אחרי 21 שנים בכלא: סיגלית חיימוביץ יוצאת לחופשי

לאחר שריצתה יותר משני שליש מהמאסר שנגזר עליה ולאחר החלטת ועדת השחרורים על קיצור עונשה, השתחררה מבית הסוהר רוצחת הנער אסף שטיירמן
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
כלא נווה תרצה, צילום: פלאש 90

הבוקר השתחררה מהכלא, סיגלית חיימוביץ-כהן, שהורשעה ברצח הנער אסף שטיירמן ז"ל. חיימוביץ שריצתה יותר משני שליש מ-24 שנות המאסר שנגזרו עליה, השתחררה לאחר שפרקליטות מחוז מרכז החליטה שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט.

כזכור, סיפור הרצח של שטיירמן ז"ל שהסעיר את המדינה, פוענח אחרי כארבע שנים, זאת בעקבות עדותה של סנדרין בן דוד, אשתו של רעי חורב, שבאה להתלונן על תקיפה מצד בעלה, ולאחר מכן סיפרה כי התוודה לפניה על הרצח שביצע. חורב נעצר עם סיגלית חיימוביץ', שגם סייעה לו במעשה, וגם ליהי גלוזמן שקיבלה מעמד של עדת מדינה והעידה נגד השניים.

בשנת 2001 נידון חורב בבית המשפט המחוזי בתל אביב למאסר עולם, ובשנת 2006 נקצב עונשו ל-36 שנה. בשנת 2002 נידונה חיימוביץ' ל־24 שנות מאסר. עונשים אלה ניתנו אף על פי שהשלושה היו קטינים בעת ביצוע המעשה. בגזר הדין נכתב אז כי "היה זה רצח לשם רצח. מעשה רשעות אכזרי ונתעב לשמו – ללא מניע, ללא זיק של הגיון, ללא קנטור, ללא כל סיבה נראית לעין, ללא רגש של חמלה, וללא היסוס של חרטה. ככה סתם, בערבו של יום, בשכונה פסטורלית של עיר. כנגד מי שחצה באקראי את דרכם של הנאשמים באותה עת".

"הביעה חרטה אמיתית וכנה"

כזכור, לפני כשבוע החליטה ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט בבית הסוהר איילון לקבל את בקשת סיגלית חיימוביץ' לשחרור מוקדם, לאחר שריצתה קצת פחות מ־21 שנות מאסר. בהחלטת הוועדה צוין כי כלל גורמי הטיפול, ללא יוצאים מן הכלל, החמיאו לאסירה על הדרך השיקומית המאוד משמעותית שעשתה, וכן על השינוי התודעתי המעמיק שעברה.

"אנו מתרשמים שלאסירה גבולות פנימיים מופנמים, אשר מאפשרים לה לנהל אורח חיים תקין ומיטבי. התרשמנו שהאסירה מתנהלת מול גורמי הטיפול באופן כנה וגלוי, ולכן אנו סבורים שהיא לא זקוקה למעטפת אינטנסיבית – וכי היא יכולה לתפקד היטב בצורה מסוימת של עצמאות", נכתב בהחלטתה.

עוד נכתב: "נתנו דעתנו לכך שהאסירה הביעה חרטה כנה, והיטיבה להגדיר את אופן ההתבוננות שלה על מעשיה השפלים והחמורים, באופן המלמד על חרטה אמיתית וכנה. התרשמנו מחרטה היוצאת מעומק הלב ולא כזו הנאמרת מן השפה אל החוץ, כדי לרצות מאן דהו על מנת להחניף או להשיג את השחרור".

חיימוביץ' הגישה בקשה לשחרור מוקדם כבר באוקטובר 2018, אך זו נדחתה. בסוף שורה של ערעורים שהגיעו עד לבית המשפט העליון בקשתה נדחתה באופן סופי. בחודש יוני 2020 הגישה חיימוביץ' בקשה נוספת לשחרור מוקדם וגם זו נדחתה, ובפברואר השנה הגישה שוב בקשה לשחרור מוקדם – שבסופו של דבר התקבלה.


עו"ד סיוון כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות