שלמה פרידריך הורשע בניסיון רצח של אשתו

לפני כשנתיים ועל רקע סכסוך גירושין בין השניים, שלמה פרידריך דקר את בת זוגו בצווארה בניסיון להביא למותה תוך שהטיח בה: "איך את עדיין חיה?". הפרקליטות: "עדות המתלוננת הייתה לפה לנשים שנרצחו על ידי בעליהן"
דניאל בן חמו |
מיצב נגד רצח נשים. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי ת"א בראשות השופט בני שגיא הרשיע את שלמה פרידריך בניסיון רצח של בת זוגתו. פרידריך שהיה בהליך גירושין דקר אותה בפלג גופה העליון ורק שכנים ששמעו את זעקותיה הצליחו להוציא מידיו את הסכין לפני שרצח אותה.

לפני כשנתיים הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב – כתב אישום המייחס לפרידריך עבירת ניסיון לרצח. על פי כתב האישום בו הורשע, הנאשם והמתלוננת היו נשואים מזה כעשרים ושתיים שנים, חיו בנפרד וניהלו הליך גירושין.

על רקע סכסוך הנוגע לגירושין, נסע המשיב במונית מביתו שבירושלים לבניין בו התגוררה המתלוננת יחד עם אימה בתל אביב, כשהוא מצויד בשתי סכיני מטבח, שאורך להביהן כחמישה עשר סנטימטרים. בשעה 05:30 בבוקר, עת המתלוננת יצאה מהבניין, המשיב תפס את המתלוננת בתנועת חיבוק ודקר אותה בצווארה.

"איך את עוד לא מתה?"

בתגובה, כך תואר בכתב האישום, המתלוננת זעקה לעזרה וביקשה שיעזוב אותה, אולם המשיב דקר את המתלוננת פעמיים נוספות באזור החזה, והטיח במתלוננת "איך את שורדת? איך את נלחמת, כמה כוח יש לך להיאבק, איך את עוד לא מתה?".

שכנים אשר שמעו את זעקות המתלוננת, צעקו למשיב שיחדול ממעשיו, אך הוא הפיל את המתלוננת ארצה ורכן מעליה כשסכין בידו. אחד השכנים יצא לפתח הבניין מצויד בסכין, צעק אל המשיב שיעזוב את המתלוננת, אך המשיב המשיך לשכב על המתלוננת. השכן אחז בחולצת המשיב ומשך אותו מהמתלוננת, אולם המשיב נשכב על הרצפה כשסכין בידו והחל לחתוך את פרק ידו, ובתגובה, השכן הוציא את הסכין מידו. כתוצאה ממעשי המשיב, נגרמו למתלוננת שלושה פצעי דקירה, בצווארה ובאזור החזה, וחתכים במותניה, שפתיה וידיה.

"פה לנרצחות"

לאחר הכרעת הדין ציינה עו"ד כנרת כאהן מור, מפרקליטות מחוז ת"א: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הנאשם ניסה לרצוח את בת זוגו. זהו צעד נוסף במאבקנו הבלתי מתפשר באלימות במשפחה בכלל וכלפי נשים בפרט. במהלך ניהול התיק, במסגרת שלב ההוכחות העידה המתלוננת על האירוע הטראומתי ושימשה לפה לאותן הנשים אשר נרצחו באכזריות על ידי בני זוגן".


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא


עו"ד בן מעוז

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות