"הענישה ה'רזה' שהושתה על הנאשם", כך נטען בערעור, "המתמצה ב- 3 חודשי מאסר מותנה, טומנת בחובה פוטנציאל למסר שגוי לנאשמים בפוטנציה כמתן הקלה במשתמע ביחס להתנהגויות שכיחות מעין אלה. כמו כן נטען בהודעת הערעור, כי הענישה המקלה מותירה את המתלוננת חשופה לחלוטין בעתיד לדפוסי אלימותו במצבים בהם יחווה אובדן שליטה בשל רגשי קנאה או פגיעה בכבודו".

ביחס למתחם עונש נמוך שנקבע בבית משפט השלום, צוין בהודעת הערעור, כי "בית המשפט הנכבד מתבקש, בהיותו משקף ערכי חברה ומעצבה על פיהם, להוציא "בת קול" ברורה וחד משמעית ע"י דיוק מתחם העונש ההולם, ככזה שאינו מתמצה ב'רצפתו' בענישה כה מקלה בדמות מאסר מותנה ו'תקרתו' אינה מתמצה ב- 8 חודשי מאסר בפועל".

_________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות