10 חודשי מאסר לנהג מונית שביצע מעשים מגונים בנוסעות

הנהג, בן 70, הורשע בביהמ"ש בירושלים במספר מקרים של פגיעה מינית בנוסעות שהסיע במכוניתו, בהן נערה בת 16, והוא יפצה כל אחת מהן ב-4,000 שקלים
רונן לוי |
מונית, צילום ארכיון: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ', גזר עשרה חודשי מאסר לנהג מונית, בן 70, שביצע מעשים מגונים בנוסעות ששהו ברכבו. השופט מינטקביץ' גם הורה לנהג המונית לשלם פיצויים לכל אחת מהמתלוננות בסך 4,000 שקלים. "מעשיו של הנאשם גרמו גם לנזק רוחבי, החורג מגבולות המקרה שלפני, שכן יש בהם להרתיע את הציבור מלנסוע במוניות בשל חשש מפגיעה מצד הנהג – ובכך הם פוגעים הן בציבור הרחב והן בנהגי המוניות האחרים", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום, עלו למוניתו של הנאשם נערה כבת 16 ואחותה בת התשע על מנת לנסוע לקניון מלחה לקנות בגדים לארוע משפחתי. במהלך הנסיעה, הניח הנאשם את ידו על ירכה השמאלית של הנערה שישב לצידו והיא הזיזה את ידו. הנהג שאל את המתלוננת אם היא רוצה שיסיע אותה חזרה לאחר הקניות והניח שוב את ידו על ירכה והיא השיבה בשלילה והזיזה את ידו פעם נוספת. לאחר שירדה מהמונית התקשרה לאמה ופרצה בבכי.

שלח יד וליטף

במקרה אחר, למונית עלתה צעירה בת 25. תחילה היא בקשה לשבת מאחור, אך הנאשם ביקש שתשב לפנים והיא חשבה שיש חפצים על המושב האחורי וישבה לצידו של הנאשם. במהלך הנסיעה ניהלו הנאשם והמתלוננת שיחת חולין, ולפתע ליטף הנאשם את ירכה של המתלוננת. תחילה חשבה המתלוננת כי מדובר בנגיעה אקראית, אך לאחר זמן קצר ליטף הנאשם שנית את רגלה של המתלוננת, והיא הבינה שמדובר בנגיעה מכוונת ושלחה מסרון לידיד שלה בו ביקשה ממנו שיתקשר אליה כי הנאשם מטריד אותה.

הידיד, כך תואר בכתב האישום, התקשר למתלוננת והם שוחחו בטלפון מספר דקות. כאשר הגיע הנאשם אל סמוך לדירתה של המתלוננת היא סיימה את השיחה ואז הנאשם האט את מהירות הנסיעה וליטף את רגלה פעם נוספת, היא אמרה לנאשם להזיז את ידו ומשלא עשה כן היא הזיזה את ידו. הנאשם הציע למתלוננת להיפגש לאחר מכן, והיא סרבה ואמרה שיש לה חבר.

נציגת התביעה התייחסה בדבריה לחומרת מעשיו של הנאשם, הנובעת מכך שנעשו במסגרת עבודתו כנהג מונית, כשלמתלוננות לא הייתה אפשרות לצאת מהרכב, וכן לפגיעת המעשים במתלוננות.

השופט: "הרתיע את הציבור מלנסוע במונית"

מנגד, הסנגור ציין כי מעשי הנאשם הם ברף הנמוך ביותר של החומרה ועל כן מתחם העונש ההולם הוא בין מאסר על תנאי ועד מאסר קצר בעבודות שירות. הסניגור הפנה לכך שבשל ההליך איבד את רישיונו ופרנסתו נפגעה וביקש לאור כל אלה לגזור על הנאשם מאסר על תנאי ולחילופין להפנותו לקבלת חוות דעת הממונה על עבודות שירות.

השופט מינטקביץ החליט לבסוף כי לשלוח את נהג המונית למאסר. בגזר הדין הוא ציין כי הנאשם ביצע את העבירות בנוסעות במוניתו, תוך ניצול האמון שנתנו בו כאשר עלו למוניתו על מנת שיביאן ליעדן, וניצול העובדה שהמתלוננות היו נתונות לשליטתו במהלך הנסיעה.

"אדגיש בהקשר זה", כתב השופט בגזר הדין, "כי מעשיו של הנאשם גרמו גם לנזק רוחבי, החורג מגבולות המקרה שלפני, שכן יש בהם להרתיע את הציבור מלנסוע במוניות בשל חשש מפגיעה מצד הנהג – ובכך הם פוגעים הן בציבור הרחב והן בנהגי המוניות האחרים".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינטקביץ'

___________________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות