תביעה נגד בוקי נאה: "פרסם סרטון מכפיש נגדי בפייסבוק"

תושב הצפון דורש מכתב הפלילים 85 אלף שקל פיצוי לאחר שלדבריו הפיץ את הסרטון שמציג אותו "כמושא ללעג" בניסיון למשוך לקוחות לסיורי הפשע שלו
אייל חן |

לבית משפט השלום בהרצליה, הוגשה על ידי תושב הצפון תביעת לשון הרע נגד כתב הפלילים בוקי נאה, שלטענת התובע פרסם בעמוד הפייסבוק שבבעלותו סרטון בו הוא נראה מתעמת עם משיג גבול והסרטון פורסם באופן מגמתי, ערוך ומשפיל, עם תיאור מטעה. התובע דורש מנאה 85 אלף שקלים. "פרסום הסרטון בו מופיע התובע לצד הזמנה לקחת חלק בסיור פלילים בדרום תל אביב מהווה פגיעה קשה בשמו הטוב של התובע. כל מטרת הפרסום היא להפוך את התובע למושא ללעג ועל מנת למשוך לקוחות לסיורים אותם מציע הנתבע", כך כתב התובע בתביעה שהגיש.

על פי התביעה, בחודש יולי השנה, פרסם בוקי נאה בעמוד הפייסבוק שבבעלותו, סרטון אשר נחזה לכאורה כמצולם במסגרת "סיור פלילים בחצר האחורית של תל אביב עם בוקי נאה". במסגרת הסרטון נראה התובע כאשר הוא מתעמת עם מסיג גבול אשר פלש לשטח מגוריו ואשר תקף אותו.

אולם הסרטון פורסם באופן מגמתי, ערוך ומשפיל, עם תיאור מטעה, לפיו הסרטון צולם במהלך סיור פלילי בתל אביב. "מהתיאור המטעה ניתן להסיק כי התובע צולם במסגרת השתתפותו באירוע פלילי בדרום תל אביב, וכלל לא הוזכרו העובדות המלאות לפיהן התובע התעמת עם מסיג גבול אשר חדר לשטח מגוריו ותקף אותו, כלומר מדובר בפעילות של הגנה עצמית בלבד", נכתב בתביעה.

הסרטון לא הוסר

הסרטון עצמו זכה לכ־20 אלף צפיות, מאות תגובות ולייקים ולטענת התובע פרסום הסרטון גרם לשמו הטוב של התובע נזקים קשים ורבים מנשוא. מיד לאחר פרסום הסרטון התובע לטענתו קיבל אינספור פניות מקרובי משפחה, חברים ומכרים רבים אשר צפו בסרטון.

בחודש אוקטובר פנה התובע במכתב התראה לנתבע ודרש כי יחדל ממעשיו ויסיר את הסרטון לאלתר וכי יפצה את התובע בגין הפגיעה שנגרמה לו. נאה, לטענת התובע, השיב כי הסיר את הסרטון ולא נענה לניסיונותיו של התובע לסיים פרשה זו על דרך הפשרה תוך מתן פיצוי כספי. אולם מבדיקה נוספת שערך בא כוח התובע הסרטון לא הוסר.

לפני כשבועיים פנה ב״כ התובע בשנית לנאה, אולם עד למועד הגשת התביעה הסרטון לא הוסר ובשעת כתיבת התביעה הסרטון עדיין מופיע בעמוד הנתבע בפייסבוק וכעת צפו בו כ-250 אלף איש והסרטון זכה לכאלפיים תגובות ולכאלפיים לייקים.

"פרסום הסרטון בו מופיע התובע לצד הזמנה לקחת חלק בסיור פלילים בדרום תל אביב מהווה פגיעה קשה בשמו הטוב של התובע. אין כל קשר בין הסרטון בו מופיע התובע לסיור המפורסם על ידי הנתבע. הנתבע הציג את הסרטון בעמוד הפייסבוק שלו כאילו הוא צולם במסגרת סיור פלילים בדרום העיר תל אביב, כאשר הסרטון צולם בכלל בעיר חיפה. כל מטרת הפרסום היא להפוך את התובע למושא ללעג ועל מנת למשוך לקוחות לסיורים אותם מציע הנתבע", סיכם התובע.
____________________________________________

עו"ד אופיר פרל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות