סכסוך שכנים: האם שמואל וילו'זני יוכל לשפץ את ביתו?

שנים ארוכות מנהל שכנם של הזוג וילו'זני בת"א קרב משפטי מתמשך בשל כוונתם לבצע עבודות בנייה בשטח הנכס שבבעלותם. כעת דחה ביהמ"ש את בקשתו למתן צו מניעה בעקבות סכסוך שכנים זה
שמואל וילוז'ני, צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בת"א, אביים ברקאי, דחה בקשת בעלי בית למתן צו מניעה האוסר עבודות בניה בשטח הצמוד לביתם ושייך לשכניהם שמואל ואיריס וילוז'ני. השופט ברקאי הורה למבקשים נילי ומשה וינברג, לשלם לשכניהם, בני הזוג וילוז'ני, הוצאות ושכר טרחת עו"ד בסך 17.5 אלף שקלים. מדובר בקרב משפטי ארוך ומסורבל שמנהלים בני הזוג וינברג נגד בני הזוג וילוז'ני על רקע כוונתם של האחרונים לבצע שינויים בנכס שבבעלותם בת"א. ההליך שהסתיים כעת הוא ההליך המשפטי ה-20 שהגישו בני הזוג וינברג והוא, כאמור, נדחה. אולם, לאור ניסיון העבר אין לדעת אם מדובר בהליך האחרון או שמא בני הזוג ימשיכו בפעילותם המשפטית נגד שכניהם.

בני הזוג וינברג הגישו בקשה למתן צו מניעה במהלך פגרת הקיץ, מדובר באבן דרך נוספת במאבקם כנגד בני הזוג וילוז'ני, בניסיון למנוע מהם בניה בהתאם להיתר שהוצא כדין. בני הזוג ויינברג ווילוז'ני מתגוררים בבתים צמודי קרקע במגרשים שכנים בעיר תל אביב, כאשר וילוז'ני תכננו לבצע בנכס שלהם עבודות בניה שונות, הגישו בקשה להיתר בניה ואף קיבלו כאמור היתר בניה כדין לאחר לא מעט הליכים משפטיים.

הליכים מתמשכים

המבקשים שבים ומנסים למנוע את הבניה, פעם אחר פעם, ובערכאות שונות כאשר ההליך הנוכחי הוא ההליך המשפטי ה-20, בו נקטו בני הזוג ויינברג כנגד וילוז'ני, ביניהם תביעות בבית המשפט שהגישו המבקשים, ערעורים שונים שהגישו, עתירות מנהליות, ערעורים מינהליים, ערר ואפילו פניה לבג"ץ אותה יזמו בני הזוג ויינברג. היתר הבניה שהוצא על ידי בני משפחת וילוז'ני צלח את התנגדות וייברג וכן צלח גם הליכים בבית המשפט המחוזי וכן צלח בקשה למתן צו מניעה שהגישו המבקשים לבית המשפט העליון.

משצלחה דרכם של וילוז'ני בכל הערכאות האפשריות, הגישו הפעם המבקשים תביעתם בבית משפט השלום, ובה עתרו בין היתר למתן צווי מניעה המבוססים בין היתר על עוולת מטרד ליחיד וכן "היזק ראיה". עוולות נזיקיות שלטעמם מאפשרות להם לעכב, למנוע ולאסור על המשיבים לממש את זכויותיהם מכח היתר הבניה. במסגרת התובענה גם הוגשה הבקשה למתן צו מניעה זמני. פרט לכך מנהלים בני משפחת ויינברג הליך נוסף בבית המשפט המחוזי, שם עולות שאלות שעניינן "הנאתם מאור השמש, האוויר הצח, צנעת הגוף והפרט הנשקף מחלון ביתם".

הנאה מאור השמש

בסיכומו של דבר השופט ברקאי, דחה את הבקשה למתן צו מניעה בין השאר בשל סיכויי התביעה וכן בהחלטת בית המשפט העליון אשר דחתה בקשה אחרת למתן צו מניעה מאחר וקביעה לפיה שיקולי מאזן הנוחות נוטים דווקא לטובת המבקשים, עלולה לרוקן מתוכן ואף לאיין את קביעת בית המשפט העליון, נימוק נוסף הינו מאזן הנוחות והתייחסות לכך שלמשיבים היתר בניה כדין וכן התנהלות המבקשים הפורטים טענותיהם ומפצלים אותן בין הליכים שונים.

"במקרה זה מוצאים עצמם המשיבים מתמודדים פעם אחר פעם עם מחלוקת שבבסיסה היא אחת, אך בכל פעם מוגשת לבית המשפט בלבוש משפטי הנחזה להיות שונה", כתב השופט ברקאי בהחלטתו והוסיף: "הנכון הוא שעל המבקשים היה לרכז טענותיהם, כאמור, ולא לנקוט בהליך אחר הליך. וגם אם ייאמר שלא ניתן היה להעלות טענות נזיקיות במסגרת ההליך המנהלי, הרי בוודאי ניתן והיה צריך להעלות טענות אלה במסגרת ההליך שנקטו המבקשים בבית המשפט המחוזי, אשר אף הוא עוסק בנזקים אפשריים לנכסם, גם בהסתרת אור השמש".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אביים ברקאי


עו"ד עמיחי זלצר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות