מגבירים אכיפה: פשיטה על מפעל מחזור פיראטי בבאר שבע

המשטרה הירוקה עיכבה לחקירה 3 חשודים בהפעלת האתר, שבמסגרתו הוטמנה פסולת שלא ניתנת למחזור באדמה בנזק הנאמד בעשרות מיליוני שקלים
רונן לוי |
זיהום מים בדלית אל-כרמל - אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

השלכת פסולת בניין באתרים פיראטים באזור הדרום הפך לעניין שבשגרה. בפעילות משותפת שהובילו המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, מחוז דרום של המשרד, עיריית באר שבע ומשטרת ישראל – בוצעה אכיפה נגד מפעל מחזור פסולת בבאר שבע. במהלך הפשיטה עוכבו לחקירה שלושה חשודים ונתפס ציוד כבד ומחשבים, לאחר שבעלי מפעל המחזור על פי החשד היו מטמינים באדמה פסולת שלא ניתנת למחזור. מנהל המשטרה הירוקה, יוסי בר, אמר כי "אכיפה נחושה כנגד עבירות מסוג זה מביאה לפגיעה במוטיבציה העבריינית".

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ביצעו את פעילות האכיפה הממוקדת בבאר שבע, כנגד מפעל מחזור הפסולת שבבעלות משפחת אלסייד. הפעילות בוצעה לאתר הפסולת הפיראטי לאחר קיום שימוע והוצאת התראה על-ידי מחוז דרום של המשרד לאיכות הסביבה. בתחשיב עלויות שנערך עבור עיריית באר שבע, נאמד הנזק בגין הטמנת הפסולת הלא חוקית בעשרות מיליוני שקלים.

"פעילות נחושה נגד מפירי החוק"

מדובר במפעל חוקי ומורשה למחזור פסולת בניין, ומבצע ניפוי וגריסה של פסולת בניין. על פי החשד, את הפסולת שאינה ניתנת למחזור, החשודים הטמינו באופן לא חוקי בבורות בקרקע, כ-1.5 ק"מ משטח המפעל, במקום להעבירה לאתר מוסדר.

על פי ממצאי החקירה, עבירות סביבתיות אלה התבצעו באופן שיטתי, מספר פעמים. במסגרת פעילות האכיפה, ותחת צו חיפוש, תפסו גורמי האכיפה מחשבים וחומרים נוספים וכן שופל ופירקית. בנוסף, עוכבו ונחקרו שלושה חשודים ונפתח והמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה.

מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, יוסי בר: "פעילות נחושה של הכוחות, תוך שיתוף פעולה בין הגורמים, הביאו לעצירת פגיעה חמורה בסביבה. המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול למיגור תופעת השלכת פסולת פיראטית אשר פוגעת בסביבה ובבריאות הציבור. אכיפה נחושה כנגד עבירות מסוג זה מביאה לפגיעה במוטיבציה העבריינית".

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ממשיכה לפעול בנחישות מול פשיעה סביבתית הפוגעת בסביבה ובציבור עם כלל גורמי האכיפה, כדי להביא למיגור התופעה של השלכת פסולת בניין באתרים פיראטיים.

__________________________________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות