הותר לפרסום: רצח את רעייתו וכשברח מהשוטרים ירה בעצמו

גיא שפירא, קצין צה"ל לשעבר בן 49, חשוד כי חנק למוות את אשתו בערב סוכות ולאחר מכן דיווח כי שמה קץ לחייו. ביהמ"ש האריך את מעצרו ב-7 ימים
אייל חן |
הנאשם ברצח רעייתו, גיא שפירא. צילום: פלאש 90

גיא שפירא, קצין צה"ל לשעבר בן 49, חשוד כי רצח בחניקה את אשתו רחל בערב סוכות. שפירא דיווח למשטרה שמדובר בהתאבדות, אך ניתוח הגופה למחרת העלה חשד שמדובר ברצח. במהלך בריחתו מהמשטרה הוא ירה בעצמו. ביהמ"ש האריך את מעצרו בשבעה ימים נוספים.

ב-19 בספטמבר, בשעות הצהריים, התקבל במשטרה דיווח ממד"א על חשד לאירוע התאבדות של המנוחה בביתה שבמעלה אדומים.

חוקרי המשטרה וחוקרי זיהוי פלילי הגיעו לזירה והחלו במלאכת איסוף ממצאים וביצוע פעולות חקירה שבמסגרתם נשלחה גופתה לנתיחה במכון המשפטי באבו כביר.

ביהמ"ש התיר לפרסום

לאחר נתיחת הגופה, ביום למחרת התקבלו ממצאים המעידים כי ככל הנראה לא מדובר באירוע התאבדות אלא היא נרצחה בחניקה. מיד עם קבלת הממצאים הוקם צוות חקירה מיוחד שהחל בביצוע פעולות חקירה סמויות ובכללן איסוף ממצאים וראיות.

החשוד שהיה בפיקוח עשה דרכו לדרום הארץ, התעלם מקריאות השוטרים שהורו לו לעמוד בצד, המשיך בנסיעה פרועה ובהמשך עלה על מחסום דוקרנים שהציבו השוטרים ושרכבו עצר, יצא מהרכב עם נשקו, אותו נשא ברישיון וירה בעצמו.

הוא פונה לביה"ח במצב קשה, נעצר ומעצרו הוארך מעת לעת. היום נעתר שופט בבימ"ש השלום בירושלים להסיר את צו איסור הפרסום והאריך את מעצרו בשבעה ימים נוספים.

אלירן מלול הורשע ברצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו מיכל סלה

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בירושלים הרשיע אתמול (יום ה’) את אלירן מלול, ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו מיכל סלה, לפני כשנתיים. מלול, הצפוי לרצות בשל הרשעתו עונש של מאסר עולם, הואשם כי בשנת 2019 תקף את סלה כשזו שהתה בחדרה של בתם התינוקת ודקר אותה יותר מעשר פעמים בסכין מטבח.

על פי כתב האישום, בו הורשע מלול, בחודש אוקטובר 2019, שבה סלה לביתה לאחר השתתפות בסדנה להעצמה נשית, כשבאותו הזמן השגיח מלול על בתם המשותפת בת השמונה חודשים. בהמשך אותו לילה, תקף מלול את אשתו בעת שהייתה בחדרה של בתם ופצע אותה בראשה. מלול הצטייד בסכין מטבח, גרר את מיכל מחדרה של הילדה בעודה מדממת אל מחוץ לחדר, שם דקר אותה כ-11 פעמים, תוך שהיא מנסה להתגונן בשארית כוחותיה מפניו. עקב דקירותיו של הנאשם, נגרם לסלה אובדן דם נרחב והיא מתה מפצעיה.

“למרבה הצער אירוע מסוג זה אינו נדיר. נראה כי קצרה ידן של הרשויות מלהתמודד עבירות אלימות במשפחה, ובתוך כך עם התופעה הנוראה של רצח נשים בידי בני זוגן. דבר לא יחזיר את מי שאיננה עימנו עוד. לבנו עם הבת, עם הוריה של מיכל, בני המשפחה, חבריה וידידיה הרבים. תקוותנו כי התהודה שניתנת למעשים נוראיים אלה תתרום ולו במעט למאבק בתופעת האלימות בכלל ובאלימות במשפחה בפרט”, כתבו השופטים בהכרעת הדין.


עו"ד יאיר בן שטרית

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות