בן 13 נאשם בהמתה בקלות דעת של חסר בית

כתב האישום מתאר כיצד חבורת נערים מחולון הגיעה למתחם בו שהה דר הרחוב, הציקה לו ולאחר מכן, לעיני מצלמות הסלולר, היכה הנאשם בראשו עם בקבוק זכוכית
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

לבית משפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לנוער, הוגש כתב אישום כנגד נער בן 13, בין היתר בגין המתה בקלות דעת של אנדרי טיומקין, חסר בית, בן 56 במותו. על פי האישום, הנער, בן 12 בזמן האירוע, היכה בראשו של דר הרחוב באמצעות בקבוק זכוכית וכך גרם למותו.

על פי כתב האישום הנאשם ושניים מחבריו הגיעו במספר הזדמנויות שונות למתחם בו שהה טיומקין וצילמו את עצמם בעודם מציקים לו. במהלך מרץ 2021 הגיעו הנאשם וחבריו למתחם במטרה להבהיל את המנוח ולבעוט בו.

לאחר שאיתרו את המנוח והתחילו לצלם נטל הנאשם בקבוק זכוכית ריק שהיה על הרצפה, התקרב אל המנוח והכה אותו באמצעות הבקבוק בראשו. כתוצאה מכך, המנוח אשר דימם מראשו קם, אחז בראשו ויצא מחוץ למתחם בעוד הנאשם וחבריו בורחים מהמקום.

בהמשך, חבריו של הנאשם הציעו להזעיק עזרה ולהזמין ניידת מד"א, בתגובה איים הנאשם על חבריו שלא ידווחו למשטרה אודות מעשיו, או יזעיקו עזרה. בנוסף, דרש הנאשם למחוק את הסרטון ובשלב מאוחר יותר אף שרף את הנעלים שנעל בעת מעשה התקיפה. סמוך לאחר מעשה התקיפה נפטר המנוח מפצעיו.

לנער יוחסו עבירות של המתה בקלות דעת, הדחה בחקירה ושיבוש הליכי משפט.

חינוך רע

טיומקין, דר הרחוב, נפטר בגיל 56 בחודש מרץ השנה. גופתו של טיומקין נמצאה במבנה נטוש ברחוב סוקולוב בחולון. צוות מד"א קבע את מותו ולאחר מכן גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. מבדיקה ראשונית של הגופה עלה כי יש עליה חבלה בראשו ובמשטרה החלו לבדוק חשד לפלילים.

זמן קצר לאחר מכן נעצר הנער, אז בן 12, והושם במעון סגור. לאחר מעצרו, טענה המשטרה כי שבר על ראשו של חסר הבית את הבקבוק מתוך שעמום. חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית אישרה את החשד במשטרה.

במשטרת מרחב איילון, החלו בחקירת המקרה, בין השאר אספו ממצאים מהאזור כדוגמת מצלמות אבטחה, עדויות של עוברי אורח וממצאים נוספים וככל שהתקדמה התברר כי טיומקין נפגע בראשו מחפץ חד, והצליחו לאסוף ראיות לכך שיום לפני שנמצאה הגופה, מספר ילדים בחולון בגילאי 12 הבחינו בדר הרחוב התעמתו איתו ואחד מהם, מתוך שעמום, תפס בקבוק ושבר על ראשו של טיומקין. לאחר האירוע דר הרחוב שנפל קם מהרצפה ועזב את המקום וכאמור למחרת נמצאה גופתו.

החוקרים החלו לחפש אחר הילדים החשודים והצליחו לאתר אותם, כל הילדים נחקרו כאשר אחד מהם, זה ששבר על ראשו של דר הרחוב את הבקבוק נעצר לחקירה. מאחר והוא רק באחרונה חצה את גיל האחריות הפלילית הוא הועבר למעון סגור בהוראת בית המשפט.

כעת ממתינים במשטרה לחוות דעת נוספות מהמכון לרפואה משפטית, אשר יקבעו האם אותה מכה על ראשו באמצעות הבקבוק יום לפני שנמצא מת, היא זו שגרמה למותו, זאת על מנת כדי לדעת במה הוא יואשם.

___________________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות