האם הפללת השותף תספיק בתיק של ניסיון רצח של שוטרים?

בתיק המתנהל בימים אלו בביהמ"ש המחוזי מרכז, מכחיש איסלאם מנצור, 27 מטירה, המיוצג על ידי עו"ד פאדי אסעד, כל מעורבות באירוע שבו נורו ונפצעו שני שוטרים
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
מעצר (אילוסטרציה).

בבית משפט המחוזי מרכז מתנהל בימים אלה שלב ההוכחות בכתב אישום חמור שהוגש לפני שנה וחצי נגד איסלאם מנצור, תושב טירה בן 27, שהואשם בין השאר עבירות של ניסיון רצח של שני שוטרים. עו"ד פאדי אסעד, המייצג את הנאשם מכחיש את מעורבות מרשו ברצח.

על פי כתב האישום, שהוגש לפני שנה וחצי, קשר הנאשם עם אדם קשר לבצע ירי באזור הצפוני של טירה, לעבר יעד שזהותו אינה ידועה. הנאשם והאשם הנוסף השאירו מאחור את מכשירי הטלפון שלהם ושינו את מספרי הרישוי בלוחיות הקדמית והאחורית של רכב המזדה, באמצעות סרט דביק בצבע שחור והצטיידו בכלי נשק דמוי רובה סער 16-M עם כוונת לייזר, ושתי מחסניות שמתאימות לנשק.

עורך דין פלילי פאדי אסעד
עורך דין פלילי פאדי אסעד

השניים לבשו מעילים כהים, עטו מסיכות סקי על ראשם ופניהם, וכן כפפות על ידיהם ויצאו לעבר המטרה. צוות בילוש מתחנת טירה שסייר באזור הצפוני עם רכב משטרה מוסווה קיבל דיווח על כך שנשמעו קולות ירי באזור הצפוני. בסמוך לכך, הבחין הצוות ברכב המזדה כשהוא נוסע במהירות בדרך עפר, ומיד נסעו אחריו עם רכב הבילוש, כיוון שהתעורר חשדם. השניים המשיכו בנסיעה פרועה ונעצרו בצמוד לגדר אחד הבתים, כאשר חזיתו פונה כלפי דרך העפר, לצורך מימוש תכנית הירי. הבחור שהיה עם הנאשם, הבחין ברכב הבילוש והבין מיד כי מדובר בשוטרים ועל כן הסיר את המסכה מעל פניו וראשו.

השותף המפליל שתק בביהמ"ש

שוטר אחר יצא מהדלת האחורית השמאלית של רכב הבילוש, ורץ לכיוון רכב בו ישב הנאשם או אז, יצא זה מהרכב עם הנשק טעון ודרוך בידו, ולמרות שאחד מן השוטרים צעק "עצור", ירה הנאשם, ממרחק קצר, מספר כדורים לעבר השוטר, בכוונה לגרום למותו. כתוצאה מהירי, נפגע השוטר בידו השמאלית ונסוג אחורה כדי לתפוס מחסה. בתגובה לירי הוציא שוטר אחר את אקדחו האישי מהנרתיק, וירה לעבר הנאשם. או אז, ירה הנאשם מספר כדורים, ממרחק קצר, לעברו בכוונה לגרום למותו. כתוצאה מהירי של הנאשם, נפגע גם השוטר השני בידו הימנית ונפל ארצה. חרף זאת, המשיך הנאשם לירות עוד מספר כדורים, ממרחק קצר, לעברו, בכוונה לגרום למותו, ופגע בראשו.

הנאשם והאחר ברחו לבית הוריו של הנאשם, שם שרפו את בגדיהם והתקלחו בהמשך נסעו הנאשם וטאהר לבית בשדה ולקחו את מכשירי הטלפון שלהם. משהבחין טאהר כי אחותו התקשרה אליו מספר פעמים במהלך הלילה, חזר אליה טאהר ואמר לה כי רכבו נגנב והוא בדרכו הביתה.

לאחר שהשניים נעצרו אחד מהם הפליל את הנאשם. הפרקליטות פיצלה כתבי אישום וניהלה תיק כנגד השותף המפליל שכבר הסתיים וכעת מתנהל משפטו של מנצור המואשם בניסיון הרצח של השוטרים. כאמור הסנגור עו"ד פאדי אסעד, מכחיש מעורבות בירי כאשר השותף שהפליל אותו העיד כבר, אך שתק במהלך החקירה הראשית והנגדית.


עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות