תיעוד מחתונת המוות בטייבה: "ניסה לרצוח את האורחים"

כתב אישום הוגש למחוזי מרכז נגד עקרמה עאזם, בן 21 מטייבה, על עבירות רצח וניסיון רצח בעקבות אירוע הירי בחתונה. בני משפחתו נאשמים בסיוע לאחר מעשה
דניאל בן חמו |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום כנגד עקרמה עאזם, בן 21 מטייבה, בגין רצח בנסיבות מחמירות, נסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק ותחמושת ושיבוש מהלכי משפט, זאת לאחר שירה בארבעה בני אדם במהלך אירוע חינה בעיר טייבה כנקמה על שחשד במעורבותם באירוע בו הוא נורה ונפגע באורח קשה בחודש פברואר האחרון. בנוסף, הוגשו לבית משפט השלום בכפר סבא כתבי אישום כנגד בני משפחתו של הנאשם, מחמוד עאזם, בן 23 ופאדל עאזם בן 39 מטייבה בגין סיוע לאחר מעשה, זאת בעקבות חלקם בסיוע לנאשם במנוסתו לעבר שטחי יהודה ושומרון לאחר אירוע הירי שביצע.

על פי כתב האישום, בחודש פברואר האחרון נורה הנאשם על ידי אדם רעול פנים בעיר בטייבה, ונפצע באורח קשה. בגין האירוע נחקרו מספר חשודים, אך אלה שוחררו משלא נמצאו ראיות המצביעות על מעורבותם. בתקופה שלאחר מכן, שוחח הנאשם עם בני משפחתו, ובהם שני הנאשמים הנוספים, מחמוד עאזם ופאדל עאזם, על רצונו לנקום במי שנחשדו כמעורבים באירוע בו נורה, ולשם כך הצטייד בשני אקדחים.

"רדף אחרי המבלים וירה"

בחודש ספטמבר האחרון, הגיע הנאשם לאירוע חינה שהתקיים בעיר טייבה ואשר אליו היו עתידים להגיע ארבעה אנשים בהם חשד כמעורבים בירי לעברו. הנאשם המתין בסמטה סמוכה למקום האירוע כשהוא חמוש, וכשהבחין בארבעה יוצאים מן האירוע, שלף את אקדחו והחל לירות לכיוונם מספר רב של כדורים, מטווח קרוב.

כתוצאה מהירי התמוטטו שניים מן האנשים ואילו שניים נוספים נמלטו בריצה. הנאשם רדף אחריהם תוך שהוא ממשיך לירות לעברם, עד אשר הצליח לפגוע גם בשניים הנוספים. כתוצאה מהירי לעברם, מת אחד האנשים ושלושה נוספים נפצעו.

בשלב זה, כך לפי כתב האישום, נמלט הנאשם והארבעה נותרו שכובים על הארץ מתבוססים בדמם, כאשר החוגגים האחרים שהיו בקרבתם הסיעו אותם לקבלת טיפול רפואי. בהמשך אותו הלילה, נודע למחמוד ופאדל על מעשיו של הנאשם, ואלו הסיעו אותו לשטחי יהודה ושומרון במטרה לטעון כי שהה שם בעת אירוע הירי. למחרת בבוקר, לבקשת אביו של מחמוד, חזרו השלושה לטייבה.

במקביל לכתב האישום כנגד עקרמה עאזם, הוגשה גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים. בבקשת המעצר כתבה עו"ד מזור-קולר: "מעשיו הקשים של המשיב – בנטילת חיי אדם בכוונה תחילה וכן ניסיון לרצוח עוד שלושה וגרימה לפציעתם הקשה, ללא כל מורא מביצועם, באופן גלוי ברחוב הומה אדם, בשימוש בירי מאסיבי בנשק חם במהלך האירוע תוך סיכון עשרות החוגגים מסביבו והכל כנקמה על רקע אירוע ירי קודם כלפיו – בכל אלו יש כדי ללמד על הלך רוחו של המשיב, על פוטנציאל המסוכנות העצום הגלום בו ועל החשש הממשי כי ימשיך ויעשה כל שביכולתו כדי לחמוק מן הדין".
_____________________________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות