בצפון חטפו וסחטו אדם; בדרום סחטו בעל עסק

עבירות אלימות ברחבי הארץ במהלך סופ"ש: המשטרה עצרה בימים האחרונים 3 תושבי פרדיס בחשד לחטיפה וצעיר כבן 20 מהדרום חשוד כי ניסה לסחוט כסף מהמעסיק שלו
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

מספר מקרים של מעצרים בשל עבירות סחיטה אירעו במהלך סוף השבוע האחרון: במקרה אחד, הוגשה הצהרת תובע נגד 3 תושבי פרדיס בחשד לחטיפה וסחיטה באיומים של תושב עוספיה ובאזור הדרום, המשטרה עצרה צעיר כבן 20, בחשד שניסה לסחוט באיומים כספים מבעל העסק בו עבד.

לפני כשבועיים, עם קבלת דיווח בדבר חטיפה של אדם בצפון הארץ וסחיטה באיומים. מהחקירה עלה כי בין הקורבן לבין אחד החשודים היתה היכרות באמצעות הרשתות החברתיות, כאשר החשוד תיאם מפגש עם הקורבן אליו הגיעו שני החשודים הנוספים. השלושה חטפו את הקורבן ובאיומי סכין אילצו אותו למשוך עבורם כסף מהבנקט, לקחו ממנו את כרטיס האשראי שלו ועשו בו שימוש במספר בתי עסק.

חקירה שנוהלה בתחנת משטרת נשר, שכללה תחקור מצלמות ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הביאה לחשיפת זהותם ומעצרם לחקירה בתחנת במשטרה, של 3 החשודים, תושבי פרדיס צעירים בגילאי 18-21. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת ובסוף השבוע, כאמור, הוגשה נגדם הצהרת תובע כאשר בימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

סחיטה על רקע חוב

במקרה נוסף בתחנת משטרת אשקלון, התקבלה תלונה ע"י בעל עסק לייצור זכוכית, לפיה החל לקבל מכתבים והודעות בהם איומים לפגוע בו ובבני משפחתו, והוא נדרש לשלם כספים. חוקרי מחלק הפשעים בתחנת אשקלון שהחלו לחקור את המקרה, הצליחו באמצעות שילוב אמצעים טכנולוגיים להגיע לזהות האדם העומד מאחורי האיומים, והתברר כי מדובר בתושב אשקלון כבן 20, שהתחיל לעבוד בבית העסק של המתלונן במהלך השבוע האחרון. מפרטי החקירה עלה החשד, כי הרקע לעבירות הסחיטה והאיומים הנו ככל הנראה חוב כספי.

ביום חמישי האחרון, נעצר חשוד כבן 20, לחקירה בחשד לעבירות סחיטה באיומים, ומעצרו הוארך בבית משפט השלום.

עוד בפלילים: פוענח הרצח של סטניסלב קושניר במגדל העמק

הבוקר (יום א') פורסם כי חוקרי המשטרה ביחידה ללחימה בפשיעה חמורה במרחב עמקים סיימו את חקירת מותו של המנוח סטניסלב קושניר ז"ל, בן 35 תושב נוף הגליל. בסוף השבוע הוגש כתב אישום בגין רצח נגד הנאשם ברצח, תומר בוזגלו 45 ממגדל העמק, בבית המשפט המחוזי בנצרת. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים הפליליים נגדו.

לפני כחודש וחצי התקבלה הודעה במוקד 100 של משטרת ישראל על תקיפה ברחוב הרב בוסקילה במגדל העמק שבמהלכה נפצע גבר בשנות ה-30 לחייו באורח אנוש ופונה לבית החולים ושם נקבע מותו. כוחות משטרה בליווי מעבדה ניידת, הוזנקו למקום, סגרו את הזירה והחלו באיסוף הממצאים.

דקירה בין ידידים

בתום הערכת מצב ראשונית חקירת הרצח הוטלה על היחידה ללחימה בפשיעה חמורה במרחב עמקים, אשר המשיכו בחקירה ובאיסוף הממצאים והחלו בגביית עדויות. לאחר מכן, הממצאים שנמצאו בזירה נשלחו לבדיקות מעבדה.

מהחקירה עלה כי הנאשם והמנוח הכירו תקופה לפני הרצח, החשוד הגיע אל המנוח בשעות הערב לאחר שהעבירו התכתבויות ושיחות בווטסאפ ביניהם בו דרש החשוד מהקורבן להיפגש בארבע עיניים. לקראת השעה 22:00 פרץ ויכוח בין המנוח לחשוד על רקע סכסוך כספי (חוב) כשלפתע החשוד שלף סכין ודקר את המנוח דקירות שגרמו למותו.

לאחר חקירה יסודית של צוות היחידה ללוחמה בפשיעה חמורה במרחב עמקים חומרי החקירה הועברו לפרקליטות מחוז צפון אשר גיבשו תשתית ראיתית כנגד החשוד בגין רצח ושיבוש חקירה והיום פרקליטות מחוז צפון הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום הליכים.

___________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות