מאסר עולם לרוצח הנערה יארה איוב

מוחמד אבו זיינב הורשע ברצח הנערה, בת ה-16 וחצי, במאפיה בגוש חלב, בגלל שביקשה ממנו כסף ולאחר מכן השליך את גופתה לפח והעלים ראיות. בני משפחתה יפוצו ב-258 אלף שקלים
אייל חן |
מוחמד אבו זיינב שהורשע ברצח הנערה יארה איוב בדיון בביהמ"ש, ינואר 2019. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בנצרת, אסתר הלמן, יפעת שטרית וסאאב דבור, גזרו מאסר עולם על מוחמד אבו זיינב, שנאשם ברצח יארה איוב בת ה-16 וחצי במאפיה בגוש חלב, זאת בזמן שבאה לקבל ממנו כספים. הוא הורשע כי שיסף את גרונה, דקר אותה ולאחר שהרג אותה השליך את גופתה לפח והעלים ראיות מהזירה. בני משפחתה של המנוחה, כך קבע בית המשפט, יקבלו ממנו פיצוי בגובה 258 אלף שקלים. השופטים: "בני המשפחה מתקשים לעכל את הכאב ולעבד את האובדן, והחלל שנותר פעור בליבם הותיר אותם בחוסר ביטחון ואי ודאות באשר לנסיבות שבהן איבדו את בתם/אחותם. נזקים משמעותיים אלה ופגיעה כה אנושה במרקם החיים של המשפחה מצדיקים כי נפסוק לטובת הנפגעים את הסכום המקסימאלי של הפיצויים כפי שמאפשר החוק".

על פי הכרעת הדין, לפני כשלוש שנים, רצח הנאשם את הנערה, בתוך מאפיה שניהל ביישוב גוש חלב. בין הנאשם והנערה הייתה היכרות קודמת ובמהלך חודשים ספורים לפני הירצחה נתן לה הנאשם בלית ברירה כספים במספר הזדמנויות. הוא מאס בכך והחליט להמיתה. ביום האירוע הגיעה הנרצחת למאפיה, על מנת לקבל מהנאשם סכום כסף. שם שיסף הנאשם את גרונה והמשיך לדקור אותה בחלקי גוף שונים לאחר שנפלה על הארץ.

רצח וגם גנב

לאחר מכן, השליך הנאשם את גופתה של המנוחה לפח אשפה ששימש את המאפיה, ונמלט לרמאללה, לא לפני שניקה יחד עם קטין שהיה בחברתו, את המאפיה מכתמי הדם הרבים שנותרו בה. לאחר רציחתה גם גנב הנאשם כ – 1,000 שקלים שהיו ברשותה של המנוחה, כאשר הגיעה למאפיה. על מנת לטשטש את הראיות ולהעלימן, העלים גם הנאשם את הנעליים שנעל בשעת הרצח וכן מחק את ההודעות שהוחלפו בינו לבין המנוחה ממכשיר הטלפון שלו.

השופטים שגזרו על אבו זיינב מאסר עולם, פסקו גם כי הוא יפצה את בני המשפחה בסכום המקסימלי של 258 אלף שקלים. השופטים ציינו כי הנאשם הותיר משפחה אבלה, החיה תחת צילו של הרצח האכזרי של בתם והשרויה בטראומה בעקבות מותה הפתאומי והאכזרי.

"חלל גדול נפער"

יארה, כך ציינו השופטים, תוארה על ידי בני המשפחה כנערה מלאת חיים, שמחה ואהובה על הזולת, אשר נטלה חלק במיזם של נערים שסייעו לזקני הכפר. התסקירים תיארו בהרחבה את ההשלכות הקשות של האובדן על כל אחד מבני המשפחה ומהם עלה כי הוריה של המנוחה מצויים במצב נפשי קשה בעקבות האובדן, חשים תחושות כעס ומצוקה על אי יכולתם להגן על בתם וחלק מבני המשפחה תארו פגיעה פיזית – קשיי שינה, חוסר תיאבון, חוסר שקט וריכוז, עצבנות ועוד.

"מתוך התסקירים שהוגשו עולה כי חייה של המשפחה, ההורים, האחים והאחיינים, שונו ללא היכר מאז האירוע, הם מתקשים לעכל את הכאב ולעבד את האובדן, והחלל שנותר פעור בליבם הותיר אותם בחוסר ביטחון ואי ודאות באשר לנסיבות שבהן איבדו את בתם/אחותם. נזקים משמעותיים אלה ופגיעה כה אנושה במרקם החיים של המשפחה מצדיקים כי נפסוק לטובת הנפגעים את הסכום המקסימאלי של הפיצויים כפי שמאפשר החוק", כתבו השופטים בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אסתר הלמן


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות