15 חודשי מאסר לסייעת 'גן מתוק' שהורשעה באלימות כלפי פעוטות

ליהיא מלכה בן דניאל הורשעה ע"פ הודאתה בתקיפת 15 ילדים בני פחות מ-3 במעון שבו עבדה. השופטת: "הייתה בגן שגרת אלימות יציבה בחוסר הפשר שלה"
אייל חן |
תינוק פעוט ילד פעוטה ילדה
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בת"א נעה תבור, גזרה על ליהיא מלכה בן דניאל, סייעת בגן הילדים "גן מתוק" שהורשעה על פי הודאתה בעבירות אלימות שביצעה כלפי פעוטות בגן בו עבדה, 15 חודשי מאסר בפועל, פיצוי בגובה 30 אלף שקלים ומאסר על תנאי.

כזכור, כתב האישום הוגש כנגד שלוש נאשמות נוספות אביבה דהן, אורנה אקבלי ובתיה דניאלי, אשר במהלך התקופה הרלבנטית עבדו בגן ילדים "גן מתוק" בגבעתיים, המיועד לפעוטות בני חצי שנה – עד שלוש. מתוקף תפקידן ומפאת גיל הפעוטות היו הנאשמות אחראית לשלומם וחינוכם של הפעוטות.

במסגרת הסדר טיעון הודתה הנאשמת בחמישה אישומים במסגרתם פגעה ב 15 פעוטות שונים בין היתר באמצעות השלכתם לעבר מזרנים, דריכה מכוונת על רגליהם, בעיטות, דחיפות הצמדת ראשם בכוח למזרון ועוד.

במסגרת הטיעונים לעונש התייחסו בפרקליטות לחמשת ימי האלימות כלפי הפעוטות שמרביתם היו כבני שנתיים. סך הכל נמנו 18 אירועי תקיפה כלפי 15 קטינים שונים, חלקן בנוכחות נאשמות אחרות.

שגרה של אלימות

הפרקליטות עמדה על תוספת האכזריות במעשים בשל ביצועם סמוך לשעת השינה. בתוך העבירות תקיפה ביקשה לקבוע כי מעשי הנאשמת ברף גבוה ביותר. המעשים לא בוצעו בשל אבדן שליטה אלא כמעשי שגרה. כן הוסיפה כי מעשי הנאשמת פגעו בביטחון ההורים ויכולתם לסמוך על מטפלים ועל הפגיעה במשפחות מעבר לפגיעה בפעוטות. המאשימה הדגישה הנזק שכבר נגרם לילדים כפי שעולה מעדויות ההורים וכן "פוטנציאל הנזק העתידי בשל דפוס אלים ושגרה של אלימות".

במסגרת הכרעת קבעה השופטת תבור כי לא ניתן להתעלם ממרכיבים של טרגדיה שעוטפים את ההליך. "לא יכול להיות ספק בלבו של איש שהנאשמת על פי מאפייני האישיות שלה אינה מתאימה לשמש כסייעת בגן ילדים", כתבה השופטת בגזר הדין. "בין שבעיות התקשורת עולות כדי לקות על הרצף האוטיסטי ובין שהן בעיות בינאישיות על רקע אחר, יש לנאשמת נתונים העומדים בסתירה חזיתית לעבודה הכרוכה בטיפול בפעוטות. בחירתה לעיסוק עם פעוטות היא טרגדיה כפולה. טרגדיה לילדים שנפגעו ולהוריהם משום שבאמצעות הכשרה מסודרת של אנשי טיפול בפעוטות, בחינות התאמה ופיקוח על העסקת אנשי טיפול ניתן היה למנוע אי התאמה כה ברורה".

נזקים שמוקדם לאמוד

השופטת הוסיפה: "בקביעת המתחם שקלתי העובדה שלא נגרמו נזקים פיזיים ישירים זולת מכאוב. עם זאת כבר כעת תיארו ההורים פגיעות שהתממשו בפועל ואשר נותנות אותותיהן על הפעוטות, כן שקלתי פוטנציאל הנזק הרב לפגיעה בנפשם הרכה, חוסר הפשר של הפגיעה שאינה תוצאה של התנהגות כלשהי של הפעוטות ועיתים בזמן שהפעוטות ישנים עלול לערער את ביטחונם, את יכולתם לפענח את העולם ולהשפיע על התנהגותם, ועל יכולתם לתקשר עם אחרים באופן שמוקדם עדיין לאמוד… דבר אינו עוצר את פעילותו השוטפת של הגן. יום הולך יום בא, הורים באים והולכים ושגרת האלימות יציבה בחוסר הפשר שלה. כל כך שגרתית שהנאשמת תוקפת חמישה – עשר פעוטות".

על אביבה דהן, הגננת "בגן מתוק" אשר הורשעה על פי הודאתה בעבירות תקיפה בין היתר על ידי אחראי נגזרו 16 חודשי מאסר בפועל ועונשים נלווים; אורנה אקבלי, אשר הודתה בסיוע לתקיפה ובית המשפט נמנע מהרשעתה, חויבה ב 180 שעות שירות לתועלת הציבור ותשלום פיצויים ובתיה דניאלי שהורשעה בעבירה של אי קיום חובת דיווח, טרם נגזר דינה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת נעה תבור


עו"ד פלילי רוני ברוש

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות