היום: כתב אישום נגד צעיר שפגע מינית בעשרות נערות ברשת

החקירה בעניינו של החשוד, בן 27 מי-ם, החלה לפני מס' שבועות בעקבות תלונה של אם לבת 14 שעליה לכאורה איים כי אם לא תבצע את שהוא מבקש יפיץ תמונות שלה
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

היום (יום ב') יוגש כתב אישום נגד תושב ירושלים, בן 27, שנעצר מוקדם יותר החודש בגין ביצוע עבירות מין ברשת החברתית כלפי עשרות נערות ברחבי הארץ.

ראשית החקירה המשטרתית, עם קבלת תלונה במשטרה על ידי אמא של נערה בת 14 מאזור הדרום לפני מספר שבועות, על כך שאדם ביקש ממנה תמונות אינטימיות שלה ברשת החברתית. מהחקירה עלה כי לאחר שהקטינה שלחה לו תמונות בעלות אופי מיני, החל החשוד לדרוש שתבצע בעצמה מעשים מגונים, תוך שהוא סוחט אותה באיומים שאם לא תעשה כן, יפרסם את תמונותיה ברשת החברתית. "חשוב שההורים יגלו מעורבות וערנות כלפי ילדיהם גם במרחב הווירטואלי", הדגישו במשטרה.

בפעולות חקירה מגוונות שביצעו חוקרי תחנת שפט במשטרת מחוז ירושלים, הצליחו החוקרים לאתר את זהות החשוד במעשה. החשוד תושב ירושלים, נעצר ע״י המשטרה לפני כשלושה שבועות והמשטרה פרסמה את זהותו לציבור בכדי לעודד מתלוננות נוספות שנפלו קורבן לעבירות המין שביצע החשוד להגיע למשטרה ולהגיש בתלונה.

שימו עין על הילדים

באמצעות מגוון פעולות חקירה, אותרו עשרות מקרים של קטינות מרחבי הארץ שנפלו קורבן למעשים דומים של החשוד. חוקרי המשטרה פעלו בשבועות האחרונים לאסוף ראיות כנגד החשוד בגין עבירות מין, החל מהטרדה מינית וכלה בעבירות אינוס ומעשה מגונה, כל אלו במרשתת ותוך כדי תחבולה כשהחשוד מציג עצמו כבן גילן של הקורבנות.

מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת ועם סיום חקירת המשטרה, הוגשה הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז ירושלים. בימ״ש האריך את מעצרו של החשוד והיום כאמור, צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום.

במשטרה ציינו כי חשוב "שההורים יגלו מעורבות וערנות כלפי ילדיהם גם במרחב הווירטואלי". עוד הדגישו במשטרה כי יש לשוחח עם הילדים ולחדד להם את הסכנות ברשת וכיצד ניתן להימנע ממקרים דומים. אין לשתף תכנים אינטימיים ואישיים עם זרים וחשוב להטיל ספק בכל גורם זר המבקש ביצוע פעולות אקטיביות וקבלת מידע או חומרים מילדים ברשת החברתית ובכלל ובכל ספק או חשד כי מבוצעת עבירה ברשת כלפי קטינים, ניתן לפנות למוקד המרכז הלאומי להגנה על ילדים ברשת בטלפון- 105 או למוקד 100 של המשטרה.

_______________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות