בקשה לייצוגית: "ב'משלוחה' לא מציינים מחיר ליחידת מידה"

בתביעה נגד החברה המפעילה את שירות המשלוחים, בהיקף של 35 מיליון שקלים, טוענים לקוחות באמצעות עו"ד תום שנפ, כי מדובר ב"הפרה סדרתית ובוטה של תקנות הגנת הצרכן"
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בסכום של 35 מיליון שקלים, נגד חברת דיב אנד רד פרוג׳קטס בע״מ, המאפשרת רכישה של מוצרים שונים ומשלוחם עד לבית הלקוח, באמצעות אפליקציית "משלוחה", זאת לאחר שהנתבעת לא מציינת מחיר ליחידת מידה באתר.

בבקשה ביקש בין השאר, בא כוח התובעת, עו"ד תום שנפ, צו עשה המורה לנתבעת להסיר לאלתר מהאפליקציה או מהאתר את כל המוצרים אשר אינם מסומנים במחיר ליחידת מידה, בניגוד להוראות החוק והתקנות.

הנתבעת עדיין לא הגישה כתב הגנה.

על פי הבקשה, עניינה של תובענה זו הוא בהפרה סדרתית, בוטה, ויסודית, של הנתבעת, את תקנות הגנת הצרכן (מחיר ליחידת מידה), בדבר "חובת הצגת מחיר ליחידת מידה".

בבקשה ציין עו"ד תום שנפ כי הנתבעת מתעלמת מהוראות הדין בעודה נמנעת – באופן מוחלט – מסימון מחיר המוצרים הנמכרים על ידה ליחידת מידה, באופן המקשה על ציבור הצרכנים לערוך השוואה של המוצרים.

חמור מכך, כך נטען, במספר לא מבוטל של מקרים, הנתבעת נמנעת כליל מציון משקלם של המוצרים הנמכרים על ידה, באופן שמאיין, הלכה למעשה, את אפשרותם של ציבור הצרכנים לבצע חישוב זה בעצמם, אלא בדיעבד.

הפרה בוטה של הוראות החוק. עו"ד תום שנפ

קנייה לא משתלמת

המבקשת ביקשה להזמין מספר מוצרי מזון למקום עבודתה בבית החולים איכילוב בתל אביב, בו היא משמשת כאחות.

לצורך כך, הנתבעת הורידה את אפליקציית משלוחה של הנתבעת.

הנתבעת מאפשרת רכישה מספקים שונים, והתובעת בחרה לרכוש מהספק אשר הופיע בראשית הרשימה.

מכירת המוצרים, והתשלום בגינם מתבצעים באופן ישיר על ידי הנתבעת עצמה, ולא על ידי הספקים השונים – כך, כל ההתקשרות ממועד ההזמנה, עד התשלום, וקבלת המוצרים, מתבצעים מול הנתבעת בלבד, וללא קשר לספק עצמו.

בעודה גולשת באפליקציה, כך מתואר בבקשה, התובעת נתקלה בשלל מוצרים המוצעים למכירה על ידי הנתבעת, בגדלים שונים, ובמחירים שונים.

התובעת התקשתה להחליט מהי הקניה המשתלמת עבורה, עבור כל מוצר ומוצר, מכיוון שהנתבעת לא טרחה לציין את מחירם של המוצרים השונים הנמכרים על ידה ליחידת מידה.

בלית ברירה, רכשה התובעת מספר מוצרים ורק לאחר שקיבלה את המוצרים כאמור, התובעת גילתה כי הקנייה אותה ביצעה לא הייתה משתלמת בלשון המעטה.

בחישוב שביצעה במחשבון גילתה התובעת כי אם היתה קונה מוצרים מקבילים במקום אלה שרכשה ההפרש במחיר היה שונה בעשרות אחוזים.

עו"ד שנפ: "פועלים בניגוד להוראות החוק"

"התובעת חשה תסכול ומבוכה", כתב עו"ד שנפ בתביעה, "כאשר גילתה את הנתונים האמורים ואת העובדה כי ביצעה רכישות שאינן משתלמות, נקוט לשון המעטה. בהתאם לכך, התובעת בדקה, ומצאה, במספר הזדמנויות שונות, כי בכל המוצרים הנמכרים על ידי הנתבעת, של כל הספקים שאת מוצריהם היא מציעה ומוכרת, אין סימון מחיר ליחידת מידה".

עו"ד שנפ הוסיף עוד בתביעה: "התובעת גילתה כי בצמוד לכל המוצרים הנמכרים על ידי הנתבעת, אין כלל מחיר ליחידת מידה, בניגוד מוחלט להוראות החוק והתקנות בעניין. זאת ועוד, לגבי חלק נכבד מהמוצרים הנמכרים על ידה, הנתבעת אף אינה טורחת לציין את משקלם, באופן בו התובעת (ויתר הלקוחות) אינה יכולה לדעת מה משקל המוצר, והאם קנייתו משתלמת, אם לאו, ובוודאי שאינה יכולה לחשב את מחירם ליחידת מידה, אלא בדיעבד".

לאתר עו"ד תום שנפ לחצו כאן.


עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות