גם לבעלי חיים יש זכויות!

מה עושים אם הכלב נשך? כיצד פועלים כשרואים התעללות בבע"ח? וכיצד החוק מגן על חברינו הטובים? עו"ד חנה בן יהודה מספקת תשובות לכל השאלות במדריך מיוחד
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%97%d7%a0%d7%94-%d7%91%d7%9f-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%94 |
אילוסטרציה

הבעייתיות ביחס ובחקיקה בכל הנוגע לבעלי חיים היא נקודת המוצא של המחוקק. כלומר, ברור כשמש כי החוק לא מקנה את הזכויות המגיעות לבני אדם, לבעלי החיים אלא מייחס להם ערך של רכוש.

משמע שאם אתם בעלים של חיה כלשהי, אתם אחראים לגורלה בכל העת, ובכך אתם קובעים אם היא תחיה או תמות.

כמו כן, נראה כי הגישה המודרנית של השומרים על זכויותיהם של בעלי החיים היא כי החיות נתפסות ככאלו עם ערך בעצמם ובזכות עצמם.

הפער בין החוק לבין הזכויות

נראה כי המחוקק מצא בכל זאת דרך באמצעותה ניתן לשלב בין תפיסת העולם שסוברת כי בעלי-החיים הינם קניין לבין תפיסה הסוברת כי הם בעלי זכויות. דרך זו, כפי שהיא מוצגת כיום, מעניקה את מלוא התוקף לזכויות הקניין של הבעלים, ומשאירה מקום, שולי אמנם, לזכויותיו של בעל-החיים. קיימת מגמה גוברת לתת משקל רב יותר לזכויות של החיות. לנוכח השינויים בחקיקה המתרחשים אל מול עינינו יש לשים לב כי מימוש מלא של זכויות בעלי-החיים לא יבוא לפני ביטול מעמדם כרכוש. ניתן גם לשים את החוצץ וההבדל בין חיות בית וחיות בר, כשם שכל ניסויים על בעלי חיים לטובת מוצר בריאותי או קוסמטי, עדיין לא נחשבים כעבירה.

עו"ד חנה בן יהודה

הכלב שלי נשך אחר. מה עושים?

כבעלים של הולך על ארבע, זוהי אחת החששות העיקריות שלנו. הרגע שבו ידפוק שוטר על דלת ביתנו ויאמר שהליך נגדנו הולך להיפתח, ונגד אחד החברים הכי טובים שלנו והכי גרוע, הוא לא יכול לדבר ולהגן על עצמו. הסטטיסטיקה לא לטובתכם במקרים הללו ונראה כי ברוב הכמעט מוחלט של התיקים, בעלי הכלבים מורשעים באופן מובהק, לאחר שכלבם נשך אדם אחר. מדובר בעבירה לכל דבר ועניין ולכן אין להקל בזה ראש כלל.

ראיתי התעללות בבעל חיים. מה ניתן לעשות?

קודם כל, דעו כי החוק לא מותיר התעללות פיזית או נפשית בבעל חיים. זה נכון שהחוק לא תקף לכלל בעלי חיים ולחרקים ונמלים לא יהיה יחס דומה לחתולים, אך גם במקרים בהם נתקלתם במקרה שבו הבעלים של החיה האמורה, מכה או גורם לה לסבל, ייתכן ועדיין יש מקום להגשת תלונה.

ייצוג משפטי

כאשר אתם או בעל החיים שלכם נקלעים למצב שבו עליכם לעמוד בפני בית המשפט או בפני תביעה כזו או אחרת, עליכם לקחת לצידכם משרד עורכי דין מיומן ומתמחה בנושא זכויות בעלי חיים. המשפט הישראלי עדיין בחיתוליו בכל הנוגע לבעלי חיים וזכויותיהם ולכן על הייעוץ המשפטי להיעשות על ידי מומחים בתחום וכאלו הבקיאים בתקנות ובמהותן.

משרד עו"ד חנה בן יהודה בעל ניסיון בטיפול במקרי התעללות וזכויות בעלי חיים. מאחורינו שובל ארוך של הצלחות בתיקים שונים בנושא וחשוב מזה המון חיבה וכבוד כלפי החיות בארצנו.

למידע נוסף ולייעוץ מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה – עו"ד חנה בן יהודה כאן בשבילך!

052-8237100, 03-9025542


עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות