דקר את שכנו בגלל סכסוך חניה – ירצה עבודות שירות

ביהמ"ש גזר את העונש המקל על תושב השרון שהורשע בפציעתו של אחר, משום שמדובר במקרה בודד: "המתלונן נפגע בזרועו ולא באיבר רגיש, בדיעבד לא סיכן את חייו"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר 9 חודשי עבודות שירות על תושב השרון שהורשע בעבירת פציעה כשהעבריין מזוין זאת על רקע מחלוקת על מקום חנייה בין שכנים. השופט גם הורה לנאשם לשלם לשכנו פיצוי בסך 7,500 שקלים. לדברי השופט, אף שעבירות של דקירה בסכין הנן חמורות ויש להעניש עליהן בהתאם, יש להתחשב בנסיבות המקרה הנוכחי ובכך שמדובר במקרה בודד. "עסקינן בהנפת סכין יחידה בכיוונו של המתלונן, ללא נקיטת אלימות נוספת עובר לאירוע או לאחריו, וללא השמעת איומים כלפי קורבן העבירה. מבלי להקל ראש בחומרת הנזק שנגרם או בפוטנציאל הנזק שעלול היה להיגרם, המתלונן נפגע בזרועו בשני חתכים, אך לא באיבר רגיש. אין חולק על כך שהאירוע הפחיד את המתלונן ורעייתו, אך בדיעבד לא סיכן את חייו", לשון גזר הדין.

על פי כתב האישום המתוקן בו הורשע הנאשם, בהתאם להודאתו, עלה כי על רקע מחלוקת על מקום חנייה בינו לבין שכנו, הגיע הנאשם לחניית בית המגורים כשסכין קפיצית בכליו. בהמשך לדין ודברים בין השניים הוציא הנאשם את הסכין מכיסו, הראה אותה למתלונן כשהיא סגורה, פתח את הסכין, הניף אותה ופצע באמצעותה את המתלונן בזרועו השמאלית ובסמוך לחזהו. כתוצאה מכך נגרמו למתלונן שני חתכים בזרועו. המתלונן פונה באמבולנס לבית החולים שם אושפז ליממה.

המתלונן, אשר העיד בבית המשפט, תיאר כיצד טלטל אירוע האלימות את חייו ומלווה אותו עד היום. לדבריו, לא היה מסוגל לעבוד במהלך כחודשיים, בהם לא הצליח להירדם. הוא ורעייתו שנכחה באירוע נזקקו לטיפול נפשי, והמתלונן נזקק אף לטיפול תרופתי. רק כיום, כשנה לאחר האירוע, חלפה השפעתו הנפשית. כן הציג המתלונן צלקת שנותרה בזרועו כתוצאה מהדקירה, וסיפר כי גם בחזהו נותר סימן.

פוטנציאל הנזק

השופט אבנון שהסתפק בעבודות שירות ציין בגזר הדין, כי מעשה האלימות שנקט הנאשם כנגד המתלונן פגע במישרין בשלומו ובריאותו, וביצוע המעשה באמצעות סכין, נשק קר, מקים משנה חומרה ומסוכנות. לדברי השופט בתי המשפט חזרו ושנו את החובה לעקור מקרבנו את "תת-תרבות הסכין", תוך נקיטת ענישה מחמירה שתרתיע את הנאשם ואחרים שכמותו. אך הוסיף מנגד, כי אין לשכוח כי הענישה היא לעולם אינדיבידואלית, ונוגעת בנסיבות המקרה הפרטני עליו נותן הנאשם את הדין.

"עסקינן", כתב השופט בגזר הדין, "בהנפת סכין יחידה בכיוונו של המתלונן, ללא נקיטת אלימות נוספת עובר לאירוע או לאחריו, וללא השמעת איומים כלפי קורבן העבירה. מבלי להקל ראש בחומרת הנזק שנגרם או בפוטנציאל הנזק שעלול היה להיגרם, המתלונן נפגע בזרועו בשני חתכים, אך לא באיבר רגיש. אין חולק על כך שהאירוע הפחיד את המתלונן ורעייתו, אך בדיעבד לא סיכן את חייו".

עוד ציין השופט אבנון בגזר הדין כי "המעשה חמור אמנם, וראוי לעונש מוחשי, ובצד זאת מצאתי כי המלצת שירות המבחן, להשית על הנאשם עונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות, מתיישבת עם חומרת המעשה, מתחם הענישה, ונסיבותיו של הנאשם. אוסיף כי בגזירת העונש נתתי דעתי לתקופה בה הנאשם היה נתון במעצר ממש כשבועיים, במעצר בפיקוח אלקטרוני כארבעה חודשים ובחלופת מעצר בתנאים מגבילים".

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

________________________________________

עו"ד תומר שוורץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות