הסדר טיעון: אם תסקירים של גבר מכה יהיו חיוביים הפרקליטות לא תבקש מאסר בפועל

תושב הצפון, 37, הורשע בהתאם להודאתו בניסיון לחבלה חמורה לאחר שביהמ"ש קיבל את עסקת הטיעון אליה הגיעו סנגוריו, עוה"ד אדם ג'ורנו וקארין לגטיוי עם הפרקליטות
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט המחוזי בנצרת, יפעת שטרית, הרשיעה את תושב כפר בצפון, בן 37, בנסיון לחבלה חמורה, תקיפת קטין בנסיבות מחמירות ואיומים, זאת לאחר שהסנגורים של הנאשם, עו"ד אדם ג'ורנו עו"ד קארין לגטיוי, הגיעו להסדר טיעון עם הפרקליטות לפיו יתוקן כתב האישום ויורד ממנו סעיף התקיפה בנסיבות מחמירות של בת הזוג והחבלה בכוונה מחמירה תתוקן לניסיון חבלה.

על פי כתב האישום, במהלך 14 שנות נישואי המתלוננת והנאשם, נהג הנאשם לתקוף באלימות את המתלוננת אחת לכמה שבועות, לסטור לה בפניה ולהכות אותה בגופה. כמו כן היכה הנאשם את שני ילדיהם הקטינים בחציה הראשון של שנת 2020, ביקרו הנאשם והמתלוננת בג׳נין. המתלוננת ביקשה לרכוש דבר מה בחנות במקום ושוחחה לשם כך עם המוכר, הנאשם, אשר כעס על כך, ניגש אל המתלוננת והכה אותה על פניה במפתיע.

עו”ד קארין לגטיוי
עו”ד קארין לגטיוי

בפעם אחרת, כך נטען באישום, ביקרה הבת את חברתה ואיחרה לשוב אל הבית. כששבה אל הבית. הנאשם, אשר כעס על כך שאיחרה, צעק עליה, אחז אותה בגרונה, והרים אותה באוויר תוך שהוא חונק אותה. האישה נזעקה אל המקום וניסתה לגרום לנאשם לשחרר את אחיזתו מהקטינה. לאחר שניות ארוכות בהן החזיק הנאשם את הבת באוויר מגרונה, השליך אותה על הרצפה והותירה המומה ומטושטשת.

אלימות ואיומים

בכתב האישום צוין כי כי לפני כחצי שנה, נסעו הנאשם והמתלוננת לערוך קניות במרכז הארץ לאחר שובם, יצאה המתלוננת מהבית פעם נוספת במטרה לקנות תרופות לאחד הילדים, במהלך שהותה מחוץ לבית, נטל הנאשם את מכשיר הטלפון הנייד של המתלוננת אשר נותר בבית, עיין בתוכנו, והבחין בהתכתבות שערכה המתלוננת עם אחר. לאחר שהמתלוננת שבה אל הבית, הצטייד הנאשם הזועם בחפץ חד והורה לה להתלוות אליו אל חדר השינה.

לאחר שנכנסו השניים אל החדר, נעל הנאשם את הדלת אחז בחפץ החד ואיים עליה כאשר הוא אוחז בחפץ החד ואמר לה: "אני אהרוג אותך, את צריכה למות". המתלוננת המבוהלת זעקה לעזרה. בשלב מסוים, למשמע הצעקות, הגיע אל המקום אחיו של הנאשם ודפק בעוצמה על דלת החדר. הנאשם פתח את הדלת, ואז המתלוננת קפצה מחלון חדר השינה ונחתה על האדמה.

כתוצאה מנפילתה, נגרמו למתלוננת שברים והיא לא היתה יכולה לזוז כאשר היא זועקת מכאב. משהבחין הנאשם כי המתלוננת קפצה מחלון החדר, רץ במורד המדרגות והגיע אל המקום בו היתה שרועה אמר לה "למה את עדיין בחיים? את צריכה למות" ואז לפת את צווארה בשתי ידיו תוך שהוא מפעיל עליו לחץ.

הליך טיפולי לנאשם

כאמור, הסנגורים עו"ד אדם ג'ורנו ועו"ד קארין לגטיוי, הצליחו להגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות, לפיו כתב האישום יתוקן וכך גם חלק מסעיפי האישום שחלקם ימחקו. כמו כן בטרם יישמעו טיעוני הצדדים לעונש, יתקבל תסקיר מאת שירות המבחן בעניינו של הנאשם.

במסגרת שירות המבחן ישולב הנאשם בהליך טיפולי על פי שיקול דעתם המקצועי של גורמי שירות המבחן. הנאשם ייטול חלק בהליך הטיפולי, ישתף פעולה בהליך כפי הנדרש. שילובו של הנאשם בהליך הטיפולי כאמור, ייבחן על פני פרספקטיבת זמן שיכול ותימשך אף כשנה. מפעם לפעם יוגש תסקיר עדכני בעניינו של הנאשם ובו עדכון אודות שילובו של הנאשם בטיפול ומידת שיתוף הפעולה של הנאשם בהליך האמור וככל שהתסקירים שיוגשו בעניינו של הנאשם יהיו חיוביים והיה מדובר במספר תסקירים כאמור, כי אז המאשימה תשקול בחיוב להימנע מעתירה להשית על הנאשם עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת יפעת שטרית


עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות