קו ההגנה של הנאשם בתקיפת בת זוגו: "היא צעקה בגלל הסקס"

ביהמ"ש הרשיע את הגבר בתקיפה ובאיומים כלפי חברתו בעת ששהו יחד במלון בנתניה ודחה את גרסת הנאשם לפיה הצעקות היו תוצאה של אקט מיני ולא מאלימות כלפיה
דנה לויינסקי |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בנתניה, הדס רוזנברג שיינרט, הרשיעה גבר, תושב השרון, בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ואיומים של בת זוגו לאחר שתקף אותה בעת ששהו בבית מלון בנתניה. השופטת לא קיבלה את גרסת הנאשם לפיה הצעקות ששמעו העדים היו במהלך אקט מיני ולא במהלך תקיפה. השופטת: "היו סתירות וקשיים בגרסתו".

על פי כתב האישום, הנאשם ובת זוגו שהו בחדר מלון "פארק נתניה". עקב ויכוח שנתגלע בין בני הזוג במסדרון צמוד לחדרם, זרק הנאשם מפתחות ומגן של טלפון על בת הזוג. מיד ובסמוך, תפס הנאשם את בת הזוג בצווארה ובידיה, בעודו מרים אותה באוויר וחונק אותה, תוך שאיים עליה באומרו "יא בת זונה אני אהרוג אותך יא בת זונה". בהמשך, איים הנאשם על בת הזוג באומרו "אני אלמד אותך לסתום את הפה", והטיח את בת הזוג על הרצפה.

הנאשם כפר במיוחס לו. בכפירה שנמסרה מטעם הנאשם הוכחש שהנאשם תקף את בת זוגו או איים עליה, נטען כי היה בינו לבינה מגע שהיה נראה כאלים על רקע משחק מיני, ולא יותר מכך.

סתירות וקשיים בגרסת הנאשם

השופטת, שהרשיעה את הנאשם, ציינה כי היו מספר סתירות וקשיים בגרסת הנאשם וכן הצליחו להפריך את גרסתו. בין השאר, כך לדבריה, הנאשם טען שהרקע לפרידה בינו לבין בת הזוג הייתה הליכי גיור במסגרתם אמרו לבת הזוג שהיא לא יכולה להיות עם כהן בעוד שהיא טענה שהרקע לפרידה היה היותם טיפוסים לא רגועים והם דברו עם פסיכולוג.

"הנאשם", כתבה השופטת בהכרעת הדין, "סירב להסביר בחקירתו הנגדית מה היו נסיבות יציאתו מן החדר, אחרי שלטענתו קיים יחסים עם בת הזוג, וזאת ככל הנראה נוכח מודעותו לכך שתקיפתו אותה התרחשה במסדרון, בעת שיצאו מהחדר. התחמקותו והימנעותו להשיב על השאלה שבנדון, המצויה בליבת המחלוקת בתיק, אומרת דרשני. לצד ההתחמקות מלמסור גרסה ברורה בסוגיה שבנדון, נכרו אף סתירות בין דברי הנאשם בהקשר האמור לבין דבריה של בת הזוג".

לדברי השופטת, הנאשם טען שבזמן קיום יחסי המין בחדר בת הזוג צעקה וגנחה וגם הוא צעק וגנח. "לעומת זאת", הוסיפה, "היא טענה בחקירה ובביהמ"ש שבזמן היחסים הנאשם לא צעק עליה ורק היא צעקה".

"המתלוננת למדה למלא את פיה מים"

השופטת גם לא קיבלת את גרסת בת הזוג שטענה כי הוא לא היה אלים כלפיה וקבעה כי היא אמרה זאת בשל החשש מהנאשם. "עדותה של בת הזוג לא הותירה עליי רושם חיובי והיא לא זכתה לאמוני", כך כתבה. "ניכר היה שבת הזוג מצויה במערכת זוגית מורכבת עם הנאשם מזה מספר שנים, מדובר במערכת סוערת, שידעה עליות, מורדות, הפלות ופרידות. לא היה קשה להתרשם מתוקפנותו המתפרצת של הנאשם, מיחסו הכוחני כלפי בת הזוג ומפערי הכוחות בין השניים, כך שנראה כי בת הזוג מפחדת מן הנאשם ומשכך נמנעה מלספר על האלימות שנקט כלפיה".

השופטת הוסיפה: "בהינתן איומו של הנאשם במהלך האירוע מושא כתב האישום 'אני אלמד אותך לסתום את הפה', אשר לווה בחניקה והטחה לרצפה, אין להתפלא שבת הזוג אכן למדה למלא את פיה מים".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת הדס רוזנברג שיינרט

___________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות