תביעה: הגיע עם אשתו ללידה והותקף על ידי מאבטח שלא כדין

באמצעות עו"ד יריב ואקנין טוען תושב הצפון כי בית חולים העמק התרשל והפר את חובתו כלפיו בעקבות האירוע שהוביל לחקירתו במשטרה על לא עוול בכפו
אייל חן |
אילוסטרציה

לבית המשפט השלום בנצרת הוגשה תביעת לשון הרע, רשלנות והפרת חובה חקוקה נגד בית החולים העמק, בסך 150 אלף שקלים, לאחר שתושב הצפון, שהגיע לבית חולים יחד עם אשתו שכרעה ללדת ושם אירע עימות בינו לבין מאבטח שבסיומו מצא את עצמו נחקר במשטרה על לא עוול בכפו. רק כעבור כשנתיים, לאחר בדיקת נציב תלונות הציבור במבקר המדינה נמצא, כך על פי התביעה שהגיש עו"ד יריב ואקנין, שבית החולים פעל שלא כדין.

על פי התביעה לפני כשלוש שנים, הגיע התובע עם רעייתו למיון היולדות בבית החולים העמק, כאשר צירי הלידה היו במרווחים של כשתי דקות, קרי במצב לידה. עם הגיעם לבית החולים, נכנסו התובע ואשתו מהשער הראשי והגיעו למחסום שבין רחבת המיון למרפאות החוץ ושם עמדו שני מאבטחים. התובע אשר כאמור עבד כמאבטח בעבר אצל הנתבע ואשר מכיר את הנוהל שברגע שמגיעה יולדת והיא איננה מסוגלת ללכת בכוחות עצמה, אז מאפשרים למלווה להחנות את רכבו באופן זמני, כמה שיותר קרוב לכניסה ולהעלות את היולדת למיון היולדות בבטחה ולאחר מכן לחזור ולהוציא את הרכב.

עורך דין יריב ואקנין
עורך דין יריב ואקנין

התובע ביקש מהמאבטח והאחמ״ש בכניסה למיון, להחנות את רכבו ברחבת המיון באופן זמני, על מנת שיוכל להכניס את רעייתו למיון היולדות, שכן היא לא הייתה מסוגלת ללכת מהחניה המרוחקת מפאת צירי לידה במרווחים קטנים, כאמור. יצוין, כי הרחבה סגורה עם שער שנפתח לפי בחירת המאבטח.

לא הפריע לתנועה

הוא החנה את רכבו צמוד למדרכה, כך לפי התביעה, באופן שלא מפריע לתנועה הטבעית ברחבת המיון, ובהתאם הותרה כניסתם של התובע ואשתו. בדרכם של התובע ואשתו למעליות המובילות למיון היולדות, עצר אותם מאבטח המיון ושאל אותם באטימות רגשית ובהתעלמות מוחלטת מהמצב בו היו התובע ואשתו, לאן פניכם מועדות?! והתובע השיב, למיון יולדות והמשיך בדרכו.

המאבטח אשר עמד בדרכם של התובע ואשתו סירב לאפשר להם להמשיך בדרכם עד שהתובע יוציא את רכבו לחניה הכללית. בתביעה צוין כי בעת שהמעלית הגיעה, ניגש המאבטח לתובע ואשתו בצורה מאיימת, תקף את התובע מילולית, עמד בין פתח המעלית לבין אשתו של התובע אשר הייתה על כיסא גלגלים וחסם את כניסתם למעלית, ואמר להם "אתם לא הולכים לשום מקום".

עוברת אורח שהבחינה במתרחש, ביקשה מהמאבטח להניח לתובע ואשתו להמשיך למיון היולדות ולקחה את מפתחות רכב התובע והזיזה אותו והמאבטח עזב את המקום. לאחר מכן, אותה אישה החזירה את מפתחות הרכב לתובע ואמרה לו שהם יכולים להמשיך לדרכם. לאחר שהתובע העלה את אשתו בבטחה למיון היולדות, ניגש חזרה למיון על מנת להזיז את רכבו מרחבת המיון לחניה.

מי אשם?

כאשר התובע נכנס בשנית לקבלה במיון בכדי לפתוח תיק רפואי ניגש המאבטח לתובע בצורה מאיימת ובו בזמן התגרה בתובע תוך שהוא אומר לתובע שלא ידבר בצורה הזו למאבטחים, עד שהתקרב ועמד מול פניו של התובע באופן שגרם לתובע להרגיש מותקף ואף חש צורך להתגונן. התובע ביקש מהמאבטח להתרחק ממנו מספר פעמים, והפציר בו להניח לו, לנפשו ולא להתקרב אליו, אך המאבטח סירב והמשיך להקניט את התובע עד שהתובע הדף אותו. המאבטח הסתער לעבר התובע, תפס אותו בשתי ידיו במטרה להכותו, התובע נאבק באחיזתו ולבסוף הצליח להשתחרר ממנו.

בהגיעו של התובע למשרד הקב״ט, שאל כיצד תיתכן התנהגות אלימה כזאת מצד המאבטחים, והקב״ט השיב לו כי התובע הוא האשם וכי בכוחו "לעצור" אותו עד שיגיעו שוטרים לקחת אותו, אך זה הסתפק בצילום תעודת הזהות של התובע. לאחר כחצי שעה, עלה התובע לאשתו ומיד ניגשה הרופאה לתובע ואמרה לו שכבר הכניסו את אשתו לחדר הלידה וכעבור שעה וחצי, ילדה אשתו של התובע בשעה טובה והועברה למחלקת היולדות.

עוד באותו הערב כשהתובע היה בביתו, ניגשו שני שוטרים לעבר מיטת אשתו של התובע אשר הייתה עדיין בבית החולים וסבלה מכאבים רבים והייתה חסרת כוחות מטבע הדברים בשל היותה שעות ספורות בלבד לאחר לידה ומסרו לה הזמנה לחקירת התובע באשמת איומים ותקיפת עובד ציבור. כך התובע מצא את עצמו ביום שלמחרת הולדת בנו, בתחנת המשטרה, נחקר תחת אזהרה בחשד לאיומים ותקיפת עובד ציבור וכעבור מספר ימים, התלונה כנגד התובע נסגרה לאחר שהוחלט כי נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות להעמדת התובע לדין, שכן מדובר באירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת מתאימה לבירורו.

נציב תלונות הציבור: "התלונה מוצדקת"

התובע פנה למחלקת פניות הציבור של בית החולים להתלונן אך שם טענו כי כל האשמה על התובע זאת לאחר בדיקה מעמיקה תוך צפייה בתצלומי האבטחה, פניות הציבור של משרד הבריאות שגם אליהם פנה התובע השיבו לו כי מאחר והוגשה תלונה במשטרה, הם מנועים מלטפל בפנייתו.

התובע לא ויתר ופנה למשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור אשר מסרו לו: "לאחר עיון במכלול בחומרים שעמדו בפנינו לרבות בסרטוני האבטחה, נמצא כי פעלת בהתאם לנהלי בית החולים המאפשרים השארת הרכב בפתח המיון לצורך הבאת היולדת לחדר הלידה, הזזת הרכב ואז פתיחת תיק רפואי בקבלה… כמו כן בסרטוני האבטחה נצפית עומד בדלפק הקבלה בזמן שהמאבטח ניגש אליך, מתקרב עד מאד ונעמד מעליך בצורה מאיימת. נראית הודף את המאבטח וכך התפתחה תגרה".

עוד נכתב בתשובה כי "לנוכח האמור קבעה נציבות תלונות הציבור כי 'התלונה מוצדקת'. הגם שאין לתת יד לאלימות במוסדות רפואיים, נמצא כי התנהגותו של המאבטח, כפי שעולה מסרטוני האבטחה, הייתה בלתי הולמת. זאת ועוד, טיפול בית החולים בתלונה היה לקוי, שעה שבית החולים לא ערך בירור ראוי, שלם וממצה ולא עמד על העובדות לאשורן, אלא לאחר התערבותנו ובחלוף חודשים רבים מהאירוע. הנציבות מצאה כי היה מקום לערוך בירור הולם מיד לאחר האירוע תוך עיון בצילומי האבטחה בזמן אמת ובכך לחסוך את עוגמת הנפש שנגרמה לך כתוצאה מהאירוע ומהגשת התלונה למשטרה".

בית החולים התנצל

רק לאחר מכן נמסרה לתובע תשובת בית החולים העמק: "בשם הנהלת מרכז רפואי העמק צר לנו על השתלשלות הדברים כפי שארעה בעת ביקורכם בבית החולים ומביעים בזאת את התנצלותנו הכנה… חשוב לציין כי אנו בבית החולים העמק מייחסים חשיבות עליונה ליחס האנושי והאמפתי, על הטיפול המקצועי כמו גם על חווית המטופל ונמשיך להשקיע משאבים רבים בתחום זה למען לקוחותינו".

כעת, הגיש התובע, באמצעות עו"ד יריב ואקנין, תביעה בה הוא מציין בין השאר כי הגשת תלונה למשטרה בה מיוחסת לאדם התנהגות מאיימת המהווה עבירה פלילית, מטיבה פוגעת בשמו הטוב. "הפרסום גרם לו לנזקים קשים, אשר התבטאו בפגיעה בחירותו של התובע, פגיעה בשמו הטוב וזאת בהגיעו של הפרסום לאזני רבים אשר מכירים את התובע ואת אימו אשר עבדה כ- 40 שנה בבבית החולים ככוח עזר ואשר מכירה את רוב העובדים בבית החולים, ובשל האירוע הנ״ל וחקירתו של התובע במשטרה נמסר לאימו "יש לך בן עבריין"", נכתב בתביעה.

לאתר עו"ד יריב ואקנין לחצו כאן.

________________________________________________________________

עורך דין יריב ואקנין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות