העובדת נאשמת: "חנקה למוות את המטופלת עם כרית"

ג'ואנה מוחין, אזרחית מולדבה שעבדה בישראל בסיעוד, נאשמת בביהמ"ש המחוזי בחיפה ברצח בנסיבות מחמירות של האישה בה טיפלה, יהודית גולדשטיין בת 97 במותה
רונן לוי |
אשרה הומניטרית - מה צריך לדעת » מדריך obiter
עובדת סיעוד (למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד ג'ואנה מוחין בגין רצח בנסיבות מחמירות, של המטופלת שלה, יהודית גולדשטיין בת 97, שכמה ימים לאחר שהחליפה את המטפלת שיצאה לחופשת מולדת, הצמידה לפניה של כרית וחנקה אותה למוות. ממצאי נתיחת הגופה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, אישרו את חשד המשטרה כי הקשישה, ניצולת שואה, נרצחה בביתה.

על פי כתב האישום בסוף חודש ספטמבר, המטפלת הסיעודית הקבועה של המנוחה עתידה הייתה לצאת לחופשה במולדתה. משכך, בני משפחתה של המנוחה נדרשו למצוא מטפלת מחליפה לתקופת היעדרותה של המטפלת הקבועה.

לאחר שבני המשפחה פגשו את הנאשמת, ולאחר שהמטפלת הקבועה ביצעה חפיפה עם הנאשמת, בבית המנוחה, החליטו בני המשפחה להעסיק את הנאשמת כמטפלת סיעודית עבור המנוחה, עד לשובה של המטפלת הקבועה מחופשתה. הנאשמת עבדה כמטפלת סיעודית של המנוחה. לצורך כך, התגוררה יחד עם המנוחה, בבית המנוחה, והייתה אחראית לצרכי מחייתה, לבריאותה ולשלומה של המנוחה.

ממצאי הנתיחה אישרו את החשד

במהלך התקופה, כך תואר בכתב האישום, ביקרו בני משפחתה של המנוחה מספר פעמים בבית המנוחה, וכן צפו במתרחש באמצעות מצלמות האבטחה אשר הותקנו בבית. בני המשפחה סברו שהנאשמת אינה מספקת למנוחה את הטיפול המיטבי לו המנוחה נזקקת, ולכן החליטו שהמנוחה, ואיתה הנאשמת, תעבורנה להתגורר ביחידת דיור הצמודה לביתה של אחת מבנותיה של המנוחה בחדרה.

באחד הימים, כך לפי האישום, בני משפחתה של המנוחה הסיעו את המנוחה והנאשמת מבית המנוחה לדירה, ושהו עימן בדירה עד לשעות הערב. במהלך הלילה גמלה בליבה של הנאשמת החלטה לגרום למותה של המנוחה, בעקבות ההחלטה, בשעות הלילה המאוחרות, הנאשמת ניגשה למנוחה ששכבה במיטתה, נטלה כרית שהייתה מונחת על המיטה, החזיקה בידיה את הכרית משני צדיה, הניחה אותה על פניה של המנוחה, באופן שהכרית חסמה את פיה ואפה, והצמידה ולחצה את הכרית על פניה של המנוחה במשך מספר דקות, בכוונה לגרום למותה. לאחר מכן, הנאשמת יצאה מחדרה של המנוחה. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת, המנוחה נפחה את נשמתה.

לצד כתב האישום, מבקשת המדינה להותיר את הנאשמת במעצר עד תום ההליכים בעניינה. בבקשה צוין כי בידי הפרקליטות "ראיות טובות לכאורה להוכחת העבירות המיוחסות לנאשמת והן הודאתה בביצוע המעשה, חוות דעת ביולוגית, שממצאיה תומכים בהודאת הנאשמת והוא כתם רוק במרכז הכרית עם דנ״א של המנוחה, ודנ״א של המשיבה בצידה השני של הכרית ומשני צידי הכרית וכן חוות דעת ראשונית מטעם המכון לרפואה משפטית, לפיה ממצאי נתיחת גופתה של המנוחה מתיישבים עם גרסת המשיבה ביחס לגרימת תשניק על־ידי לחץ על פניה של המנוחה באמצעות חפץ רך כגון כרית".
_________________________________________________________

עו"ד אביעד לנצ'נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות