אפרת לוי בת ה-20 התגלתה כפנסיונרית מגבעת זאב

בת שבע לוי, 68, נאשמת כי יצרה קשר עם גברים, תוך שהיא מתחזה לצעירה בת 20, והוציאה מהם במרמה מעל מיליון שקלים – עד שנחשפה בתוכנית "המתחזים"
– |
בת שבע לוי בביהמ"ש, אתמול. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום נגד בת שבע לוי, בת 68, תושבת גבעת זאב, זאת לאחר שהתחזתה לאחרת והציגה מצגי שווא בפני המתלוננים והוציאה מהם למעלה ממיליון שקלים. לוי, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדה, פעלה במרמה במשך 13 שנה, ונחשפה רק לאחרונה, במסגרת התוכנית "המתחזים" המשודרת בקשת.

על פי כתב האישום, בין השנים 2021-2008 נהגה הנאשמת להציג מצגי שווא שונים בפני אנשים רבים, על פי רוב נהגה להציג את עצמה כצעירה כבת 20 בשם אפרת לוי אשר עובדת ברשות השידור.

בעניינו של אחד המתלוננים, כך מפורט באישום, יצרה קשר טלפוני יומיומי קרוב בו הציגה את עצמה כמי שמנסה להתחזק ולהתקרב לדת ביודעה כי מדובר באדם בעל אורח חיים חרדי. בדרך זו רכשה את אמונו ונוצר קשר קרוב בו החלה לבקש ממנו מימון לשכר דירה, סיוע ללימודים ובהוצאות פרטיות.

נחשפה בתוכנית "המתחזים"

עוד צוין, כי לאחר שהציגה בפניו מצגי שווא מתמשכים בנוגע לזהותה, מצבה האישי והמשפחתי ולכך שנקלעה לקשיים כלכליים בעקבות התקרבותה לדת הצליחה הנאשמת להביא את המתלונן למצב בו הוא מממן ומכלכל אותה באופן מלא במשך למעלה מ-10 שנים. בדרך זו הנאשמת קיבלה במרמה מהמתלונן למעלה ממיליון שקלים.

בנוסף, אף לאחר שנודע דבר התחזותה במסגרת תכנית התחקירים "המתחזים", הנאשמת פעלה שוב באופן זהה כאשר פנתה לאדם נוסף גם הוא בעל אורח חיים חרדי והוציאה ממנו באופן דומה כספים בסך של כ-20 אלף שקלים, תוך שהיא מציגה עצמה כבחורה צעירה בשם אפרת המתקרבת לדת ונקלעה לקשיים כלכליים.

כתב האישום מייחס לנאשמת עבירות של קבלת דבר במרמה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ואיומים.

באתי לעזרת חבר: שוטרת נאשמת בסיוע לעבריין

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בתל-אביב יפו כתב אישום נגד נטע קוניו, בת 37, שוטרת באגף התנועה במחוז תל אביב במשטרה, המייחס לה ריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות והפרת חובת סודיות, לאחר שהפיקה פרטים ממסוף המשטרה והעבירה אותם לחשוד בעבירות נשק.

במסגרת תפקידה המשטרתי הייתה לנאשמת גישה למאגרי המידע המשטרתיים הממוחשבים, המכילים, בין היתר, מידע אישי על אודות אזרחים, ובכלל זה מידע בדבר חקירות פליליות מתנהלות, מידע על אודות בני משפחה, כתובות מגורים, מרשם בעלויות על כלי רכב וכיוצא באלה לנאשמת גישה למערכת הרישום הפלילית, המנוהלת במשטרה על פי חוק.

חדירה למאגר המשטרתי

בחודש מרץ הכירה הנאשמת את י', בן 22 בעל רקע פלילי עשיר ובין השניים נרקם קשר אינטימי. חודשיים לפני ההיכרות התנהלה חקירה משטרתית – תחילה באופן סמוי – בגין חשד למעורבותו של י' ואחרים נוספים בעבירות זיוף וסחר שלא כדין בכלי נשק ובמסגרת החקירה הסמויה, שהפכה לימים לגלויה, בחודש אוגוסט נעצר י', יחד עם מעורבים נוספים.

על פי כתב האישום, הנאשמת נהגה לנצל את סמכויותיה המשטרתיות ולהפיק פרטים ממאגרי המידע המשטרתיים הממוחשבים שלא לצורך תפקידה, ולהעבירם לחשוד. בין היתר, הנאשמת הודיעה לחשוד על עצם קיומה של חקירה סמויה נגדו ונגד אחרים, בחשד לעבירות נשק שונות, וזאת לאחר שנחשפה לעובדה זו מעיון במאגרי המידע.


עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות