העליון החמיר את עונשו של סגן המפכ"ל לשעבר ניסים מור

העליון, בהרכב של שלושה שופטים, גזר על ניסים מור עונש מאסר בפועל למשך 4 חודשים, שירוצה בדרך של עבודות שירות.
ניצל רום מעמדו. מור. צילום: דוברות המשטרה
ניצל רום מעמדו. מור. צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט העליון החמיר אמש את עונשו של מי שכיהן כסגן המפכ"ל ניסים מור, שהודה והורשע בהטרדה מינית של שוטרות שהיו תחת פיקודו.

בחודש אפריל אשתקד, גזר בית משפט השלום על מור עונש של ארבעה חודשי מאסר על תנאי, ובערעור למחוזי התיר בית המשפט את העונש על כנו.

כעת בבקשת רשות הערעור של המדינה קיבל בית המשפט העליון את הערעור והחמיר את עונשו של הסמפכ"ל לשעבר.

ניסים מור הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים והטרדה מינית, בעקבות קשרים אינטימיים שניהל עם שלוש שוטרות שהיו תחת פיקודו.

כתב האישום מגולל את מעשיו של מור כלפי השוטרות. בפרשה הראשונה מתואר כיצד במשך כחמישה חודשים יצר מור מצג כוזב לפיו הוא יכול לסייע לשוטרת להשלים קורס משטרתי ממנו הודחה, זאת על מנת לגרום לה להמשיך להיות תלויה בו ולנצל את התלות לקידום קשר מיני עימה.

במהלך התקופה הזאת מתאר כתב האישום אירוע בו שהו השניים ברכב משטרתי, כאשר מור ניסה לנשק את השוטרת ולהחדיר את לשונו לפיה, תוך התעלמות ממחאותיה.

הפרשה השניה עוסקת בשוטרת שפוטרה מעבודתה במשטרה, ופנתה ללשכת הסמפכ"ל בעקבות כך.

בעקבות הפניה התקשר מור אל השוטרת ונפגש עימה בלשכתו ובהמשך מצא לה תפקיד אחר במשטרה.

השניים נותרו בקשר, מספר חודשים לאחר מכן, ניסה מור להסיט את הקשר ביניהם לקשר בעל אופי מיני בכך שהפנה אליה שאלות אישיות.

לאחר שהשוטרת סיפרה למור כי ברצונה לצאת לקורס קצינים ולשם כך עליה להשלים תואר אקדמי וכי נודע לה על האפשרות לעשות זאת במימון המשטרה, השיב מור כי הוא יבדוק אם אכן ניתן. בהמשך שלח אליה הודעת סמס אישי ממנו התחמקה, והוא השיב לה כי הוא מבין שאיננה רוצה להתקדם.

השוטרת נקלעה למלכוד וחששה לדרוש ממור לחדול מאמירות בעלות גוון מיני, מחשש שתאבד את חסותו המקצועית.

הפרשה השלישית מתארת את יחסיו של מור עם קצינת משטרה. במהלך שהות משותפת של השניים לצרכי עבודה הבינה הקצינה כי מור מנסה להסיט את הקשר ביניהם לכזה החורג מקשר חברי-מקצועי והחליטה להתרחק ממנו.

בשלב מסויים הציע לה מור לנהל עימו קשר זוגי והיא השיבה בשלילה, אולם על מנת שלא לפגוע בקשר עימו הוסיפה כי עליה לחשוב על כך, על אף שלא היתה מעוניינת.

בהמשך, שלח אליה מור הודעות בעלות גוון אישי, ביניהן גם תמונה בעלת אופי מיני בוטה.

בגזר הדין מאמש התייחסו השופטים לעונש הקל שהוטל על מור ונכתב כי, "בחינת עניינו של המשיב לפי אמות מידה אלו הביאתני למסקנה כי עונשו של המשיב חורג במידה ניכרת ממדיניות הענישה הראויה המתבקשת וכי בשל נסיבות המקרה, כפי שיפורטו בהמשך, קיימת חשיבות ציבורית כללית בהעמדת נורמת ענישה ראויה".

השופטים התייחסו גם למעמדו של מור כסגן המפכ"ל וכתבו כי, "לנוכח מעמדו הבכיר של המשיב כמי ששימש שני בתפקידו למפכ"ל המשטרה, פיקד על אלפי שוטרים וניצל רום מעמדו זה לביצוע עבירות בשוטרות הכפופות לו, עלולה מידת עונשו לשמש סמן עליון לענישה בעניינם של בכירים פחות, בין במשטרה ובין בשירות הציבור בכלל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות