נדחתה בקשה לבטל הליך חדלות פירעון של גרוש בשל אי תשלום מזונות

ביהמ"ש השלום בת"א קיבל את טענת ב"כ הגרוש, עו"ד גיא קנפו, לפיה כל עוד לא הוקצבו מזונות אסור לחייב לשלם עבור ילדיו שכן הדבר מהווה העדפת נושים אסורה
פשיטת רגל

שופט בית משפט השלום בתל אביב, דן סעדון דחה את בקשתה של גרושה להורות על ביטול הליך חדלות פירעון של הגרוש, מאחר והוא לא שילם את תשלום המזונות של ילדיו.

השופט סעדון קיבל את טענת בא כוח הגרוש עו"ד גיא קנפו, בניגוד לעמדת הנאמנת, כי כל עוד לא הוקצבו מזונות בהליך, מנוע החייב מלשלם מזונות לקטינים ללא החלטה המתירה זאת, הואיל והדבר מהווה העדפת נושים וכן הפחית את דמי המזונות בעשרות אחוזים.

צו פתיחת הליכים ניתן לבקשת המבקש לפני כשנה ובמסגרת הצו לא נקבע הסכום שעל החייב לשלם כמזונות קטינים. רק לפני כחודשיים, הוגשה על ידי החייב בקשה להקצבת מזונות. בינתיים הגרושה, הגישה בקשה להורות על ביטול הליך חדלות הפירעון ובמסגרת הבקשה טענה כי ממועד מתן צו פתיחת ההליכים חדל החייב מלשלם את מזונות ילדיו הקטינים וצבר פיגור קצר בתשלום המזונות.

עו"ד גיא קנפו

בא כוח החייב, לויטה מזור קנפו ושות', טען בתגובה בין היתר, כי בנו של הגרוש התגורר עמו, והחייב נשא בכל מחסורו. כמו כן החייב גם מייחס לגרושה פעולה בתרמית על מנת לקבל כספים מהמל"ל בתואנה כי החייב אינו משלם לה מזונות.

"נמצא במלכוד"

עו"ד קנפו גם ציין כי ביטול ההליך נוגד את תכלית השיקום הכלכלי שביסוד חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי והחייב מעוניין לפתוח בהליך בערכאה המוסמכת לעניין המזונות בציינו כי קופת הנשייה לא תישא בשום עלות הנובעת מהתדיינות זו. עוד נטען כי כל עוד לא הוקצבו מזונות בהליך, בין בהחלטת הממונה בגדר צו פתיחת ההליכים ובין בהחלטת בית המשפט במסגרת הליך הקצבת מזונות, מנוע החייב מלשלם מזונות לקטינים ללא החלטה המתירה זאת הואיל והדבר מהווה העדפת נושים.

השופט סעדון קיבל לבסוף את טענת עו"ד קנפו, דחה את הבקשה לביטול ההליך, אולם הקציב מזונות לקטינים אך הפחית אותם בעשרות אחוזים.

"מהתיאור שהובא", כך נכתב בהחלטה, "עולה כי החייב היה מצוי במעין מלכוד. אם ישלם לגרושה את המזונות מושא בקשה זו היה ההליך בעניינו מבוטל עקב העדפת נושים. אם לא ישלם – היה ההליך מבוטל עקב ניצולו לרעה".

השופט סעדון הוסיף: "אמנם אין לשכוח כי בידי החייב היה פתרון למלכוד זה על ידי הגשת בקשה להקצבת מזונות (שהחייב הגיש בסופו של יום). עם זאת, קשה לפקוד על ראש החייב בלבד מחדל זה בהגשה מאוחרת של בקשה להקצבת מזונות כאשר ראוי לזכור כי גם הגרושה וגם הנאמנת היו יכולות להגיש בקשה דומה מוקדם יותר ולחסוך בקשה זו".

לאתר עו"ד גיא קנפו לחצו כאן.


לצפייה ודירוג כבוד השופט דן סעדון


עו"ד גיא קנפו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות