אחים נעצרו בחשד להשמה של מפעילי עגורן באופן בלתי חוקי

יחידת "פלס" בלהב 433 עצרה את שני החשודים בחשד שסיכנו באופן ממשי עובדים ואזרחים באתרי בנייה וכן בחשד לביצוע עבירות של התחזות וזיוף
גילי סיוון-כהן |
קריסת עגורן אתר בניה אסון
תאונת עגורן באתר בנייה צילום: פלאש 90

יחידת "פלס" ביאל״כ בלהב 433 פתחה בחקירה גלויה ועצרה היום (יום ב') שני חשודים שעסקו בהשמה שיטתית של מפעילי עגורן באופן בלתי חוקי באמצעות חברה בבעלותם, תוך ביצוע עבירות של התחזות וזיוף, וסיכון ממשי של עובדים ואזרחים באתרי בניה ובסמוך אליהם. במשטרה אומרים כי בהפעלת עגורן, כלי עבודה כבד, טמונה מסוכנות העלולה לעלות בחיי אדם. "הפעלת העגורן", כך נמסר, "הנה אחריות כבדה המוטלת על המפעיל ומצריכה מיומנות והכשרה מתאימה. הפעלה רשלנית, קל וחומר הפעלה בידי מי שאינו מורשה לכך, מהווה הפרה בוטה של החוק, תוך נטילת סיכון פושע כלפי הציבור בכללותו ופועלי אתרי הבניה בפרט, ועלולה להוביל לתוצאות של פגיעה בחיי אדם

בעקבות חקירה סמויה שהתנהלה מזה מספר חודשים ביחידת "פלס" ומינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, ביחד עם מינהל ההסדרה ואכיפת זכויות עובדים במשרד הכלכלה והתעשייה. הבוקר לאחר המעבר לחקירה גלויה, פשטו עשרות שוטרים, מפקחים של מינהל הבטיחות ועובדי מינהל ההסדרה על 12 אתרי בנייה באזור המרכז וביצעו חיפושים ומעצר של חשודים, בגין מעשי פזיזות ורשלנות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר, עבירות בטיחות על-פי פקודת הבטיחות ותקנותיה וכן עבירות על חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם.

רישיונות מזויפים למפעילים

על פי החשד, שני אחים תושבי מזרח ירושלים אשר ניהלו חברת השמה לעגרונאים במרכז הארץ, סיפקו לחברות בנייה מפעילי עגורן עם רישיון מזויף וכן, סייעו בהסמכה במרמה של עגרונאים באופן בלתי חוקי וללא ניסיון או הכשרה מתאימים.

במהלך החקירה אותרו 3 מפעילי עגורן שעבדו באתרי בנייה ללא כל ניסיון או הכשרה, כאשר הם מצוידים בתיעוד רישיון עגרונאי מזויף.

בתום החיפושים, הועברו שני החשודים לחקירה במשרדי היחידה ביחד עם המוצגים שנתפסו וככל שיידרש, במהלך היום בהתאם לצורכי החקירה, יובא חשודים להארכת מעצר.

מהמשטרה נמסר כי בהפעלת עגורן, כלי עבודה כבד, טמונה מסוכנות העלולה לעלות בחיי אדם. "הפעלת העגורן הנה אחריות כבדה המוטלת על המפעיל ומצריכה מיומנות והכשרה מתאימה. הפעלה רשלנית, קל וחומר הפעלה בידי מי שאינו מורשה לכך, מהווה הפרה בוטה של החוק, תוך נטילת סיכון פושע כלפי הציבור בכללותו ופועלי אתרי הבניה בפרט, ועלולה להוביל לתוצאות של פגיעה בחיי אדם"


עו"ד רונן בן צבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות