עם אלה וסכין: כך צעיר "סגר חשבון" בגלל כדור מים

נאשם כבן 20 הורשע כי תקף ופצע צעיר אחר משום שהשליך לעברו כדור מים מחוץ לשטח ביה"ס ביבנה. הוא נידון לעבודות שירות ויפצה את הקורבן ב-5,000 שקלים
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום ברחובות, אפרת פינק, גזרה חודשיים עבודות שירות על צעיר כבן 20 שהורשע בתקיפה וחבלה ממשית, החזקת סכין והפרעה לשוטר, זאת לאחר שנכנס ביחד עם שניים מחבריו לאוטובוס והיכה צעיר שהיה שם. השופטת הורתה לנאשם לפצות את הצעיר ב-5,000 שקלים.

על פי כתב האישום, לפני כשלוש שנים, עמד המתלונן, שהיה אז נער כבן 18, בתחנת ההסעה מחוץ לשטח בית ספר ביבנה, וזרק כדורי מים. אחד הכדורים פגע בנערה שהיתה שם ונער אחר שהבחין בנעשה, ניגש למתלונן ואמר לו כי "יזיין אותו". המתלונן השיב לו "בוא תזיין אותי". בהמשך לדין ודברים בין השניים התקשר הנער לאחיו, הנאשם, וביקש ממנו להגיע במהירות למקום. לאחר מספר דקות, הגיע הנאשם יחד עם צעיר אחר למקום כשהוא רכוב על טרקטורון, בידו אלת בייסבול ובכיסו סכין מתקבעת.

נהג האוטובוס נאלץ לפתוח את הדלתות

המתלונן החל לנוס וכהבחין באוטובוס ההסעות עוזב את המקום, רץ לכיוון האוטובוס, דפק על הדלתות והתחנן בפני הנהג שיעלה אותו בעוד הנאשם, ושני הנערים הנוספים דולקים אחריו. נהג ההסעות אפשר למתלונן לעלות לאוטובוס והאחרון התיישב במושב האחורי.

הנאשם, כך נטען בכתב האישום, ושני הצעירים עלו על הטרקטורון ודלקו אחרי האוטובוס בעוד הנאשם נוסע נגד כיוון התנועה. הנאשם חסם את נתיב הנסיעה של האוטובוס ואילץ אותו לעצור. השלושה דפקו על דלתות האוטובוס עד שהנהג נאלץ לפתוח את הדלתות.

השלושה, תואר עוד, עלו לאוטובוס בעוד הנאשם אוחז בידו אלה. השלושה החלו להכות את המתלונן בכל חלקי גופו ובפרט בראשו ואחד מהשלושה הכה את המתלונן באמצעות האלה. שוטר אשר עבר במקום הבחין בטרקטורון חוסם את האוטובוס וכן בנאשם ואחרים עולים לאוטובוס בעוד הנאשם אוחז באלה. השוטר חבש כובע זיהוי, עלה על האוטובוס והבחין בשלושה מכים את המתלונן. השוטר הזדהה וקרא לשלושה "עצור משטרה". השוטר חסם את דלת האוטובוס, הודיע לכל הנוסעים להישאר במקום והזעיק עזרה.

התביעה, לא קיבלה את המלצת שירות המבחן לבטל את הרשעתו של הנאשם ולהסתפק בענישה שיקומית בלבד. לטענתה, אין הלימה בין התסקיר הראשון והשני ואין הצדקה לסיים ההליך באפיק שיקומי בשל האינטרס הציבורי שבהענשת עבריינים פועלים באלימות כדוגמת הנאשם. מנגד הסנגור, טען, לעומת זאת, כי יש לבטל את הרשעתו של הנאשם. לטענתו, נסיבות ביצוע העבירות אינן מן החמורות ויש לקחת בחשבון, כי הנאשם פעל מתוך רצון להגן על אחיו הקטין והגיע על מנת לסייע לו. הנאשם לא יזם את הסיטואציה אלא נגרר אליה במטרה לעזור לאחיו. הנאשם החזיק בכיסו סכין כדי לחלץ את הטרקטורון.

לא בלי הרשעה

למרות שעניינם של שני התוקפים הנוספים הסתיים ללא הרשעה, השופטת פינק לא קיבלה את הבקשה לביטול הרשעת הנאשם, ציינה כי מקרים מעין אלו, בהם ננקטת אלימות ברף שאינו נמוך, שימוש באלה, חסימת רכב, והכל תוך חבירה בצוותא אינם מתאימים ככלל לסיומם ללא הרשעה, ובפרט הואיל והנאשם היה הרוח החיה בחלק לא קטן מההתרחשות.

"לא נעלם מעיניי כי עניינם של שני הקטינים שנטלו חלק באירוע הסתיים באי הרשעה תוך הטלת צו שירות לתועלת הציבור. עם זאת, חלקם של הקטינים היה קטן יותר בהשוואה לנאשם, שהיה הרוח החיה בשלב האלים, וגם גילם – שונה. מכאן, שיש לסיים את עניינו של הנאשם בתחתית המתחם, הגם שטרם החל בהליך שיקומי ממשי. העונש ההולם כולל, אפוא, מאסר קצר בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי", כתבה השופט פינק בהחלטתה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אפרת פינק


עו"ד קימברלי אלון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות