קבלן איטום חשוד בהעלמת הכנסות של יותר ממיליון שקלים

אלי פהימה, תושב מעלה אדומים, שוחרר בתנאים מגבילים לאחר שנעצר במסגרת חקירה של רשות המסים בחשד להעלמת חשבוניות והוצאת דרישות תשלום כוזבות
רונן לוי |
רשות המיסים נגד דקל בן לולו - אילוסטרציה
רשות המסים בירושלים, צילום: פלאש 90

אלי פהימה, תושב מעלה אדומים, הובא בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד להעלמת הכנסות ורישומים כוזבים בסכום של למעלה ממיליון שקלים. מעצרו של החשוד בוצע במסגרת הפעילות המוגברת של רשות המסים במאבק בהון השחור. שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, שחרר אתמול (יום ג') את החשוד בתנאים מגבילים.

כמצוין בבקשה לשחרור בערובה, במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף פקיד שומה ירושלים 3, עלה החשד כי פהימה אינו מדווח על מלוא הכנסותיו. בעקבות כך, נפתחה חקירה גלויה במסגרתה נערכו חיפושים ונחקר החשוד.

הסווה את הכנסותיו

ממצאי החקירה מעלים כי פהימה פעל להפחתת חבות המס בתיקו, בין היתר באמצעות הקטנת חשבוניות והשמדת חשבוניות שהוציא ללקוחותיו עבור עבודות שביצע. כמו כן, פהימה חשוד שלא העביר חשבוניות אחרות שהוציא למשרד רו"ח, כל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס. על פי החשד עולה כי במטרה להעלים כספים אלו פדה פהימה צ'קים שקיבל מלקוחות אצל נותני שירותי מטבע (צ'יינג') באזור ירושלים, וכדי להסוות את הכנסותיו רכש נדל"ן וכלי רכב על שם בני משפחה בסכומים של מיליוני שקלים.

בנוסף, ברשות המסים אומרים כי בדיקת ספרי הנהלת החשבונות שניהל החשוד בשנים 2018-2014 העלתה כי דרש הוצאות החשודות ככוזבות בסכום של כ-759 אלף שקלים.

אתמול הובא פהימה לבית משפט השלום בירושלים, שם שוחרר בתנאים מגבילים בהם איסור יציאה מהארץ ל-180 יום, הפקדה בסך 40 אלף שקלים, ערבות עצמית על סך של 300 אלף שקלים וערבות צד ג' על סך 100 אלף שקלים.

חשד: הפיצו חשבוניות כוזבות דרך חברות פיקטיביות

בשבוע שעבר נעצרו עידן מור ויוסף חג'בי, במסגרת חקירה של רשות המסים בחשד לקיזוז ולהפצת חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-400 מיליון שקלים. סכום מס הערך המוסף הגלום בחשבוניות אלו עומד על כ-70 מיליון שקלים. השניים הובאו בפני בית משפט השלום בירושלים ושוחררו בתנאים מגבילים. מעצרם בוצע במסגרת פעילות מוגברת של רשות המסים במאבק בהון השחור ובסרבני המס.

מבקשת המעצר עולה כי במסגרת חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים כנגד החשודים עלה החשד כי מור, תושב ירושלים, וחג'בי, תושב בני ברק, מעורבים בכ-287 חברות פיקטיביות שונות הרשומות במספר תחנות מע"מ ברחבי הארץ. בנוסף, חג'בי חשוד גם בהפעלתו של עידן מור ובהפעלת חברות נוספות על שמו.

ממצאי החקירה הצביעו על כך שהשניים, הרשומים כבעלים או דירקטורים בחברות השונות, הגישו בשנים 2020-2021 דו"חות מע"מ על פיהם קוזזו והופצו חשבוניות מס כוזבות בכ-400 מיליון שקלים, כאשר סכום מס הערך המוסף אשר נדרש בגינם הינו כ-70 מיליון שקלים.

שוחררו בתנאים מגבילים

במסגרת החקירה, נתפסו מסמכים רבים אצל מייצגי החברות והשניים נחקרו ומסרו את גרסתם. במהלך חקירתם, הודה מור כי קיבל 5,000 שקלים עבור כל חברה אותה רשם על שמו וכן תשלומים נוספים שקיבל עבור פעילות שביצע בחברות כגון ניכיון צ'קים ופריטתם בצ'יינג'ים ברחבי הארץ.

בהסכמת חוקרי רשות המסים, שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, שחרר את השניים בתנאים מגבילים. על עידן מור הוטלה ערבות עצמית ו-2 ערבים צד ג' על סך 200 אלף שקלים כל אחד, הפקדה על סך 10 אלף שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום. על יוסף חג'בי הוטל ה ערבות עצמית בסך 200 אלף שקלים וערבות צד ג' על סך 200 אלף שקלים.

ברשות המסים ציינו כי בימים אלה הם מעלים הילוך במאבקה בהון השחור, ובמסגרת זו צפויים מעצרים נוספים, פעולות חקירה, ביקורות בבתי עסק, מבצעי גבייה נגד חייבי מס ועוד. זאת, במטרה להביא לגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל המס בקרב האזרחים.

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלעד לנג‏

____________________________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות