מגבירים אכיפה: קנס כבד לנותני שירות פיננסי במטבע וירטואלי

בר ולב מיטלמן, בעלי ב.מ.ל שירותים בע"מ, ישלמו 300 אלף שקלים לאחר שהורשעו בעבירות מס ובסחר בתחבולה בביטקוין, אתריום וריפל. 15 מיליון שקלים מרכושם יחולטו
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

שופט בית המשפט השלום בת"א, ירון גת, גזר על בר מיטלמן, לב מיטלמן ועל ב.מ.ל שירותים בע"מ שבבעלותו של לב קנס בגובה 300 אלף שקלים ואישר חילוט של רכוש בגובה 15 מיליון שקלים. בנוסף, גזר בית המשפט על בר ולב מיטלמן גם עונש מאסר על תנאי. הנאשמים הודו והורשעו (במסגרת הסדר טיעון) בעבירות מס ועבירות תחבולה. זאת לאחר שבין היתר פתחו חשבונות בנק רבים, אשר שימשו להמרת מטבעות וירטואליים תוך ניצול טעותם של פקידי הבנקים.

על פי כתב האישום, לב מיטלמן והחברה שבבעלותו, עסקו במסחר במטבעות וירטואליים לצורך ניהול העסק ולנוכח חששו של לב כי הבנקים לא יאפשרו פתיחת חשבונות בנק לעוסק במטבעות וירטואליים, פתח לב שבונות בנק על שמו ללא שהוא מצהיר על אופי הפעילות של החברה. לאחר שהתברר לבנקים על עיסוקו במטבעות וירטואליים, סגרו הבנקים את חשבונות הבנק שברשותו, אז פתח לב יחד עם קרובות משפחתו חשבונות בנקים רבים על שמן, זאת כאשר בר מייעץ ללב ולחברה שבבעלותו כיצד לפעול בתחבולות מול פקידי הבנק.

הודו במסגרת הסדר טיעון

לאור האמור, כך נטען בכתב האישום, קיבלו הנאשמים אפשרות לפתוח חשבונות בנק שונים בתחבולה והכל תוך ניצול טעותם של פקידי הבנק ביחס לזהות הנהנה בחשבונות, וביחס לאופי הפעילות שביצעו בחשבונות הבנק. בנוסף, יוחסו לב ולבר ששימש כמנהל החשבונות של לב, עבירות של עריכת דוח לא נכון, תוך השמטת הכנסה ומסירת ידיעות לא נכונות המשפיעות על חיובה של החברה במס.

במהלך החקירה נתפס רכוש רב ובעיקר – מטבעות וירטואליים מסוג ביטקוין, אתריום וריפל, יתרות זכות בחשבונות בנק בהיקף של מעל ל-5 מיליון שקלים וכלי רכב. במקביל לחקירה הפלילית הוטל עיקול על הרכוש התפוס על ידי היחידה הארצית לשומה ברשות המיסים ביחד עם פרקליטות מחוז ת"א (אזרחי).

כתב-האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים במסגרת הליכי שימוע שהתקיימו בפרקליטות, במסגרתו הודו הנאשמים במיוחס להם, הסדירו את חובות המס שלהם לרשות המסים, והוסכם על הצדדים כי יגזרו עליהם מאסר על תנאי, קנס כספי בגובה 100 אלף שקל לכל נאשם, ובסך הכל 300 אלף שקלים. עוד נקבע חילוט מרכושם של הנאשמים בסכומים גבוהים, המסתכמים לסכום העולה על 15 מיליון שקלים. השופט ירון גת אימץ את הסדר הטיעון בין הצדדים, וגזר את דינם של הנאשמים.

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון גת

________________________________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות