נעצר חשוד בקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים

ביהמ"ש נעתר לבקשת רשות המסים והורה על הארכת מעצרו של כפיר שבח, 42 מניר יפה, אך בעקבות התערבות הסנגור, עו"ד יניב איש-שלום, הסכימו חוקרי מע"מ לשחררו
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
אילוסטרציה envato

לאחר שבית משפט השלום בראשון לציון, הורה על הארכת מעצרו בשלושה ימים, של כפיר שבח, בן 42 ממושב ניר יפה, מנהל מפעל לעיבוד ירקות, שנעצר על ידי חוקרי מע"מ בחשד להפצת וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בסך 57 מיליון שקל, הגיע סנגורו, עורך דין יניב איש-שלום, להסכמות עם חוקרי מע"מ ומרשו ישוחרר היום (יום ג') בשעות הערב.

החקירה החלה ברשות המסים לפני מספר חודשים ובמרכזה חשד לביצוע עבירות מס – הפצה וקיזוז חשבוניות מס כוזבות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בפרק זמן קצר, באמצעות מספר חברות. אתמול עם הפיכת החקירה לגלויה נעצר החשוד ונעשו חיפושים בביתו ובעסק ונתפס חומר חשבונאי ומסמכים רבים. כבר לפני חודשיים פנו לחשוד ממע"מ רחובות, לברר האם ביצע לאחרונה עסקאות ב-50 מיליון שקל.

ביום שני הובא החשוד לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצרו, שם אמר הסנגור, עו"ד יניב איש-שלום, כי למרשו החשוד אין שום קשר לחשדות המיוחסים לו.

עו"ד יניב איש-שלום

עו"ד איש-שלום: "אין חשש לשיבוש החקירה"

"כבר לפני חודשיים", אמר עו"ד איש-שלום, "ידעה רשות המסים וגם יידעה את החשוד על כך שהופצו חשבוניות מס במיליוני שקלים, בחברה שהוא פעל לכאורה מטעמה… החשוד הכחיש כל נגיעה לעניין, אפילו הציע להגיע לתחנת מע"מ רחובות ככל שידרש".

עוד הוסיף עו"ד איש-שלום: "החשוד אדם נורמטיבי, מנהל מפעל לעיבוד ירקות. לחשוד אין עבר פלילי. לאור הידיעה המוקדמת של החשוד וודאי שלא נשקפת מסוכנות בשום צורה ולא מתגבש חשש לשיבוש. אילו רצה לשבש היה משבש כבר לפני שבועיים".

בסופו של דבר, השופט טל ענר האריך את מעצרו של החשוד בשלושה ימים לאחר שהחשד התגבר משמעותית בעקבות פעולת חקירה שבוצעה יום קודם לכן בעניין מעורב אחר, וזו הביאה למעצרו של החשוד.

היום הובא שוב החשוד לבית המשפט לאחר שעו"ד איש שלום והיחידה החוקרת הגיעו להסכמה כי הוא ישוחרר יום קודם ממה שקבע בית המשפט והשופט אילן בן דור קיבל את ההסכמות ושיחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

לאתר עו"ד יניב איש-שלום לחצו כאן.


לצפייה ודירוג כבוד השופט טל ענר


עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות