בעל צ'יינג מואשם בהלבנת ההון של יותר מ-32 מיליון שקל

ניר שם-טוב מרציאנו, רו"ח בן 37 מרמלה, נאשם ביחד עם החברה שבבעלותו גם בהפצת חשבוניות פיקטיביות ובניסיון להתחמק מתשלומי מע"מ ומס הכנסה
אייל חן |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום כנגד ניר שם-טוב מרציאנו, בן 37 מרמלה ונגד חברת מ. ניר בע"מ שבבעלותו, בגין הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שעשה שימוש בעיסוקו כרואה חשבון וכן בעסקים שברשותו ובהם עסק לשירותים פיננסים (צ'יינג') על מנת לבצע שורה של עבירות מס והלבנת הון בהיקף של למעלה מ-32 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, הנאשם שימש כבעלים ומנהל בפועל של חברת מ. ניר בע"מ המופיעה אף היא כנאשמת בכתב האישום. הנאשם נהג, במספר רב של הזדמנויות להוציא חשבוניות מס פיקטיביות מטעם החברה שבבעלותו ובכך להביא להקטנת חבות המס של החברה שלו וכן, במטרה להתחמק מתשלומי מע"מ ומס הכנסה.

בקשה לחילוט

כמו כן, נהג הנאשם לנכות בצ'יינג' שבבעלותו שיקים של חברות שונות ובהמשך מסר דיווח לא נכון לרשות לאיסור הלבנת הון. נוסף על כך, הנאשם הציג מצא שווא לבנקים השונים, לפיו ישתמש בחשבונות הבנק אשר על שמו לצורך עסקי שאינו מיועד לפעילות של נותן שירותים פיננסיים ובכך קיבל במרמה את אישור הבנקים לאפשר שימוש באותם חשבונות, וזאת על אף שרוב פעילות הפקדת השיקים באותם חשבונות הייתה בפועל של פעילות הצ'יינג'. בכך הטמיע הנאשם את הרכוש האסור בחשבונות הבנק, ופעל במטרה להכשיל דיווח של הבנקים לרשות לאיסור הלבנת הון.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה לסעד זמני לתפיסת הרכוש, שבבעלות או בשליטת הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים וזאת כדי למנוע את העלמת הרכוש, או עשיית פעולות העלולות לסכל את חילוטו בתום ההליך המשפטי.

מנהל בחברת בניין נעצר בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים

בשבוע שעבר עצרה רשות המיסים את אחמד סעיד עאטף, בחשד להעלמת הכנסות בסכום של מעל ארבעה מיליון שקלים, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס. שופטת בית משפט השלום בחיפה, ג'אדה בסול נעתרה לבקשת פקיד שומה חקירות חיפה ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

על פי בקשת המעצר, עאטף, ששימש כמנהל פעיל בחברת מיזם בנייה ושיפוצים בע"מ, חשוד בהשמטת הכנסות שקיבל מלקוחות החברה בגין ביצוע עבודות בנייה בסכום כולל של כ-1.5 מיליון שקלים, בין השנים 2019-2018. בנוסף, על פי החשד, עאטף משך מהחברה סכום של כ-2.7 מיליון שקלים ולא דיווח על כך בדו"ח השנתי שהגיש לשנת 2018, כל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

לאחר מעצרו הובא החשוד לבית משפט השלום בחיפה שם ביקשה רשות המיסים לשחרר אותו בתנאים מגבילים. השופטת ג'אדה בסול, קיבלה את בקשת רשות המיסים ושחררה את החשוד בערבות עצמית על סך 100 אלף שקלים, ערבות צד ג' על סך 200 אלף שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

_________________________________________________________________

עו"ד סיוון כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות