הנאשם מרהט מציג: כך תעקוץ את הבנק במיליון שקלים

רחמי אבו סגיר, בעל חברת מזון, נאשם כי הונה את בנק הפועלים והצליח להוציא במרמה כספים תוך הצגת מצגי שווא. הפרקליטות: "פעל בתחכום ובשיטתיות ובהיקף נרחב"
אייל חן |
צילום: אנה קפלן, פלאש 90

לבית משפט השלום בבאר שבע, הוגש כתב אישום נגד הנאשם רחמי אבו סגיר, בן 42 מרהט וחברה בבעלותו, בגין מעשי עוקץ בנק הפועלים והלבנת הון, בהיקף של כמיליון שקלים. כתב האישום מייחס לנאשם 14 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. לצד הגשת כתב האישום מבקשת הפרקליטות לחלט את המקרקעין של אבו סגיר. לשיטתה, מדובר במי שפעל "בתחכום, בשיטתיות ובהיקף נרחב" וכי הוא "אינו זכאי ליהנות ממנו ומפירותיו".

על פי כתב האישום, הנאשם רחמי אבו סגיר היה הבעלים של חברת מזון "רחמי שיווק בע"מ" וכספי החברה נוהלו בחשבון עסקי בבנק הפועלים. בבנק הפועלים קיים שירות ללקוחות הבנק "ממסרון", שעניינו הפקדת כספי מזומן בחשבון הבנק, בשקית ייעודית לכך, המלווה בהצהרת הלקוח בדבר סכום ההפקדה שנעשתה על ידו.

מרמה שיטתית ומתוחכמת

מכתב האישום עולה, כי הנאשם עשה שימוש בשירות ה"ממסרון" וביצע, באמצעות בנו, הפקדות של כסף מזומן לחשבון הבנק של החברה, באמצעות 14 שקיות ייעודיות, ב-4 סניפים שונים של הבנק. הנאשם הצהיר על הפקדת מזומן בחשבון הבנק של החברה בהיקף כספי בסך של כמיליון שקלים, כאשר בפועל הפקיד סכום מזערי ביחס להצהרה.

הבנק זיכה את חשבון הבנק של החברה בסך של כמיליון שקלים וסכום זה הועבר על ידי הנאשם בהעברות זהב, באופן מידי, לספקים השונים לשם סילוק חובות, ובהם חברות "קוקה קולה", "שטראוס" ו"טמפו".

בכך, קיבל הנאשם והחברה שבבעלותו במרמה בנסיבות מחמירות סכום של כמיליון שקלים, תוך ביצוע פעולות ברכוש אסור. "הנסיבות המחמירות באות לידי ביטוי בתחכום, בשיטתיות, בהיקף המרמה לרבות, בביצוע עבירות נוספות ונלוות לצד עבירות המרמה", צוין בכתב האישום.

יחד עם כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לחלט את המקרקעין של הנאשם, שכן לעמדת הפרקליטות, "הרציונל בחילוט, שהרכוש נשוא החילוט אינו רכושו של העבריין, והוא אינו זכאי ליהנות ממנו ומפרותיו. מקום בו תוכח העבירה המקימה זכות חילוט, אין לעבריין זכות קניין כלשהי ברכוש". בנוסף לבקשת החילוט, הגישה הפרקליטות בקשה לצו עיכוב יציאתו של הנאשם מהארץ.

_______________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות