כמה עולה להאשים אדם בפדופיליה?

האישה שטענה כי בן זוגה של אמה הוא סוטה מין ונותן שוחד תיאלץ לפצות אותו ב-200 אלף שקלים, לאחר שביהמ"ש לענייני משפחה קבע כי עשתה זאת בשל סכסוך עמו
גילי סיוון-כהן |
רשת חברתית טלפונים ניידים חבורה פייסבוק טיק טוק וואטסאפ לשון הרע
אילוסטרציה envato

שופטת בית המשפט לענייני משפחה באשדוד, רותם קודלר עיאש, קיבל תביעת לשון הרע בתוך המשפחה, אותה הגיש גבר, שהינו בן זוגה של אם הנתבעת, לאחר שזו האשימה אותו במעשי פדופיליה ומתן שוחד. השופט קודלר עיאש הורתה לנתבעת לשלם לתובע 200 אלף שקלים כולל הוצאות משפט.

על פי התביעה, בוצעו מספר פרסומים ע"י הנתבעת, הן באמצעות הרשתות החברתיות והן במהלך ועדת תכנון טיפול והערכה שהתקיימה בעניין הקטינה ומייחסים לתובע פדופיליה ומתן שוחד במטרה להשפיע על מוסדות שונים. התובע טען כי התיאורים שייחסה לו הנתבעת בנוגע להתנהגות מינית לא נורמטיבית נועדו "לזעזע את המערכת" על מנת לפעול להוצאת הקטינה לאלתר מהבית בו התגוררה ביחד עמו ועם סבתה.

לאחר שבית המשפט לענייני משפחה שקל את נסיבות המקרה ואת התנהגות הנתבעת אשר התברר כי למעשה בעצמה לא האמינה באמיתות תוכן הפרסום ושוכנע כי הנתבעת לא פעלה ממניעים טהורים.

לא ממניעים טהורים

"התנהלות הנתבעת", כתבה השופטת בהחלטתה, "לאורך ניהול ההליך לא היתה עניינית וניכר כי היא מתנהלת בצורה מזלזלת, תוך גרימת נזק לבעל הדין ושכנגד ולקופת אוצר המדינה וזאת נוכח היותה מיוצגת ע"י הלשכה לסיוע משפטי".

השופטת קודלר עיאש הוסיפה: "כך למשל, אך לא רק, התנהלות הנתבעת ביחס לדיון, שהיה קבוע לשמיעת הראיות, במהלכו התברר כי אינה בוחלת באי אמירת אמת, הסתרה והתעלמות מהליכי ביהמ"ש ומהזמן שביהמ"ש וקופת אוצר המדינה של אזרחי מדינת ישראל מקדישים לענייניה, בעודה שוהה בחופשה בחו"ל לאחר שנכשל ניסיונה להתל בביהמ"ש בטענה כי היא מאושפזת במועד הדיון בביה"ח ברוסיה. התברר כי הנתבעת אף נהגה בחוסר שקיפות כלפי באת כוחה, עו"ד מטעם הלשכה לסיוע משפטי".

בסיכומו של דבר השופט חייבה את הנתבעת בסכום של 50 אלף שקלים כפיצוי ללא הוכחת נזק בגין כל אחד מהפרסומים שבוצעו ברשתות החברתיות – סכום של 50 אלף שקלים בגין הפרסומים בפייסבוק, סכום של 50 אלף שקלים בגין הפרסומים בוויקיפדיה וכן בסכום של 50 אלף שקלים בגין הפרסום בוועדת תכנון טיפול ובסך הכל בפיצויים בגובה 150 אלף שקלים. בשל התנהלות הנתבעת, השופטת חייבה אותה גם בהוצאות ההליך בסך 50 אלף שקלים לטובת התובע ובנוסף גם תשלם את שכר טרחת העדות שהתייצבו לאחד הדיונים בסך 500 שקלים לכל אחת מהעדות.

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רותם קודלר עיאש

_______________________________________

עו"ד הילה וינטרוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות