מנהל חברת עבודות עפר הורשע בעבירות מס – ונידון למאסר

קאיד אבו עראר, הורשע בשורת עבירות מע"מ שביצע בעת שניהל את חברת חופרי אבו אחמד. שופטת השלום בב"ש, שרה חביב, גזרה עליו גם קנס של 30 אלף שקלים
דניאל בן חמו |
עבודות עפר,
אילוסטרציה. צילום: גילי יערי, פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, שרה חביב, גזרה על קאיד אבו עראר עונש מאסר של 10 חודשים וקנס כספי של 30 אלף שקל לאחר שהרשיע אותו בביצוע עבירות מס. אבו עראר הורשע כי ביצע שורה של עבירות מע"מ בעת בעת ששימש כמנהל בפועל של חברת "חופרי אבו אחמד בע"מ" המתמחה בביצוע עבודות עפר ובסלילת כבישים. השופטת חביב ציינה בגזר הדין כי "יש לנקוט ביד קשה עם עברייני המס ולהשית עליהם ענישה מרתיעה".

ביחד עם אבו עראר הורשע נאשם נוסף, מרואן אבו עראר, גם הוא עובד בחברה. על פי הרשעתו הוא יכה מס תשומות שלא כדין במספר מקרים שונים.

כתב האישום בפרשה הוגש ונוהל על ידי עו"ד ספיר אלון מהמחלקה המשפטית מע"מ באר שבע. כתב האישום מונה 3 אישומים שונים על עבירות שבוצעו בתקופה שבין ינואר 2012 לדצמבר 2014 בעת שקאיד אבו עראר שימש כמנהל החברה בפועל.

ניכוי מס שלא כדין

האישום הראשון מייחס לנאשמים שתי עבירות של אי הגשת דוחות במועד. על פי כתב האישום סכום המס הנגרע מעבירות אלו עומד על כ-46 אלף שקלים. האישום השני מייחס לנאשמים עבירה אחת של הוצאת חשבוניות מס ללא תשלום במועד כאשר סכום המס המגולם בחשבונית עומד על סך כ-39 אלף שקלים.

האישום השלישי מייחס לנאשמים 16 עבירות של ניכוי מס תשומות שלא כדין, כאשר עולה כי הנאשמים הגישו 16 דוחות תקופתיים בהם ניכו מס תשומות בסך כולל של 380 אלף שקלים שלא כדין.

"יד קשה נגד עברייני מס"

השופטת שרה חביב ציינה בגזר הדין כי "יש לנקוט ביד קשה עם עברייני המס ולהשית עליהם ענישה מרתיעה". קאדי אבו עראר והחברה הורשעו בכל שלושת האישומים המיוחסים להם. קאדי אבו עראר נידון ל-10 חודשי מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי, קנס על סך 30 אלף שקלים והתחייבות כספית על סך 10 אלף שקלים.

באשר למרואן אבו עראר, בעניינו קבע בית המשפט כי נקבע כי תפקידו הסתכם במסירת נתונים חשבונאיים למילוי בדיווחיה התקופתיים של החברה לרו"ח שלה. השופטת חביב הרשיעה אותו ב-16 עבירות של פעולה במטרה להביא לכך שאדם אחר יתחמק או ישתמט מתשלום מס שאותו אדם חייב בו. בגזר הדין הוא נידון לשבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, 4 חודשי מאסר על תנאי ולקנס כספי בגובה 20 אלף שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרה חביב


עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות