רימה משקיעים במיליוני שקלים – ירצה 5 וחצי שנות מאסר

אילן אברמוב, 54, הורשע ע"פ הודאתו, כי שכנע את קורבנותיו להשקיע בעסקאות אך לקח לכיסו את כספם. הוא יפצה את המתלוננים בכמיליון וחצי שקלים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, גזר על אילן אברמוב (54), שהורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מרמה וזיוף במהלך פשיטת רגל, עונש מאסר של כחמש וחצי שנים, מאסר על תנאי ופיצוי בסה"כ כמיליון וחצי שקלים למתלוננים.

במהלך חודש דצמבר 2019 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הנאשם המייחס לו תשעה אישומים של מרמה, גניבה, עבירות מס והלבנת הון ופשיטת רגל על עבירות שביצע בשנים 2015-2018. כשנה לאחר מכן, בעוד מתנהל מולו הליך פלילי, הוגש נגדו כתב אישום נוסף המתאר עבירות חדשות ונוספות אותן ביצע במהלך השנים 2019-2020 והוא נעצר עד לתום ההליכים נגדו.

על פי הכרעת הדין, הנאשם, אשר הציג עצמו לעיתים בשם "לוני אברהם", יצר קשרי חברות עם מספר אנשים על בסיס אמון שרכש לאחר שהציג עצמו בכזב כיוזם ומנהל פרויקטים ועסקאות שונות. הוא שכנע את המתלוננים, ובהם מי שהייתה בת זוגו ומקורבים אחרים, להשקיע באמצעותו את כספם באותם עסקאות ופרויקטים באופן שיניב להם תשואות גבוהות כביכול.

הכסף שימש להימורים

הנאשם טען בפניהם, בכזב, שבעבר השקיעו דרכו אנשים אמידים וכן נהג לספר על קשריו כביכול עם דמויות מוכרות ובעלות מעמד, הנאשם נהג להחזיר חלק מהכספים שהושקעו אצלו למתלוננים, כמצג שווא לפיו מדובר ב"רווחים מההשקעה", בדרך זו שימר הנאשם את אמונם של המתלוננים וגרם להם להשקיע סכומים נוספים. בפועל מדובר היה בכספים שהשקיעו מתלוננים אחרים.

הנאשם, כך על פי הרשעתו, לא השקיע את הכספים כפי שתיאר אלא השתמש בהם לצרכיו האישיים, ביניהם הימורים בחנות פיס. הנאשם ביצע פעולות רבות אשר נועדו להסתיר או להסוות את מקור הכספים שקיבל במרמה, ובכך ביצע עבירות של הלבנת הון בהיקף כספי של כ- 7.5 מיליון שקלים לפחות. המעשים בוצעו בעודו בהליך פשיטת רגל ובעל חובות של כ-12 מיליון שקלים.

השופט וינוגרד ציין בגזר הדין כי אין חולק שהנזק שנגרם מביצוע העבירה הוא נזק ניכר ביותר. "אשר לסיבות שהביאו את הנאשם לביצוע העבירה, נראה שעניינן של אלה בתאוות בצע וברצון להגדיל את רווחיו הכלכליים, גם על רקע אורח החיים שניהל ובכלל זה תאוות ההימורים הבלתי נשלטת. הנאשם פעל בקור רוח ובמניפולטיביות כלפי נפגעי העבירה כולם, כשהוא מציג מצגי שווא שונים ומגוונים ומפיל אנשים תמימים ברשתו. הנאשם לא הונע ממצוקה כלכלית או ממניעים אחרים שיש בהם כדי לפעול לטובתו", כתב השופט בגזר הדין.

_____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רם וינוגרד

______________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות