בקשה לייצוגית: "סאני תקשורת שלחה מסרונים ללא אפשרות הסרה"

ע"פ התביעה שהוגשה על ידי עו"ד תום שנפ, סאני תקשורת, שלחה מסרונים אל קהל רחב של נמענים בניגוד לחוק הספאם ועל כן עליה לפצות את הציבור ב-10 מיליון שקלים
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

לבית משפט המחוזי בתל אביב, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית, על סך 10 מיליון שקלים, נגד סאני תקשורת סלולרית בע״מ. על פי הבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד תום שנפ, סאני תקשורת, שלחה מסרונים אל ציבור נמענים רחב, בניגוד מוחלט לחוק התקשורת ולא נתנה לנמענים אפשרות הסרה כנדרש.

בבקשה אשר הוגשה, צוין כי המבקש, קיבל להפתעתו הודעת מסר קצרה מאת המשיבה, שכן הוא אינו זכר שהתבקש לתת, כל שכן שנתן, את הסכמתו – המפורשת ומראש – לקבלת דברי פרסומת מסאני תקשורת. מיד עם קבלת ההודעה המבקש רצה להסיר את פרטיו מרשימת התפוצה וממאגר המידע של המשיבה. כאשר ניסה לממש את זכותו כאמור, הופתע המבקש לגלות כי בהודעה אין אפשרות הסרה כלשהי, לא באמצעות מסרון חוזר, ואף לא באמצעות קישורית כנהוג אצל חברות רבות )אופציה אשר ממילא אינה חוקית). כמו כן, המשיבה לא ציינה בהודעה פרטים כלשהם אודותיה ו/או דרכי התקשרות עמה לצורך מתן הודעת סירוב.

פעלו בניגוד לחוק. עו"ד תום שנפ

בבקשה לתביעה ייצוגית ציין עורך דין שנפ כי "הודעות אלו או הודעות אחרות דומות לה, ניתן רק להעריך, נשלחו למאות אלפי נמענים, אשר פרטיהם נאספו בדרך לא דרך, תוך הפרה בוטה וחמורה של הוראות סעיף 30 א לחוק התקשורת".

עו"ד שנפ: "יש לפצות על עוגמת הנפש"

עו"ד שנפ הוסיף כי המבקש שלח מכתב התראה למשיבה אולם היא בחרה שלא להגיב למכתב ההתראה, ככל הנראה מתוך הבנה שלא עומדת לה כל הגנה מפני טענות המבקש. מכאן, שלא נותרה בידי המבקש ברירה, זולת הגשת התביעה, ובקשת האישור דנן.

בבקשה שהוגשה מתבקש בית המשפט "לאשר בהתאם לסעיף 13 לחוק תובענות ייצוגיות את הבקשה כייצוגית בכל שינוי שבית המשפט הנכבד יחליט עליו, כפי שייראה לנכון לשם הבטחת ניהול הוגן ויעיל של התובענה הייצוגית, לתת צו המורה למשיבה לחדול ממשלוח דברי פרסומת באמצעות מסרונים ללא מתן אפשרות הסרה במסרון חוזר ו/או בכלל ו/או ללא ציון דרכי יצירת הקשר עמה לצורך מתן הודעת סירוב".

כן מתבקש ביהמ"ש לתת צו המורה למשיבה לגלות בתצהיר כל מסמך כללי וספציפי המעיד על מספרם המדויק של חברי הקבוצה המיוצגת ולהורות למשיבה לפצות את חברי הקבוצה בגין נזקי עוגמת הנפש, הטרחה, ההטרדה, אי הנוחות, הפגיעה בפרטיות וההוצאות שנגרמו להם בשל עוולות ומחדלי המשיבה, בסכום מצטבר של 10 מיליון שקלים וסכום התביעה האישית ב-100 שקלים.

לאתר עו"ד תום שנפ לחצו כאן.
________________________________________________________________________

עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות