אישום: במקום "סולחה" השליך בקבוקי תבערה

לואי רשק, בן 20 מענאתא נאשם כי נטל חלק מרכזי באירוע תקיפה והצתה על רקע סכסוך בין משפחות בצור באהר. הפרקליטות מבקשת להותירו במעצר עד תום ההליכים
דניאל בן חמו |
בקבוקי תבערה. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד לואי רשק, צעיר בן 20, תושב ענאתא, בגין אירועי תקיפה והצתה על רקע סכסוך משפחתי בצור באהר. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים נגדו. "העבירה החמורה שביצע לכאורה המשיב כלפי בית בו נמצאו בני משפחה, באישון לילה, לאחר שכשל בניסיונו הראשון, מבססת את המסקנה כי אין תחליף ראוי למעצר המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו", כתבו נציגי הפרקליטות בבקשה שהוגשה לבית המשפט.

על פי כתב האישום, הנאשם והמתלוננים השתתפו באירוע משפחתי שבמהלכו תקף הנאשם את אחד המתלוננים כשברקע סכסוך קודם, והותקף בידי אביו של המתלונן. לאחר מכן, עזבו המתלוננים את אולם האירועים ברכבם והנאשם יידה לעברם אבנים.

סירב ל"סולחה"

בעקבות האירוע, כך תואר בכתב האישום, העבירו המתלוננים מסר לנאשם ובני משפחתו, במספר הזדמנויות, כי ברצונם לערוך "סולחה", אך סורבו. שבועיים לאחר מכן הגיע הנאשם לביתם של המתלוננים בצור באהר וניסה לזרוק בקבוק תבערה לעבר ביתם, אולם בקבוק התבערה החל להתלקח על גופו. מאוחר יותר שב לביתם עם בקבוק תבערה נוסף וזרק אותו אל חצר הבית. כתוצאה ממעשיו, בקבוק התבערה ניפץ את שמשת רכב שחנה בסמוך והאש החלה להתפשט בו.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של נשיאת נשק, הצתה בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד ברכב ותקיפה הגורמת חבלה של ממש והפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשת המעצר נכתב בין היתר כי "העבירה החמורה שביצע לכאורה המשיב כלפי בית בו נמצאו בני משפחה, באישון לילה, לאחר שכשל בניסיונו הראשון, מבססת את המסקנה כי אין תחליף ראוי למעצר המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו".

צעיר נהרג מכדור תועה

האלימות במגזר הערבי לא פוסקת. עאסם סלטי בן 24 נהרג לאחר שנפגע מכדור תועה שנורה במהלך קטטה בין שתי משפחות בכפר עילוט בזמן שהיה בביתו במרכז היישוב.

במוקד 100 של המשטרה התקבל אמש סמוך לשעה 22:30 התקבלה הודעה על זריקות אבנים בין שתי משפחות מסוכסכות בכפר עילוט. כוחות משטרה הוזנקו למקום ובעוד הכוחות פועלים בתוך הכפר לאיתור מיידי האבנים נשמע ירי מפאתי הכפר ממספר כיוונים שונים. כוחות משטרה נוספים הוזנקו לאיתור מבצעי הירי ותוך כדי התקבלה הודעה על גבר בן 24 שנפצע כתוצאה מירי ופונה לבית החולים האנגלי באורח בינוני -קשה. ובהמשך סמוך סמוך לשעה 01:00 הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.

מחקירה ראשונית עלה כי הפצוע עמד באחד הבתים במרכז הכפר ונפגע מקליע תועה. כוחות המשטרה שפעלו במקום עצרו 5 חשודים בחשד למעורבות באירועים והחקירה הועברה לימ״ר צפון במקביל כוחות משטרה נמצאים בכפר עילוט במטרה למנוע את הסלמת הסכסוך בין המשפחות.

_______________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות