האם השופטת אתי כרייף מחקה גם התכתבויות עם שופט בכיר בזמן החקירה?

במסגרת המו"מ על תנאי פרישה נחשף כי השופטת אתי כרייף שנחשדה בקשרים עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נווה ניסתה למחוק התכתבויות עם שופט בכיר
מערכת אוביטר |
השופטת אתי כרייף

האם השופטת אתי כרייף מחקה התכתבויות עם שופט בכיר בעת חקירתה במשטרה? ב"מקום הכי חם" נחשף כי מידע זה התברר במסגרת המו"מ על תנאי פרישתה של השופטת, שיעלו היום (יום ג') בוועדה למינוי שופטים.

בכתבה שפרסמה העיתונאית שרון שפורר מצוין כי כרייף, שופטת בית משפט השלום שנחשדה כי קיימה מערכת יחסים אינטימית עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר, אפי נוה, בתמורה לקידום מינויה כשופטת, מחקה בזמן שנחקרה במשטרה בינואר 2019 התכתבות פרטית שניהלה עם שופט בכיר.

כזכור, במסגרת הפרשה החליטה הפרקליטות להגיש נגד כרייף ונוה כתב אישום בכפוף לשימוע בפרשה. נוה הואשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ואילו כרייף במתן שוחד והשמדת ראיות. אולם בהמשך הפרקליטות חזרה בה מכתב האישום והתיק נסגר.

נגד כרייף נותר סעיף האישום בגין השמדת ראיות. הסיבה לכך היא כי בעודה בחדר החקירות במשטרה היא מחקה הודעות ממכשיר הטלפון שלה. על פי המיוחס לה, כרייף מחקה התכתבויות אינטימיות עם נוה וגם התכתבויות אינטימיות עם שר האוצר לשעבר, משה כחלון, שהיה חבר בוועדה למינוי שופטים בעת ההצבעה על מינויה. כחלון לא נחקר על כך מעולם ואף לא היה חשוד בפרשה.

הסכם פרישה סודי

בעקבות מעורבותה בפרשת מין תמורת מינוי, הוסכם בין פרקליטיה לבין המדינה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר, כי אם כרייף תפרוש מכס השיפוט – לא יוגש נגדה כתב אישום בסעיף השמדת הראיות והתיק נגדה ייסגר. זאת במסגרת הסדר סודי בין הצדדים. ההסדר הסודי בין הצדדים, כך נודע, יצר תסבוכת בכל הנוגע לתנאי פרישתה מכס השיפוט. תנאים אלו צפויים לעלות לדיון בהתכנסות הוועדה למינוי שופטים.

על פי הפרסום כעת, כרייף מחקה התכתבויות נוספות עם שופט בכיר נוסף, בעודה תחת חקירה משטרתית. באופן מפתיע מי שחשפה את המידע הייתה כרייף עצמה והוא יובא לדיון בפני הוועדה שתתכנס היום.

הוועדה צפויה לעסוק בעיקר בנושא מינוי שופטי עליון חדשים. ואולם, במקביל היא תידרש להחליט אם לאשר את דרישתה של כרייף לקבל זכויות פנסיוניות על כל התקופה שחלפה מאז פתיחת החקירה לפני כשלוש שנים, שבה היתה בהשעיה. בתקופה זו לא כיהנה באופן רשמי כשופטת למרות שהיא עדיין מוגדרת ככזו. פרקליטיה של כרייף שלחו, בטרם התכנסות הוועדה, מכתב לחבריה בכדי שיאשרו את תנאי הפרישה שהיא דורשת כדי שתעמוד בהתחייבותה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות