אישום: עזר למייק בן ארי להימלט מהארץ

נחום אייזנשטאט, חברו של פעיל שוק ההון מייק בן ארי החשוד בהונאת מאות משקיעים, נאשם כי סייע לו בקבלת דרכון לצורך יציאתו מהמדינה וכן עזר לו בהזמנת מקום לינה בחו"ל
נעמה כהן |
דרכון נתב"ג ביקורת שדה תעופה טיסה
בדיקת דרכונים בנתב"ג (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד נחום אייזנשטאט, חברו של מיכאל (מייק) בן ארי, בגין מעשיו שאפשרו לבן ארי לברוח מן הארץ. כתב האישום מייחס לאייזנשטאט עבירות של שיבוש מהלכי משפט, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות בצוותא, התחזות כאדם אחר בצוותא, הפרת הוראה חוקית בצוותא, שימוש לא כחוק בדרכון, ומסירת הודעה כוזבת לשם קבלת דרכון.

בחודש אפריל 2021 נפתחה חקירה גלויה נגד בן ארי, מנכ"ל חברת EGFE, בחשד כי הונה מאות משקיעים בהיקף כספי של מאות מיליוני שקלים במשך שנים ארוכות. לאחר חקירתו, שוחרר בן ארי על ידי בית משפט השלום בתנאים מגבילים שכללו, בין היתר, צו איסור יציאה מן הארץ, הפקדת דרכוניו במשרדי רשות ניירות ערך וערבות בנקאית בסך 2 מיליון ש"ח.

תשלום של עשרות אלפי שקלים

על פי כתב האישום, אייזנשטאט פעל במטרה לאפשר לבן ארי לחמוק מההליך המשפטי שנוהל נגדו. בתוך כך התיר אייזנשטאט לבן ארי לעשות שימוש בדרכונו, כדי שבן ארי יתחזה אליו ויצא באמצעותו מן הארץ.

אייזנשטאט אף ביצע פעולות נוספות שנועדו לתמוך בתכנית הבריחה של בן ארי, וביניהן אפשר לבן ארי לבצע בדיקת קורונה על שמו והזמין עבורו חדר מלון בחו"ל לאחר בריחתו. בתמורה למעשים אלה, סיכמו השניים כי אייזנשטאט יקבל מבן ארי גמול כספי בהיקף של עשרות אלפי שקלים.

תיק החקירה בעניינו של מיכאל בן ארי הועבר לפרקליטות

בשבוע שעבר העבירה מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך את תיק החקירה בעניינו של מיכאל בן ארי למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב החשוד בהונאת מאות משקיעים שגייס מהם מאות מיליוני שקלים. בן ארי, בעל השליטה בחברת EGFE נמלט מישראל לפני כחמישה חודשים, במאי 2021, על אף צו עיכוב יציאה שהוצא נגדו ולמרות הערבויות שהפקיד לצורך הבטחת עמידתו בתנאי שחרורו, בגובה שני מיליון שקלים.

החקירה בעניינו של מיכאל בן ארי וחברת EGFE עניינה בהונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי הרשות ונחקרה על ידה, במסגרתה הציע לציבור השקעה משותפת בנאמנות ללא היתר מרשות ניירות ערך וללא פרסום תשקיף כמתחייב מהוראות החוק. על פי החשד, בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים מכ-1,000 משקיעים, תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים.

חודש לאחר פתיחת החקירה, במאי 2021, נמלט בן ארי מן הארץ למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מן הארץ בעניינו, ותוך הפרה בוטה של תנאי שחרורו. בן ארי אף שלח הודעת דואר אלקטרוני למשקיעים שבה הודה בכך שהציג בפניהם מצגי שווא בנוגע להשקעתם. בעקבות הפרת תנאי השחרור חילטה הרשות את הערבות הבנקאית שהעמיד בן ארי להבטחת עמידתו בתנאי שחרורו, בסך שני מיליון שקלים, והעבירה את הסכום לקופת הפירוק לצורך איתור נכסים על ידי הנאמן והשבת כספים למשקיעים.


עו"ד דניאל קליין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות