שלח תמונות עירום של האקסית לבנה ולגרוש שלה

דיאן פרסבורגר, בן 43, מאשדוד, נאשם בביהמ"ש השלום בפ"ת כי הטריד מינית את בת זוגו לשעבר וניסה לסחוט ממנה באיומים עשרות אלפי שקלים
אייל חן |
הוארך שוב מעצר החייל שסחט את הרב מקריית מלאכי
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בפתח תקווה, הוגש כתב אישום כנגד דיאן פרסבורגר, בן 43, מאשדוד בגין הטרדה מינית וסחיטה באיומים, זאת לאחר ששלח תמונות עירום של בת זוגו לשעבר וניסה לסחוט ממנה עשרות אלפי שקלים תוך איומים.

על פי כתב האישום, הנאשם והמתלוננת היו בעברם בני זוג. באחד הימים הזמינה המתלוננת את הנאשם לסעוד בביתה, בנוכחות בנה. בשלב מסוים, כך לפי כתב האישום, החל להתפתח ויכוח בין הנאשם לבנה של המתלוננת, שהסתיים בקטטה בין השניים. בעקבות כך, התקשר הנאשם למשטרה ועזב את הדירה לצורך קבלת טיפול רפואי ביית החולים.

דרש 40 אלף שקלים

מאוחר יותר התקשר הנאשם למתלוננת פעמים רבות ואיים עליה כי יתלונן על הגרוש שלה למס הכנסה. נוסף על כך באותו הלילה, שלח הנאשם לגרוש של המתלוננת תמונות בהן היא נראית בעירום חלקי וכתב: "פעם אתה קיבלת תמונות כאלה…אני מקבל כל יום". מיד לאחר מכן שלח את התמונות גם לבנה של המתלוננת.

למחרת התקשר הנאשם למתלוננת ודרש ממנה לשלם לו סכום של 40 אלף שקלים בתמורה לביטול התלונה שהגיש נגד בנה בעקבות הקטטה ערב קודם לכן. המתלוננת ביקשה מן הנאשם שיפחית את הסכום שדרש מאחר ואינו מצוי ברשותה סכום כזה, אך הנאשם סרב והפציר במתלוננת לשלם לו את מלוא הסכום בתמורה לביטול התלונה.

חשד: סחר בתמונות מיניות של מאות ישראליות בטלגרם

בשבוע שעבר פורסם כי בתום חקירה סמויה עצרה המשטרה תושב הדרום בן 21, בחשד להפצת תמונות וסרטוני עירום של מאות נשים ונערות ישראליות תמורת תשלום ברשת הטלגרם, חלק מהתמונות פורסמו כבר בעבר ברשת הטלגרם.

שוטרי מחלק הפשיעה המקוונת במחוז ת"א, ניהלו במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה ומורכבת בפרשייה שהתמקדה בחשד לסחר בתמונות וסרטונים מיניים של מאות נשים ונערות קטינות תושבות הארץ, באמצעות קבוצות ייעודיות ברשת הטלגרם, ללא ידיעתן או הסכמתן של המצולמות.

המשטרה: "פרשייה חמורה"

לדברי המשטרה, מדובר ב"פרשיה חמורה", במסגרתה ניהלו חוקרי מחלק הפשיעה המקוונת מעקב רשתי סמוי ואיסוף ראיות ברשת כנגד "מקור הסחר וההפצה", לשם הבאתו לדין, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, לרבות חדירה אל יישומון הטלגרם, באופן המתגבר על אנונימיות הרשת ומגבלות האבטחה.

בתוך כך, השוטרים חשפו מספר קבוצות בטלגרם, חלקן סגורות, אשר כללו תמונות וסרטונים מיניים של מאות נשים ישראליות, לרבות עשרות קטינות, בהם צפו עפ"י החשד אלפי חברים בקבוצה, תמורת תשלום ששילמו למנהל הקבוצה.

בשבוע שעבר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, הגיעו שוטרי מחוז ת"א אל ביתו של החשוד – תושב אופקים ועצרו אותו לחקירה, לצד תפיסת מחשבים, התקני אחסון וראיות נוספות. בהתאם לממצאי החקירה וצורכיה, תבקש המשטרה מחר את הארכת מעצרו של החשוד בבימ"ש השלום ת"א.


עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות